9o SFF-rated Athens – 3η Μέρα

...

Γράφει ο Παναγιώτης Μήτσικας 

Άλλη μία μέρα στο SFF-rated Athens, 3η τον αριθμό και, αυτή τη φορά, επικεντρωθήκαμε σε μικρού μήκους ταινίες, ένα ούτως ή άλλως πολύ δυνατό κομμάτι του φεστιβάλ. Ιστορίες μυστηρίου από τη Μέση Ανατολή, ουγγρικά φουτουριστικά sci-fi, αλλά και μία εξαιρετική ελληνική παραγωγή της Faliro House, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες αμερικανικές ή ευρωπαϊκές προσπάθειες, ήταν όλα στο μενού της χθεσινής ημέρας.

Μικρού Μήκους Ζώνη 4

maxresdefault (1)Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δε μας έχουν συνηθίσει σε πλούσια φιλμογραφία, πόσο μάλλον σε ταινιάκια που εντάσσονται στο πλαίσιο του φανταστικού. Το «Al Rajeem» ήρθε για να μας αλλάξει άρδην αυτή την εντύπωση, παρουσιάζοντας μας μία σκοτεινή ιστορία που αφορά ένα σατανικό δαίμονα, ονόματι «Τρισκατάρατο» και την ατυχή συνάντηση του με μία οικογένεια. Μετά τα Η.Α.Ε, περάσαμε σε ένα φιλμάκι από τον Λίβανο, με το όνομα «Τypo». Αυτό, μας έδειξε μία πρωτότυπη εκδοχή για το τι συμβαίνει μόλις πεθαίνουμε, όπως και για τα…λάθη που μπορεί να παρουσιαστούν. Ακολούθησε το «Feel Flows», βρετανικής παραγωγής, που συνδύασε ιαπωνικούς και ελληνικούς μύθους, για να μας παρουσιάσει ένα παραμύθι μακριά από κάθε είδους γλωσσολογικό περιορισμό, ενώ σειρά είχε το κυπριακό «Πάνω ή Κάτω;» μία αλληγορία για δύο διαφορετικά «σύμπαντα» που υπάρχουν ανάλογα με την κατεύθυνση που ακολουθείς στο ασανσέρ. To 5λεπτο «Camera Obscure», σπουδαστικό φιλμ του Δημήτρη Σίμου, μας αφηγήθηκε μία αφηρημένη ιστορία αγάπης στο εσωτερικό μίας μηχανής, ενώ το «Memory Reloaded»της Δέσποινας Παπαχαραλάμπους και του Πάνου Παππά ήταν μία ιδιαίτερα φροντισμένη παραγωγή, τοποθετημένη στο μακρινό μέλλον, όπου ο κάθε άνθρωπος διαθέτει τη μνήμη του σαν υπολογιστής, ώστε να αποθηκεύσει γεγονότα.

Μικρού Μήκους Ζώνη 5

06-sinthiki-10-60H προβολή που άνοιξε την 5η ζώνη των μικρού μήκους ταινιών, ήταν αυτή του «The Developer», ενός δυστοπικού, φουτουριστικού sci-fi που χρησιμοποιεί ως τοποθεσία τη Βουδαπέστη, πλέον σκοτεινή και άσχημη. Διοικείται από μία εταιρεία-κολοσσό σε μορφή δικτατορία και πρωταγωνιστής είναι ο Lens, ένας ιδιότυπος μάντης με ειδικές ικανότητες χάρη σε ένα ναρκωτικό.

To βρετανικό «The Trial» ασχολήθηκε με τη διαλεύκανση εγκλημάτων στο μέλλον, όπου δίνεται η επιλογή σε υπόπτους να εξεταστούν εγκεφαλικά από ένα μυστηριώδες πλάσμα. Παρότι ενεργεί ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποδείξεις την αθωότητα σου, το αντίτιμο είναι πολύ βαρύτερο, απ’όσο φαίνεται.

Το ισπανικό «La Casta» ήταν μία απολαυστική σάτιρα πάνω στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε, μετατρέποντας τους τραπεζίτες σε ζόμπι που ελκύονται από τη μυρωδιά των χαρτονομισμάτων και τους τραβούν την προσοχή τα κέρματα.

To γαλλικό «Dans L’ombre» μας αφηγήθηκε την ιστορία που κρύβεται πίσω από τις σκιές του κάθε ανθρώπου. Υπέροχες οι εικόνες, παρμένες αυτούσιες από film noir όπως το «Third Man» και classics όπως το «Metropolis» και το «The Cabinet of Dr.Caligari».

Τέλος, το ελληνικό «Συνθήκη 10/60» του Άκη Πολύζου, μας εντυπωσίασε με την αρτιότητα της παραγωγής του(δια χειρός Faliro House) και τη νοσταλγική αισθητική του, τοποθετημένο χρονικά λίγο μετά το 1947 και την επιστημονική ελληνική κοινότητα να διώκεται.

Δείτε την ανασκόπηση της 2ης μέρας του φεστιβάλ

Δείτε την ανασκόπηση της 1ης μέρας του φεστιβάλ

Δείτε το πρόγραμμα του φεστιβάλ

Παναγιώτης Μήτσικας

Ο Παναγιώτης Μήτσικας είναι το νόθο παιδί του Woody Allen και του Fox Mulder. Τα τελευταία 5 χρόνια έχει ξεκινήσει ένα indie coming-of-age road trip, ώστε να ανακαλύψει τον εαυτό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ