4 τρικ για να δοκιμάσετε με την κάμερα

Η στήλη εγκαινιάζει μια νέα σειρά αναρτήσεων, με filmmaking «κόλπα» που μπορεί κανείς να δοκιμάσει χωρίς να ξοδέψει πολλά

Το νούμερο ένα πρόβλημα των νέων κινηματογραφιστών σήμερα είναι, φυσικά, τα χρήματα. Το budget για εξοπλισμό, όπως ράγες για travelling πλάνα και steadicam είναι απαγορευτικό, επομένως για κάθε ανάγκη του γυρίσματος, οποιοδήποτε «αυτοσχεδιαστικό» κόλπο με τα ήδη υπάρχοντα «υλικά» είναι καλοδεχούμενο.

Με αυτή τη λογική, η στήλη εγκαινιάζει μια νέα σειρά αναρτήσεων, με filmmaking «κόλπα» που μπορεί κανείς να δοκιμάσει χωρίς να ξοδέψει πολλά – ή καθόλου – χρήματα. Αρχίζοντας με ορισμένα τρικ που μπορείτε να δημιουργήσετε απλώς με την κάμερα και έναν τρίποδα, μαζί με οδηγίες σε video tutorials που εντοπίσαμε στο Youtube για να τα εφαρμόσετε.

filmmaker

Κίνηση χωρίς ράγες

Δημιουργήστε αίσθηση κίνησης σαν να επρόκειτο για κίνηση travelling της μηχανής πάνω σε ράγες, απλώς μειώνοντας το ύψος του ποδιού ενός εκ των τριών ποδιών του τρίποδα και στηρίζοντας την κάμερα στα δύο πόδια του, κατευθύνοντάς την προς το αντικείμενο της λήψης.

Νευρική κάμερα

Δημιουργήστε αίσθηση «πανικού» στο πλάνο, σαν κάποιος να τρέχει με ένταση και να βλέπετε το υποκειμενικό του πλάνο, δένοντας την κάμερα στην άκρη του τρίποδα και κρατώντας τον από τα πόδια του, κρεμώντας ουσιαστικά την κάμερα ανάποδα.

Υποκειμενικά πλάνα «ζαλάδας»

Η ήρωας ζαλίζεται, είναι μεθυσμένος, και βλέπει τον χώρο να «γυρίζει». Δείτε πώς μπορείτε να «σκαρώσετε» εύκολα αυτό το εφέ, τοποθετώντας πλάγια την κάμερα στον τρίποδα και γυρνώντας την δεξιά κι αριστερά, αντί για εμπρός και πίσω.

Πλάνο που ακολουθεί το πρόσωπο του ήρωα από κοντά

Δείτε πώς θα καταφέρετε το πλάνο που ακολουθεί από μπροστά τον ήρωα, με ελαφρώς παραμορφωτικό τρόπο, σαν να επρόκειτο για ένα συνεχές… selfie, κρατώντας την κάμερα σε μονίμως ίδια απόσταση από το πρόσωπο, χάρη στον τρίποδα που κρατάτε δεμένο στο σώμα σας.

Δείτε σε video πώς θα εφαρμόσετε στην πράξη τα παραπάνω τρικ σε αυτό το απλό, αλλά χρηστικό video tutorial:

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ