Εγώ, ο εαυτός μου και η μαμά – Me, myself and mum (2013)

...






 

Γράφει ο Παναγιώτης Μήτσικας


Σκηνοθεσία: Guillaume Gallienne
Σενάριο: Guillaume Gallienne
Πρωταγωνιστούν: Guillaume Gallienne, Diane Kruger
Διάρκεια: 85’
Χώρα: Γαλλία
Διανομή: Odeon

 

Me_Myself_and_Mom_xartO Guillaume Gallienne, είναι ένας γνωστός κωμικός, του οποίου η φήμη περιορίζεται κυρίως εντός γαλλικών συνόρων. Μέλος του περίφημου θιάσου, Comedie-Francaise, έχει πρωταγωνιστήσει σε αρκετά γνωστές παραγωγές όπως το Marie Antoinette(2006), το “Monsieur Ibrahim et Les Fleurs du Coran” και το “Αστερίξ και Οβελίξ στη Βρεταννία”. Αυτή τη φορά, δοκιμάζει τις δυνάμεις του στη σκηνοθεσία και το σενάριο, με την ταινία “Me, Myself and Mum”. Κύριος άξονας της ιστορίας, ο νεαρός Guillaume, ένα άτομο με κρίση ταυτότητας.

Ο Guillaume ζει μαζί με τους γονείς του και τα δύο του αδέλφια. Όσο θυμάται τον εαυτό του, αντιμετωπιζόταν από την μητέρα του ώς η μοναδική κόρη που ποτέ δεν είχε –από εκεί δανείζεται τον γαλλικό τίτλο της η ταινία, “Le garcons et Guillaume a table”, δηλαδή “Τα αγόρια και ο Γκιγιόμ στο τραπέζι”. Η συμπεριφορά του, διαμορφώθηκε αναλόγως, λατρεύοντας τη γυναίκα που τον έφερε στον κόσμο και αντιγράφοντας τη σε εξωφρενικό βαθμό, κοπιάροντας τις κινήσεις της, τα ρούχα, μέχρι και την ομιλία της. Φυσικά, όλα τα προαναφερθέντα, είχαν ως αποτέλεσμα η ζωή του να αποτελεί ένα συνεχές bullying. Είτε από την πλευρά του πατέρα και τον θυμό του για τη θηλυπρέπεια του Guillaume, είτε από την ασταμάτητη κοροϊδία των αδελφών του, είτε από τα πειράγματα σε σχολείο και κολέγιο μετέπειτα. Μέσα από τα πάμπολλα περιστατικά απείρου κάλλους που μας εξιστορεί, θα αρχίσει σιγά σιγά να απαγκιστρώνεται από το ασφυκτικά κατασκευασμένο πορτραίτο που έχει κατασκευαστεί ερήμην του.

Ως ηθοποιός με έντονο θεατρικό background, o Gallienne ενσωματώνει στο έργο του μία εγγενή θεατρικότητα.Εύλογο, από τη στιγμή που το “Me, Myself and Mum” επέδειξε μία εξαιρετική πορεία στο “σανίδι” δια χειρός του ίδιου πρωταγωνιστή.  Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα σημαντικό στοιχείο της πλοκής, μία αναζωογονητική αλλαγή από τα πολλά χοντροκομμένα αστεία που κυριαρχούν στο πρώτο μισό της ταινίας. Αναπόσπαστο και ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του φιλμ, η διπλή απεικόνιση μητέρας και γιου από τον ίδιο, με το αποτέλεσμα να μη θυμίζει κακόγουστη καρικατούρα όπως συμβαίνει συνήθως σε αρκετές ανάλογες προσπάθειες. Βλέπουμε μία ξεκάθαρη Αλμοδοβαρ-ική λατρεία σε οποιοδήποτε γυναικείο πρόσωπο, με αποκορύφωμα την εξιδανικευμένη εικόνα του Guillaume για τη μητέρα του.

Η αλήθεια είναι πως ο Gallienne έχει δώσει γοητεία στο χαρακτήρα του. Παρά τα αλά Adam Sandler αστεία σε κάποια σημεία, και μερικές κωμικοτραγικές σκηνές (όπως αυτή με το κλύσμα που κάνει στον ήρωα μας η Diane Kruger), το φιλμ κατορθώνει να μην απολέσει το ενδιαφέρον μας. Μείζονα ρόλο σε αυτό, διαδραματίζει το απροσδόκητο, υπέροχο φινάλε, που ενεργεί ως γλυκιά κάθαρση στις περιπέτειες του πρωταγωνιστή μας.

Πάντως, το φιλμ δύσκολα θα βρει το κοινό που του αξίζει, καθώς το γαλλικό χιούμορ είναι ιδιότυπο και δεν τυγχάνει καθολικής αναγνώρισης των Ευρωπαίων θεατών. Παρ’όλα αυτά, πρόκειται για ένα αξιόλογο πρώτο σκηνοθετικό εγχείρημα του 41ετων Γάλλου, μέσα από κωμικά κλισέ για την ομοφυλοφιλία και τις ανθρώπινες σχέσεις.

Δείτε όλες τις ταινίες της εβδομάδας

 

 

 

Παναγιώτης Μήτσικας

Ο Παναγιώτης Μήτσικας είναι το νόθο παιδί του Woody Allen και του Fox Mulder. Τα τελευταία 5 χρόνια έχει ξεκινήσει ένα indie coming-of-age road trip, ώστε να ανακαλύψει τον εαυτό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ