Μία Επικίνδυνη Μέθοδος (2011)

...






 

Γράφει ο Χρήστος Μπακατσέλος

 

[typography font=»Calibri» size=»11″ size_format=»px»]Σκηνοθεσία: David Cronenberg[/typography]

[typography font=»Calibri» size=»11″ size_format=»px»]Σενάριο: Christopher Hampton (βασισμένο και στο έργο του «Τhe Talking Cure»). Από το βιβλίο του John Kerr «A Most Dangerous Method»[/typography]
[typography font=»Calibri» size=»11″ size_format=»px»]
Πρωταγωνιστούν: Keira Knightley, Viggo Mortensen, Michael Fassbender[/typography]

 

[typography font=»Calibri» size=»11″ size_format=»px»]Διάρκεια : 99′[/typography]

[typography font=»Calibri» size=»11″ size_format=»px»]Χώρα: Αγγλία, Γερμανία, Ελβετία, Καναδάς[/typography]

 

[/sixcol_one] [sixcol_five_last][tabs style=»boxed»] [tab title=»Κριτικη«]

Θεωρώ τον Κρόνενμπεργκ έναν από τους πιο σπουδαίους εν ζωή σκηνοθέτες και η ιδέα του να ασχοληθεί με το μυαλό και τις θεωρίες των δύο σπουδαιότερων ψυχιάτρων του αιώνα μας, του Φρόιντ και του Γιούνγκ, στην καινούργια του ταινία «Μια Επικίνδυνη Μέθοδος», είναι πραγματικά κάτι που, αν μη τι άλλο, μου κέντρισε το ενδιαφέρον αλλά και την περιέργεια. Στη Ζυρίχη του 1904, ο Καρλ Γκούσταβ Γιούνγκ δέχεται στην κλινική του την ψυχασθενή Σαμπίνα Σπιλράιν. Το «όπλο» του Γιουνγκ είναι η μέθοδος του δασκάλου του, του πασίγνωστου Σίγκμουντ Φρόιντ. Και οι δύο άντρες μαγεύονται από την Σαμπίνα όπου γίνεται ο καταλύτης στις εμπνευσμένες θεωρίες του Γίουνγκ.

Μόνο ο Κρόνενπεργκ θα μπορούσε να ρίξει μέσα σε μια τέτοια κομψή ταινία εποχής για την σεξουαλικότητα λίγο κίνκυ σεξ και σπάνκινγκ χωρίς να σου φανεί χυδαίο και να χάνει την οποιαδήποτε καλαισθησία του. Δείχνει να είναι σαγηνεμένος από το απαγορευμένο χωρίς όμως να παρεκτρέπεται αλλά ταυτόχρονα φαίνεται και κάπως συγκρατημένος αυτή την φορά, καταπιεσμένος, όπως και οι χαρακτήρες του. Αντί να εξερευνήσει τις πιο σκοτεινές πτυχές της σεξουαλικότητας τους, τις περνά επιφανειακά χωρίς να δίνει βάση στην οποιαδήποτε επιθυμία τους, κάτι που δεν μας έχει συνηθίσει ο Κρόνενμπεργκ μέχρι τώρα, και αυτό είναι ένα από τα μειονεκτήματά της ταινίας. Σίγουρα, δεν κάνει διατριβή στην σεξουαλικότητα ούτε εισαγωγή στην ψυχολογία αλλά προσωπικά περίμενα περισσότερα από τον σκηνοθέτη του «Ιστορία της Βίας».

Σε όλο αυτό δεν βοηθά και το σενάριο του Κρίστοφερ Χάμπτον, ο οποίος έγραψε και το θεατρικό στο οποίο μέρος του βασίστηκε και η ταινία. Χωρίς να έχει βάθος και συναίσθημα, οι χαρακτήρες του χάνονται σε μια σειρά από αναλύσεις για τις ιδιαιτερότητες της ψυχολογίας και των ονείρων χωρίς να υπάρχει η ουσία κάτω από αυτές τις συζητήσεις. Το μόνο ίσως ενδιαφέρον που μπορεί κάποιος να βρει είναι οι διάλογοι και οι επιστολές που αντάλλαζαν οι Φρόιντ και Γιούνγκ κι αυτό πάλι εκτός αν είσαι φοιτητής ψυχολογίας.

Η ερμηνεία της Νάιτλι φλερτάρει επικίνδυνα με τα Βατόμουρα. Η ταινία ξεκινάει με την Σαμπίνα Σπιλράιν, τον χαρακτήρα που υποδύεται η Νάιτλι, να μεταφέρετε στη κλινική του Γίουνγκ στο Μπουργκχόλζλι, φωνάζοντας και έχοντας σπασμούς αλλά αυτό που εκλαμβάνει κανείς από την ερμηνεία της είναι περισσότερο μια ηθοποιός που να κάνει σαν τρελή παρά ένας χαρακτήρας που βρίσκεται στα όρια της τρέλας. Μπορεί να βελτιώνεται, ως έναν βαθμό, μέχρι το τέλος της ταινίας αλλά μέχρι τότε έχει χάσει το όποιο ενδιαφέρον είχε σαν χαρακτήρας. Αυτό όμως που αποζημιώνει, είναι οι πραγματικές εξαιρετικές ερμηνείες των Φασμπέντερ και Μόρτενσεν στους ρόλους των Γιούνγκ και Φρόιντ αντίστοιχα, παρόλο το υλικό που είχαν στα χέρια τους δεν ήταν και το καλύτερο. Είναι υπέροχο να βλέπεις δύο τόσο εξαίσιους ηθοποιούς να παίζουν αυτούς τους χαρακτήρες. Ο Μόρτενσεν είναι άκρως επιβλητικός ως Φρόιντ αλλά ο Φασμπέντερ στον ρόλο του σεξουαλικά καταπιεσμένου Γιούνγκ είναι αυτός που ξεχωρίζει. Στους δεύτερους ρόλους ξεχωρίζει ο Βενσάν Κασέλ στον ρόλο του γοητευτικού πλην όμως ιδεολογικά επικίνδυνου για τον Γιούνγκ, Όττο Γκρος.

Τι συμπεράσματα θα έβγαζε κάποιος μετά από μια συνεδρία με τη «Μια Επικίνδυνη Μέθοδο»; Σίγουρα ότι κάτω από το ψευτο-σοφιστικέ της περιτύλιγμα προσπαθεί να καλύψει κάτι το βαθύτερο και ανείπωτο για θέματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στις ταινίες του Κρόνενμπεργκ ενώ τελικά ο ίδιος αποφάσισε αυτή την φορά να το παίξει εκ του ασφαλούς. Μια πραγματικά χαμένη ευκαιρία.[/tab] [tab title=»Trailer«][/tab] [tab title=»Εικονες«]

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ