Chinese Zodiac (2012)

...






 

Γράφει η Βαρβάρα Κοντονή


Σκηνοθεσία: Jackie Chan
Σενάριο: Jackie Chan, Frankie Chan, Edward Tang, Stanley Tang
Πρωταγωνιστούν: Jackie Chan, Oliver Plat, Laura Weissbecker
Διάρκεια: 120’
Χώρα: Χονγκ Κονγκ, Κίνα
Διανομή: Audio Visual

 

Πάντα εκτιμούσα αφάνταστα όλους εκείνους τους αφανείς ήρωες των περιπετειών, των ταινιών δράσης και των πάσης φύσεως φιλμ τα οποία έχουν ανάγκη από ένα τσούρμο καλούς stunt men και stunt women, προκειμένου να φέρουν εις πέρας ακροβατικά κόλπα, δύσκολους ελιγμούς και εντυπωσιακές φιγούρες θανάτου θέτοντας κάθε φορά την ζωή τους σε κίνδυνο. Για τον λόγο αυτό πάντα εκτιμούσα και τον μικροκαμωμένο, αλλά θαυματουργό Jackie Chan ο οποίος επέλεγε στις ταινίες του να παίζει εκείνος στις δύσκολες σκηνές, τραυματιζόμενος και επιμένοντας σε πολλαπλά γυρίσματα μέχρι το πλάνο να είναι άψογα χορογραφημένο. Ε λοιπόν οτι θυμάστε από το μπρίο και την τσαχπινιά του Jackie στους Αλεξίσφαιρους Ντετέκτιβ που αποτέλεσε και μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, καλύτερα να το ξεχάσετε…

Στο Chinese Zodiac o Chan υποδύεται τον αρχηγό μιας επίλεκτης ομάδας που τριγυρίζει ανά τον κόσμο, βρίσκει χαμένους πολιτιστικούς θησαυρούς και με το αζημίωτο βεβαίως βεβαίως τους πασάρει σε μια κολοσσιαία επιχείρηση με την οποία συνεργάζεται, προκειμένου εκείνη με την σειρά της να δημοπρατήσει τα αρχαία σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τιμή. O Jackie όμως γρήγορα συνειδητοποιεί πως η επιστροφή των θησαυρών στα ιερά χώματα της πατρίδας, είναι απείρως σημαντικότερη από την εκμετάλλευσή τους από μια ομάδα κοστουμαρισμένων αρπακτικών, με αποτέλεσμα να αλλάξει στρατόπεδο και να αγωνιστεί στο πλευρό της Coco της ερευνήτριας, προκειμένου να βρει και να επιστρέψει στην Κίνα τα δώδεκα ζωδιακά κεφάλια που είχαν κλαπεί από αρχαιοτάτων χρόνων.

Η ταινία είναι ένας οπτικοακουστικός πονοκέφαλος από την αρχή μέχρι και το τέλος της, αποτελώντας επί της ουσίας ένα δίωρο μαρτύριο από το οποίο το μόνο που λείπει είναι τρεις κλόουν και δυο ελέφαντες. Η σκηνοθεσία του ίδιου του Chan αναλώνεται σε εφετζίδικες προσπάθειες τις οποίες πλέον συναντάς σε κάτι τηλεοπτικές τηλεταινίες της πλάκας, από εκείνες που πρωταγωνιστούσαν οι αδελφές Olsen πριν ακόμα γίνουν πλούσιες ανορεχτικες celebrities. Τα εφε είναι επίπονα κακοφτιαγμένα, κάθε προσπάθεια σεναριακής ή σκηνοθετικής απόπειρας πέφτει στο κενό, ενώ ακόμα και οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι τόσο γελοίες, που δεν γίνεται να φανταστείς πρώτον, τον λόγο για τον οποίο επέλεξαν τους συγκεκριμένους και δεύτερον το πως τελικά συμφώνησαν και αυτοί οι έρμοι να συμμετάσχουν σε αυτό το κινηματογραφικό εξάμβλωμα.

Με τις μοναδικές πρωτιές που έχει πάρει η ταινία να περιορίζονται στις βραβεύσεις του Chan από το…Γκίνες ως ο “ο ηθοποιός με τα περισσότερα stunts και credits σε ταινία”, η προσπάθεια του Κινέζου ηθοποιού να αναλάβει όλα τα παραγωγικά πόστα του film (εκτός από την σκηνοθεσία και το σενάριο, εκτέλεσε χρέη παραγωγού, υπεύθυνου art department και art direction) προκειμένου να δημιουργήσει μια ασιατική εκδοχή του Indiana Jones, απέτυχε παταγωδώς εξαιτίας της ολοκληρωτικής έλλειψης-ας τα λέμε μεταξύ μας τουλάχιστον-ταλέντου, αξιοπρεπούς υποθεσιακής ιδέας και σκηνοθετικής (αν)απειρίας.

Το «Chinese Zodiac» είναι μια ταινία που σε πρώτη φάση θα μετανιώσεις που πήγες να δεις στον κινηματογράφο, καθώς δεν φτάνει που είναι ολοκληρωτικά και ουσιαστικά ανύπαρκτη, η διάρκειά της είναι και δυο ώρες. Πάντως εμείς το αποφασίσαμε, όπως πρότεινε και ο συνάδελφος Παναγιώτης Μίτσικας, είμαστε διατεθειμένοι να μετονομάσουμε τα Χρυσά Βατόμουρα σε Chinese Zodiac. Εκεί μας κατάντησε…

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ