Blackhat (2014)

Mια αληθινή βουτιά, έργο ενός μεγάλου δημιουργού.






Σκηνοθεσία: Michael Mann
Σενάριο: Michael Mann, Morgan Davis Foehl
Πρωταγωνιστούν: Chris Hemsworth, Viola Davis, Wei Tang 
Διάρκεια: 135
Χώρα: ΗΠΑ
Διανομή: UIP

blackhatNEWΣτην νέα ταινία του Michael Mann, ο κακός δεν φοράει μαύρο καπέλο-όπως συνήθιζαν να φορούν, κατά παράδοση, οι ελεεινοί χαρακτήρες των γουέστερν-ντύνεται όμως την σκιώδη ταυτότητα ενός ευφυούς χάκερ, που κρύβεται ανάμεσα σε μηδενικά και σε μονάδες, εξαπολύοντας ηλεκτρονικές επιθέσεις για προσωπικό όφελος.

Με τον τίτλο να υποδεικνύει εξαρχής την διττή, νοηματική του φύση (ένας black hat χάκερ είναι πράγματι, κάποιος που παραβιάζει την ασφάλεια ενός υπολογιστικού συστήματος για την ικανοποίηση των δικών του σκοπών, με την έννοια της λέξης να χαρακτηρίζει ευρύτερα τον κακό της υπόθεσης, τον “villain”), ο Michael Mann, ένας εκ των σπουδαιότερων, Αμερικανών δημιουργών, επιστρέφει και πάλι στην κινηματογραφική δράση, μετά το “Public Enemies” και έπειτα από έξι χρόνια απουσίας. Και η επιστροφή του είναι ηχηρή.

Η υπόθεση θέλει τον Nick Hathaway (Chris Hemsworth), έναν ταλαντούχο χάκερ καταδικασμένο σε δεκαπενταετή κάθειρξη, να προσεγγίζεται από την αμερικανική και την κινεζική κυβέρνηση, προκειμένου να βοηθήσει στον εντοπισμό ενός επικίνδυνου χάκερ, ο οποίος χρησιμοποιώντας ένα πολύπλοκο, κακόβουλο λογισμικό, σπέρνει την καταστροφή σε ένα εργοστάσιο στην Κίνα. Ο Hathaway θα αδράξει την ευκαιρία προκειμένου να διαπραγματευτεί την κατάσταση με τους δικούς του όρους, όμως ο εντοπισμός του εγκεφάλου που κρύβεται πίσω από την τρομοκρατική επίθεση, αποδεικνύεται ζήτημα ζωής και θανάτου.
Το “Blackhat” αποτελεί την πρώτη, εξ’ολοκλήρου ψηφιακή δουλειά του Michael Mann, σε αντίθεση με τις προηγούμενές του ταινίες, όπου προτιμούσε τον συνδυασμό ψηφιακού και φιλμ. Εδώ, η αφομοίωση της σύγχρονης τεχνολογίας, μοιάζει να επαναπροσδιορίζει την φιλμική σύλληψη του δημιουργού των “Heat”, “The Insider” και “Collateral”, πετυχαίνοντας μια άρτια μίξη σύγχρονης τανίας δράσης, με σκηνοθεσία ‘90s καταβολών, που εμμένει στην καλύτερη δυνατή ανάδειξη της κινηματογραφικής εμπειρίας, όπως συμβαίνει άλλωστε και με κάθε άλλη ταινία της φιλμογραφίας του Mann.

Επηρεασμένος από το κυρίαρχο στοιχείο του crime σεναρίου-το οποίο εκτός από τον κινηματογράφο, συναντά κανείς και στην δημιουργική του συμμετοχή σε διάσημες, τηλεοπτικές σειρές, όπως το “Crime Story” και το “Miami Vice”-ο Michael Mann κατασκευάζει τον κεντρικό του ήρωα με θραύσματα από το παρελθόν, με τον Hemsworth να υποδύεται πιστά το καθαρόαιμο αρσενικό που πρέπει πάση θυσία, να επιβιώσει και να φέρει εις πέρας την αποστολή που του έχει ανατεθεί.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του “Blackhat”, είναι η πρόσμιξη παλαιού και νέου, που έρχεται και «κουμπώνει» ιδανικά με την επαναφορά του προσωπικού στυλ του Mann: σε ένα απρόσμενο πλάνο, μια σταγόνα πέφτει σε μια λακούβα με νερό, κατά την διάρκεια μιας σκηνής δράσης, αντικατοπτρίζοντας στιγμιαία, πάνω στην ταραγμένη της επιφάνεια, την ομάδα των κακοποιών, μια ξεκάθαρη παραπομπή σε μια από τις εικαστικές εμμονές του σκηνοθέτη, το υγρό στοιχείο.

Στο “Blackhat”, όλα τα κλασικά στοιχεία που συναπαρτίζουν το αδρεναλινάτο σινεμά του Michael Mann είναι παρόντα: η κάμερα στο χέρι, η θολή κίνηση, η ένταση και η διάρκεια των πλάνων, η neo-noir αισθητική, το ηχητικό πάντρεμα της εικόνας (εξαιρετικό το soundtrack του Atticus Ross) και το ψυχρό, αστικό περιβάλλον.

«Το ψηφιακό κάνει τα πράγματα να φαίνονται πιο αληθινά, λες και μπορείς να απλώσεις το χέρι και να τα πιάσεις», έχει δηλώσει ο ίδιος. Το “Blackhat” αποτελεί ακριβώς αυτό: μια αληθινή βουτιά έργο ενός μεγάλου δημιουργού.

Βαρβάρα Κοντονή

Ερωτευμένη με τον κινηματογράφο από μικρή, παθιασμένη με τις εικόνες, τους ήχους, τις ιστορίες και την ομορφιά της 7ης Τέχνης, απολαμβάνω να γράφω με ένταση για αυτά που αγαπώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*