Ξεκινησαν οι εγγραφες στον Κινηματογραφικο Τομεα

Το σπίτι του σινεμά

Για πάνω από είκοσι χρόνια, στο κέντρο της Αθήνας λειτουργεί ο Κινηματογραφικός Τομέας, ως κομμάτι του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών Πανεπιστημίου Αθηνών, με έδρα το κινηματοθέατρο Ίριδα στο ισόγειο της Πανεπιστημιακής Λέσχης (Ιπποκράτους 15 και Ακαδημίας 55).

Όλον αυτόν τον καιρό, αποτελεί το καταφύγιο όσων θέλουν να δουν σινεμά, να μάθουν να κινηματογραφούν και να «διαβάζουν» ολοκληρωμένα μια ταινία. Πάντα με ανοιχτές τις πόρτες του, και με φιλόξενη διάθεση, που μεταφράζεται στις προβολές με ελεύθερη είσοδο για όλους, αλλά και στα σεμινάρια που διοργανώνονται από τα μέλη του.

Ο Τομέας λειτουργεί χάρη στην πολυφωνία και τη συνεργασία των μελών του, η οποία επιτυγχάνεται μέσω ανοιχτών συνελεύσεων που πραγματοποιούνται σε τακτική βάση στα γραφεία του, στον ημιώροφο της Πανεπιστημιακής Λέσχης, όπου γίνεται και ο καταμερισμός αρμοδιοτήτων, προκειμένου να προωθείται η πολύπλευρη συμμετοχή, αλλά και η γρήγορη και εξυπηρετική για όλους λειτουργία του Τομέα.

Στον ίδιο χώρο αυτήν την περίοδο έχουν ξεκινήσει οι εγγραφές που συμβαίνουν από τις 12:00-15:00 / 17:00-20:00 και θα συνεχιστούν καθημερινά ως τις 21 Οκτώβρη. Τότε, στις 21:00, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, φυσικά στην Ίριδα. Οι εγγραφές μπορούν να γίνουν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, στις ώρες των σεμιναρίων.

Ένα από τα προσωπικά αγαπημένα προτερήματα του Τομέα, είναι το εμφανιστήριο φιλμ super 8mm, το οποίο λειτουργεί στο υπόγειο του κτηρίου της Νομικής, και πρόκειται για ένα πραγματικό καταφύγιο πειραματικών και μη κινηματογραφιστών, που σε μια ψηφιακή εποχή θέλουν να αισθανθούν την υφή του celluloid. Χρησιμοποιείται φυσικά από όλους, αλλά κυρίως από όσους παρακολουθούν το σεμινάριο «Τεχνικές του Φιλμ». Στο τέλος κάθε χρονιάς, όλες οι ταινίες που εμφανίστηκαν στο εργαστήριο προβάλλονται στην Ίριδα.

Μεταξύ των πάρα πολλών σκηνοθετών που έχουν παρουσιάσει δουλειές τους στον Τομέα βρίσκουμε τους: Αλέξη Αλεξίου, Νίκο Κούνδουρο, Αλέξανδρο Βούλγαρη και Γιάννη Οικονομίδη. Ενώ φέτος, η χρονιά ξεκινάει παραπάνω από ιδανικά με τη βράβευση στο Φεστιβάλ της Δράμας της ταινίας «Κύβος» του Αλέξανδρου Σκούρα, ενός από τα πυρηνικά μέλη του Κινηματογραφικού Τομέα. Επιπλέον, στις 22ες Νύχτες Πρεμιέρας προβλήθηκε η μικρού μήκους ταινία «Το Πτώμα Ήταν Νεκρό» του Κωνσταντίνου Φραγκούλη, με συμμετοχή του Τομέα στην παραγωγή, και τέλος ο Αλέξανδρος Σιπσίδης που φέτος εισηγείται το σεμινάριο «Γυρίζουμε Ταινία», ολοκληρώνει την πρώτη του μεγάλου μήκους «Μπλε Βασίλισσα».

Τέλος, ο Κινηματογραφικός Τομέας έχει φιλοξενήσει τα γυρίσματα ταινιών όπως η «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ και ο «Νοτιάς» του Τάσου Μπουλμέτη.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Κινηματογραφικού Τομέα:

  • Δευτέρα 19.00 Τεχνικές του Φιλμ (8, 16 & 35mm)

Βασικές τεχνικές γνώσεις για γύρισμα ταινίας σε φιλμ, χρήση κινηματογραφικής κάμερας, δημιουργία πειραματικών ταινιών μικρού μήκους, εμφάνιση και μοντάζ φιλμ 8mm και 16mm. (επιμέλεια: Α. Γλαρός, Α. Θανάσουλας, υποστήριξη: Δ. Πορφύρης, Ν. Τσαναής)

  • Δευτέρα 21.00 Γυρίζουμε Ταινία

Ελάτε να δούμε μαζί πώς γυρίζεται μια ταινία από το μηδέν μέχρι το μεγάλο πανί! Κάθε εβδομάδα μαθαίνουμε στην πράξη για το σενάριο, την παραγωγή, το μοντάζ, την υποκριτική και όλη την ουσία της σκηνοθεσίας! (επιμέλεια: Α. Σιπσίδης)

  • Τρίτη 21.00 Μοντερνισμός στον Κινηματογράφο

Προβολή ταινιών που συνέβαλαν στη μορφοποίηση, εξέλιξη και μοντερνισμό της φιλμικής γλώσσας. Πειραματικός κινηματογράφος, άμεσος και ελεύθερος κινηματογράφος, ποιητικά ντοκυμαντέρ, abstract film, cult cinema. (επιμέλεια: Μ. Κατσούλης, Α. Καλαϊτζής)

  • Τετάρτη 21.00 Κινηματογράφος και Εικοναφήγηση (Αʹ εξάμηνο)

Στο σεμινάριο αποπειράται μια εξερεύνηση της σχέσης μεταξύ της τέχνης του φιλμ και της τέχνης του κόμικ, διαυγάζεται ο ιστορικός και σύγχρονος αλληλο-εμπλουτισμός τους, και αναλύονται οι θεωρητικές αρχές των σπουδών διαμεσικής μεταφοράς εικοναφήγησης στον κινηματογράφο. (επιμέλεια: Α. Ζάβαλη, Α. Παλιουδάκης)

  • Πέμπτη 21.00 Το Μιούζικαλ στον Κινηματογράφο

Με άξονα την εξέλιξη του κινηματογραφικού αυτού είδους στο χρόνο, παρακολουθούμε την πορεία του σε παγκόσμιο επίπεδο, με επίκεντρο τον αμερικανικό κινηματογράφο, και γνωρίζουμε τις προσωπικότητες που το διαμόρφωσαν. (επιμέλεια: Ρ. Μακρή, Ν. Τσαναής, υποστήριξη: Κ. Τσουκαλά)

  • Παρασκευή 21.00 Κλασικός Κινηματογράφος

Προβολή ταινίας με έμφαση στον κλασικό κινηματογράφο. (επιμέλεια: Δ. Ρούτσης, Χ. Θεοδωρογιάννης)

  • Σάββατο 13.00 Τεχνικό Σεμινάριο

Εισαγωγή στις κινηματογραφικές τεχνικές και τεχνολογίες, όπως και εξοικείωση των μελών με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται σε παραγωγές και προβολές του κινηματογραφικού τομέα. (επιμέλεια: Φ. Μιχαήλ, Α. Παπαδόπουλος)

  • Σάββατο 15.00 Ασκήσεις Σκηνοθεσίας

Μέσα από εφαρμογές ξεφυλλίζουμε τις «γραμματικές» της φιλμικής «γλώσσας», εξερευνούμε κάποιες βασικές αρχές της σκηνοθεσίας του κινηματογράφου και κάνουμε πρακτικές δοκιμές (ασκήσεις). (επιμέλεια: Β. Μαρτσάκης, συντονισμός γυρισμάτων: Π. Μάστορας, Σ. Τριάντος, Α. Ορφανόπουλος, Α. Γράδου, Κ. Τσουκαλά, Α. Σύρρου)

  • Σάββατο 19.00 Προβολές Μελών

Επιλογή, προβολή, και ανάλυση ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους από μέλη του κινηματογραφικού τομέα. Πληροφορίες για συμμετοχή στο provmel.kt@gmail.com. (επιμέλεια: Α. Γκολχόρ, Ε. Κόκκινος, Ν. Πεδιωτίδης)

  • Εμφάνιση Κινηματογραφικού Φιλμ (super 8 & 16mm)

Εκμάθηση εμφάνισης, προβολές super8, φιλμικά project και θεματικές. Για περισσότερες πληροφορίες και προγραμματισμό ωρών στους θαλάμους, επικοινωνήστε στο kinimatografiko.lab@gmail.com. Οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται στο κτίριο Κωστής Παλαμάς («Ροζ Κτίριο»). (επιμέλεια: Δ. Αναστασίου, Π. Δράκου)

 

Για όλα τα νέα του Κινηματογραφικού Τομέα επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες:

http://www.kinimatografiko.gr/
και στο facebook: https://www.facebook.com/Kinimatografikos/

%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%ad%ce%b1%cf%82-%ce%b5%ce%b3%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ad%cf%82-2016-17

Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος

Δυσκολεύεται πολύ να γράψει το βιογραφικό του, κι ελπίζει τα κείμενά του να είναι καλύτερα από αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*