54o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: La Belle Vie και Gare du Nord

...

Γράφει ο Πέτρος Θεοδωρίδης

Σάββατο 9 Νοεμβρίου και τα περισσότερα βλέμματα είναι στραμμένα στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, τον Alexander Payne και την ταινία του Nebraska. Παρόλα αυτά, το ίδιο Σάββατο η ζωή του φεστιβάλ ξεδιπλωνόταν και στις υπόλοιπες αίθουσες, με κάμποσες προβολές. Ανάμεσά τους, ξεχωρίσαμε τις παρακάνω:

022072013222617_media1

La Belle Vie / Η Καλή Ζωή του Jean Denizot

Μια ταινία από αυτές που εύκολα χάνονται από τις λίστες των θεατών, αποδείχθηκε μια από τις γλυκύτερες στιγμές της διοργάνωσης. O Συλβέν και ο Πιέρ, αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον πατέρα τους μετά την διάσταση των γονιών τους. Μόνο που αυτή τους η επιλογή, απαιτούσε να τον ακολουθήσουν και στη νομάδικη ζωή με την οποία μεγάλωσαν και η οποία δοκιμάστηκε μετά το χωρισμό. Η μητέρα, μην αντέχοντας να έχει τα παιδιά μακριά της, κατηγόρησε τον πατέρα ως απαγωγέα. Σύντομα, τα δυο αδέρφια έρχονται αντιμέτωπα με την εφηβεία τους, τις στερήσεις, τα ψέματα που συνεπάγεται ο ελευθεριακός τρόπος ζωής που επέλεξαν και τη γοητεία της καλής ζωής που υπόσχεται μια πιθανή επανένταξή τους στην καπιταλιστική κοινωνία. Το δίλημμα γίνεται μεγαλύτερο στη σκέψη του πατέρα που αν και ποτέ δεν πίεσε τους γιους του να του σταθούν, λειτουργεί σαν σιωπηλός μοχλός πίεσης εξαιτίας του φόβου της σύλληψής του. Ακόμη και αν ο Denizot σε πολλά σημεία δεν ξεφεύγει από το γαλλικό αφηγηματικό στυλ, που συχνά αντιπαραθέτει σκηνές αλόγιστης χαράς με τη δυστυχία, δε χάνει ποτέ το βασικότερο σημείο της ταινίας του, την τρυφερότητα και την αγάπη τη ζωή και την ελευθερία.

Gare du Norde της Claire Simon

Θα ομολογήσουμε πως ο κύριος λόγος που θα αναφερθούμε σε αυτήν την ταινία, είναι το αφιέρωμα του φεστιβάλ στη Γαλλίδα σκηνοθέτιδα Claire Simon, με κύριο δείγμα της δουλειάς της το Gare du Nord παρουσιάζουμε εδώ. Μια ιστορία ιδιαίτερη, που παλαντζάρει μεταξύ κινηματογραφικού ρομάντζου και ψευδοντοκιμαντέρ. Η πλοκή, περιστρέφεται γύρω από τη ζωή στην περιοχή ενός σταθμού του Παρισιού, του Gare du Nord. Σε αυτόν, χιλιάδες άνθρωποι την ημέρα, λίγο ή πολύ άγνωστοι μεταξύ τους, συναντιούνται τυχαία. Τυχαία συναντιούνται και οι Ισμαΐλ, Ζοάν, Ματίλντ και Σάσα. Διαφορετικές ιστορίες, διαφορετικές αφετηρίες, διαφορετικοί προορισμοί, σε ένα πολυπολιτισμικό σταυροδρόμι. Μια όμορφη ταινία, και ας μας πίκρανε η δημιουργός, όταν σε συνέντευξη που παραχώρησε σε συντάκτη του reel.gr, δήλωσε πως η άποψη είναι ο θάνατος του σινεμά.

Δείτε όλα όσα είδαμε στο 54ο ΦΚΘ

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ