Οι Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron – The Avengers: Age of Ultron (2015)

O σκηνοθέτης εξακολουθεί να δουλεύει πάνω σε μια κινηματογραφική κλίμακα άνευ προηγουμένου

 ★★★☆☆ 

Σκηνοθεσία: Joss Whedon
Σενάριο: Joss Whedon, Stan Lee-Jack Kirby (βασισμένο στο κόμικ τους)
Πρωταγωνιστούν: Robert Downey Jr, Chris Evans, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Mark Ruffalo, Elizabeth Olsen
Διάρκεια: 142
Χώρα: ΗΠΑ
Διανομή: Feelgood

AFTER_004D_G_GRE-GR_70x100.inddΟ βετεράνος πλέον στο είδος Joss Whedon, κρατώντας για μια ακόμη φορά τα ηνία ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, με την μοναδική του ικανότητα να μεταφράζει άκρως αποτελεσματικά τον πολύχρωμο «κώδικα» των comics, καταφέρνει και δημιουργεί ξανά τον συνδετικό κρίκο που χρειάζεται για να ενώσει την 9η με την 7η τέχνη, μεταφράζοντας έτσι περίτεχνα την γλώσσα της χάρτινης πολύχρωμης πραγματικότητας, στην γλώσσα της μεγάλης οθόνης. Από τις σκηνογραφίες, τα ειδικά εφέ, μέχρι και την παραμικρή οπτική λεπτομέρεια μέσα στο φιλμ, ο σκηνοθέτης εξακολουθεί να δουλεύει πάνω σε μια κινηματογραφική κλίμακα άνευ προηγουμένου, η οποία με τη σειρά της επισφραγίζει αναμφίβολα την υπεροχή της ταινίας στην φετινή blockbuster-ική κούρσα.

Ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός, πως έχουμε να κάνουμε με μια ακόμα ταινία που δεν αντιπροσωπεύει σε καμία περίπτωση το ουσιαστικό σινεμά. Η νέα περιπέτεια των Εκδικητών, όπως τα τόσα άλλα φιλμ της ίδιας φιλοσοφίας, δεν στοχεύει σε τίποτε παραπάνω, από το ρηχό και ανούσιο κινηματογραφικό θέαμα. Έχοντας έτσι λοιπόν αυτό στο νου, παρακολουθούμε τον σκηνοθέτη στην προσπάθεια του να χαρίσει το πολυπόθητο «entertainment», και να έρχεται αντιμέτωπος με την πρόκληση της δημιουργίας του γνήσιου ενθουσιασμού, έχοντας ως αντίβαρο το τετριμμένο σεναριακό θεμέλιο μιας ιστορίας, η οποία άσχετα από την αφηγηματική της ποιότητα, λειτουργεί μονάχα σαν αφορμή επίδειξής των μαχητικών ταλέντων των ηρώων της.

Η πρωτότυπη ταινία, κατάφερε να παραδώσει ένα ισορροπημένο αποτέλεσμα, διαμορφώνοντας τα βήματα των πρωταγωνιστών, μέσα από ένα ενδιαφέρον- για τα δεδομένα- σενάριο, το χαρακτηριστικό πνευματώδη χιούμορ και τα ομολογουμένως εκπληκτικά οπτικά εφέ. Το νέο φιλμ από την άλλη μεριά, αν και προσφέρει στον θεατή μια σχετικά ενδιαφέρουσα σεναριακή εξέλιξη, στερείται ωστόσο την δυναμική του πρωτότυπου φιλμ, δημιουργώντας παράλληλα ένα ενοχλητικό κινηματογραφικό Déjà vu, με την χαρακτηριστική κενότητα που διέπει τον αέρα της κακοφτιαγμένης επανάληψης, να είναι αξιοσημείωτη.

Στο τέλος του πρώτου φιλμ, οι Εκδικητές καταφέρνουν να σταματήσουν μια εξωγήινη εισβολή στην Νέα Υόρκη. Αυτή τη φορά ο Tony Stark (Robert Downey Jr), σε μια προσπάθεια αποτροπής μιας αντίστοιχης εξωγήινης εισβολής, θέτει εκ παραδρομής τα θεμέλια μιας μεγαλύτερης απειλής, με την έναρξη ενός «ειρηνευτικού» λογισμικού με την ονομασία Ultron, το οποίο μετατρέπεται σε μια πεινασμένη για εξουσία τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο της να αφανίσει ολόκληρο το πλήρωμα των Εκδικητών. Το απλοϊκό αυτό σενάριο, παίρνει σχετικά γρήγορα το τελικό του σχήμα, με τους πρωταγωνιστές εν τέλει από τα μέσα περίπου του φιλμ και μετά, να προσπαθούν απλά να βάλουν τάξη στο χάος, και την ανεγκέφαλη δράση να προσπαθεί να καλύψει την σταδιακή αφηγηματική ένδεια.

Από σκηνοθετικής άποψης, ο Whedon κινηματογραφεί «by the book», με το κλασσικό δυτικό μοτίβο σκηνοθεσίας, το οποίο παρόλη την τεχνική αρτιότητα που ομολογουμένως έχει, μεροληπτεί περισσότερο στο εμπορικό κομμάτι παρά προς το καλλιτεχνικό. Μερικά λεπτά διαλόγου ακολουθούν μερικά λεπτά δράσης, τα οποία με τη σειρά τους ακολουθούν επίσης μερικά λεπτά επιπλέον διαλόγου, χτίζοντας με αυτό τον τρόπο ένα έξυπνο κινηματογραφικό ντόμινο, που ο μοναδικός του στόχος, δεν είναι άλλος, από το να κρατά το μυαλό του θεατή συνεχώς σε εγρήγορση, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο μια φαινομενικά ευχάριστη και άκρως εντυπωσιακή, μα ταυτόχρονα ανούσια κινηματογραφική εμπειρία.

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ