Ο «Μοναχικός Καβαλάρης»… σκόνταψε πάνω στα μίνιονς στο αμερικάνικο box office!

...

Γράφει ο Παύλος Σηφάκης

Πέρυσι, περίπου τέτοια εποχή, η Disney «θρηνούσε» για την μεγάλη εμπορική αποτυχία του «John Carter», το οποίο φιλοδοξούσε να γίνει το επόμενο της φραντσάιζ. Φέτος, η ιστορία φαίνεται να επαναλαμβάνεται καθώς το αμερικανικό κοινό γύρισε επιδεικτικά την πλάτη του και στον «Μοναχικό Καβλάρη« και προτίμησε να τρέξει στις αίοθυσες οπού παιζόταν το εξαιρετικά δημοφιλές σίκουελ του «Εγώ, ο Απαισιότατος».

Το μπλοκμπαστερικό γουέστερν της Disney με τον Τζόνι Ντεπ σε ένα ρόλο που φαίνεται να θυμίζει έντονα την υπέροχη καρικατούρα του Τζακ Σπάροου από τους «Πειρατές» κατάφερε να μαζέψει μόλις $29 εκατομμύρια το Σαββατοκύριακο και $48.9 συνολικά κατά τη διάρκεια του εορταστικου πενταήμερου για την 4η Ιουλίου.  Για ταινία που κόστισε $215 εκατομμύρια, σε σκηνοθεσία Γκορ Βερμπίνσκι και με τον Τζόνι Ντεπ και τον Αρμι Χάμμερ πρώτες μούρες, οι εισπράξεις αυτές είναι τουλάχιστον… αποκαρδιωτικές! Στον αντίποδα, το «Εγώ, ο Απαισιότατος 2» μάζεψε $82.5 εκαταμμύρια το Σαββατοκύριακο και $142 εκατομμύρια όλο το πενταήμερο, επίδοση η οποία είναι μία από τις καλύτερες ever για ταινία κινουμένων σχεδίων.

Το πρώτο προφανές συμπέρασμα που βγαίνει απ’ αυτό, είναι πως το κοινό προτιμάει σαφέστατα την ασφάλεια του σίκουελ. Το πρώτο «Εγώ, ο Απαισιότατος» ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο και τα περίφημα minions, αποτέλεσαν ένα από τα πιο δημοφιλή brands των τελευταών ετών. Δεν είναι να απορεί κανείς που το σίκουελ περιστρεφόταν γύρω από τους κίτρινους, κοντόσωμους «κολαούζους» του αρχικακού Γκρου. Ο «Μοναχικός Καβαλαρής» από την άλλη, αποδείχτηκε πως πήγε ξυπόλητος στους… κάκτους. Η αλήθεια είναι πως οι Τζέρι Μπρουκχάιμερ , Γκορ Βερμπίνσκι και Τζόνι Ντεπ είχαν καταφέρει το 2003 να ανανεώσουν, κόντρα στις προβλέψεις,  το είδος της πειρατικής ταινίας με τους «Πειρατές της Καραιβικής» αλλά το είδος του γουέστερν αποδείχτηκε αρκετά πιο δύσκολο. Για να είμαστε δίκαιοι, σύμφωνα με το Box Office Mojo, ο «Μοναχικός Καβαλάρης» είχε καλύτερη επίδοση από το πρόσφατο «Cowboys and Aliens», αλλά αυτό δυστυχώς δε λέει και πολλά. Επιπλέον, ο «Μοναχικός Καβαλάρης» έχει βαθμολογία 29% στο Rotten Tomatoes και βαθμολογία κοινού B+ στο Cinemascore, κάτι που προδιαθέτει για ένα μάλλον αρνητικό word of mouth.

Προσωπικά, μιας και δεν είμαι μέτοχος της Disney και ουδώλως με απασχολεί η εμπορική επίδοση των ταινιών της, δε θεωρώ την αποτυχία του «Καβαλάρη» τόσο τραγική. Ίσως να είναι μια καλή σφαλιάρα στην καριέρα του Τζόνι Ντεπ, ο οποίος τον τελευταίο καιρό έδειξε να απομακρύνεται από τις «μικρές» ταινίες και τους ενδιαφέροντες ρόλους και να ξοδεύει υπερβολικά πολύ χρόνο γυρίζοντας αχρείαστα σίκουελ για τους «Πειρατές της Καραιβικής». Το ίδιο και για τον ικανότατο σκηνοθετη Γκορ Βερμπίνσκι, ο οποίος, πριν μπλέξει με τον Τζέρι Μπρουκχάιμερ μας είχε δώσει ένα εξαιρετικό ριμέικ του «The Ring» με τη Ναόμι Γουότς. Από την άλλη, βρίσκω ενοχλητική την τυφλή αφοσίωση που δείχνει το κοινό προς τα σίκουελ. Μεταξύ μας, το «Εγώ, ο Απαισιότατος 2» ήταν μέτριο, με σενάριο… σκορποχώρι και η βασική ατραξιόν της ταινίας ήταν τα χαριτωμένα μίνιονς.  Αυτό είναι λοιπον το μέλλον του αμερικανικου σινεμά; Κορεσμένα σίκουελ ή μέτρια μπλοκμάστερ που φιλοδοξούν να γεννήσουν κορεσμένα σίκουελ; Ακούγεται δυσοίωνο. Ίσως θα έπρεπε, ως κοινό, να γυρίσουμε τις πλάτες μας στα δύο και να αρχίσουμε να αναζητούμε ξανά αυτή την περίφημη «originality» που κάπου χάθηκε πίσω από τα ατελείωτα κουκλάκια μινιον στα ράφια των παιχνιδάδικων και τις κουρασμένες και επκίνδυνα επαναλαμβανόμενες μούτες του (κάποτε) εξαιρετικού Τζόνι Ντεπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ