Emmys 2012: Ανατροπές και απόλυτη σάρωση από Homeland και Modern Family

...

Γράφει ο Δημήτρης Μπουτουρέλης – Γραμματικόπουλος

Το «Homeland» αναδείχθηκε χθες βράδυ ως ο νέος ηγέτης των Emmys, σε μια βραδιά με, αν μη τι άλλο, πολλές πολλές ανατροπές. Χθες ήταν η βραδιά που έσπασαν όλα (σχεδόν) τα σερί. Δύο από τα πιο σίγουρα στοιχήματα της φετινής  χρονιάς ήταν ότι το Mad Men θα συνέχιζε την κυριαρχία του στην κατηγορία της Καλύτερης Δραματικής Σειράς για 5η χρονιά καθώς και ότι ο Bryan Cranston θα στεφόταν για 4η συνεχόμενη φορά νικητής στην κατηγορία Α’ Αντρικού σε Δράμα. Κανείς όμως δεν υπολόγισε τον οδοστρωτήρα που ακούει στο όνομα «Homeland». Η μόνη σειρά που κατάφερε να διατηρήσει την κυριαρχία της ήταν το Modern Family που κέρδισε για 3η συνεχόμενη χρονιά το βραβείο Καλύτερης Κωμικής Σειράς.

Η διαδικασία βράβευσης στα φετινά Emmys ήταν κάπως… αψυχολόγητη. Αρχικά ο Eric Stonestreet κέρδισε για 2η φορά το βραβείο Β’ Αντρικού σε Κωμωδία για το Modern Family, σε μια χρονιάς όπου όλοι πίστευαν πως ήρθε η ώρα να βραβευτεί κάποιος άλλος από αυτό το καστ που κάθε χρόνο καπαρώνει σχεδόν ολάκερη την κατηγορία. Έπειτα, η συνέχιση της επικράτησης του Modern Family σε όλες τις κατηγορίες που είναι υποψήφια έχει αρχίσει να καταντάει κουραστική, ειδικά όταν στερεί βραβεία όπως αυτό της Καλύτερης Σκηνοθεσίας από πολύ πιο επάξιους υποψήφιους σαν τη Lena Dunham και τον Louis C. K.. Τουλάχιστον ο δεύτερος δεν έμεινε παραπονεμένος, αφού κέρδισε δύο βραβεία Σεναρίου, αυτό του Τηλεοπτικού Σόου και το βραβείο Σεναρίου σε Κωμωδία, μια κατηγορία στην οποία όλως παραδόξως, το Modern Family ήταν απών! Βέβαια η πιο απρόσμενη και παντελώς αψυχολόγητη βράβευση της φετινής βραδιάς δεν είναι άλλη από αυτή του Jon Cryer για το Two and a Half Men. Ένα ακόμα σημάδι ότι οι ψηφοφόροι των Emmys μοιράζουν πολλά από τα βραβεία τους βάση τηλεθέασης, ονόματος και συμπαθειών. Πως αλλιώς εξηγείται εξάλλου το ότι η Julia Louis-Dreyfus συνεχίζει να κερδίζει Emmys για ότι και αν κάνει;

Όσον αφορά το δράμα, εδώ τα πράγματα είχαν μια πιο ξεκάθαρη λογική από την αρχή: το Homeland θα τα κερδίσει όλα. Όλα, ναι. Ακόμα και Α’ Αντρικό, ασχέτως που σαν το ρεσιτάλ του Bryan Cranston δεν έχει δώσει κανένας άλλος ηθοποιός της κατηγορίας του ή όλων των φετινών κατηγοριών ερμηνείας γενικά. Ακόμα και βραβείο Σεναρίου, αφήνοντας το Mad Men να κάνει το ιστορικό 0/17, την μεγαλύτερη ολοκληρωτική ήττα που έχει υποστεί πότε σε μία χρονιά οποιαδήποτε σειρά στην ιστορία του θεσμού (και όλα αυτά στην καλύτερη σεζόν του μέχρι στιγμής). Αλλά όχι το βραβείο σκηνοθεσίας (για το οποίο ήταν και φαβορί), γιατί καθώς φαίνεται οι ψηφοφόροι των Emmys είναι από τους λίγους ανθρώπους που συνεχίζουν να βλέπουν ακόμα Boardwalk Empire και πραγματικά να τους αρέσει. Και δώσανε και από ένα βραβείο στο Downton Abbey και στο Breaking Bad για να τους ρίξουν στάχτη στα μάτια (αν και στο δεύτερο το δώσανε στον λάθος ηθοποιό. Ο Aaron Paul δεν είναι τίποτα λιγότερο από άψογος στο Breaking Bad, αλλά ρε σεις, φέτος ήταν η χρονιάς του Giancarlo Esposito!).

Η αλήθεια πάντως να λέγεται, το Homeland είναι μια εξαιρετική σειρά. Μπορεί να μην ήταν η καλύτερη της σεζόν που πέρασε, αλλά απ’ ότι φαίνεται τα Emmys χρειαζόντουσαν επειγόντως μια ανανέωση, έναν νέο front-runner και τον βρήκαν στο πρόσωπο του Homeland, γιατί όπως είπαμε και στα προγνωστικά (τα οποία βέβαια πέσανε σχεδόν ολοκληρωτικά έξω) έχει όλα τα φόντα: είναι καινούργια σειρά, με δυνατό πρωταγωνιστικό δίδυμο, τρομερό hype, αντιτρομοκρατικό μήνυμα, ένταση, ανατροπές και περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης και ανάπτυξης. Hail to the new king!

Δες αναλυτικά τους νικητές σε όλες τις κατηγορίες, εδώ:

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
“Homeland”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Α’ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Damian Lewis, “Homeland”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Claire Danes, “Homeland”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Aaron Paul, “Breaking Bad”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Maggie Smith, “Downton Abbey”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Tim Van Patten, “Boardwalk Empire” για το επεισόδιο “To the Lost”

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΕ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Alex Gansa, Howard Gordon, and Gideon Raff, “Homeland” για το επεισόδιο ”Pilot”

KΑΛΥΤΕΡΗ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
“Modern Family”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Α’ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Jon Cryer, “Two and a Half Men”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Julia Louis-Dreyfus, “Veep”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Eric Stonestreet, “Modern Family”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Julie Bowen, “Modern Family”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Steve Levitan, “Modern Family” για το επεισόδιο ”Baby On Board”

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΕ ΚΩΜΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
Louis C.K., “Louie” για το επεισόδιο ”Pregnant”

KΑΛΥΤΕΡΗ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ
“Game Change”

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Α’ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ

Kevin Costner, «Hatfields & McCoys»

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ

Julian Moore, «Gaem Change»

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ

Tom Berenger, «Catfields & McCoys»

ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ
Jessica Lange, «American Horror Story»

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ
Jay Roach, «Game Change»

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΕ MINI ΣΕΙΡΑ Ή ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ

Danny Strong, «Game Change»

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΟΟΥ

«The Daily Show with Jon Stewart»

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΡΙΑΛΙΤΙ ΣΟΟΥ

«The Amazing Race»

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ ΣΕ ΡΙΑΛΙΤΙ ΣΟΟΥ

Tom Bergeron, «Dancing with the Stars»

KΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΟΟΥ

Glenn Weiss, «65th Tony Awards»

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΟΟΥ

Louis C.K., «Live at the Beacon Theatre

Περισσότερα για τα Emmys μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
2 Σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

  • Manos Peponakis
    25 Σεπτεμβρίου 2012 at 11:22 πμ - Reply

    Δίκαιη η επικράτηση του Ηοmeland και του Modern Family. Εξαιρετικό το πρωταγωνιστικό δίδυμο του Homeland.

    Κατάφωρη αδικία η μη βράβευση του συγκλονιστικού Giancarlo Esposito που μας προσέφερε τον καλύτερο θάνατο στην τηλεόραση φέτος. Ο Αaron Paul ήταν πολύ χλιαρός στον 4ο κύκλο. Εξαιρετική η Maggie Smith στο Downton Abbey και δίκαιο το 2ο συνεχόμενο Emmy.

    Αναμενόμενο και απόλυτα δίκαιο το 0/17 του Mad Men που φέτος μας πίκρανε με έναν μέτριο 5ο κύκλο.

    Επίσης, άστοχες οι βραβεύσεις στις κωμικές ερμηνείες. Ο Larry David, η Amy Poelher, ο Jesse Tyler Ferguson και η Sofia Vergara ήταν πολύ καλύτεροι από τους τελικώς βραβευθέντες.

    Στις μίνι σειρές/τηλεταινίες, το αριστουργηματικό Sherlock έφυγε με άδεια χέρια επειδή ήταν πολύ Βρετανικό για τους Αμερικάνους. Η Jessica Lange έκανε δικαίως περίπατο αν και το American Horror Story δεν πήρε κανένα άλλο μεγάλο βραβείο. Δεν έχω δει το Hatfields & McCoys από τις μεγάλες εκπλήξεις.

    • jbbournazos
      25 Σεπτεμβρίου 2012 at 2:04 μμ - Reply

      Θα συμφωνήσω σε αρκετά σημεία, θα διαφωνήσω σε άλλα. Πχ. τν 5η σεζόν του Mad Men προσωπικά την βρήκα την καλύτερη της σειράς μέχρι στιγμής,ο Ferguson και η Vergara είναι πιο αδιάφοροι ερμηνευτικά και από τα μούλικα του Modern Family και το Homeland ήταν εξαιρετικό αλλά σαν το Breaking Bad δεν ήταν τίποτα. Κατά τ’ άλλα όμως ναι, ο Esposito άξιζε το Emmy κυρίως επειδή ήταν η τελευταία του ευκαιρία να το κερδίσει και η Poelher επειδή είναι γενικά απίστευτη (κάθε χρόνο χάνει το βραβείο, αλλά κάθε χρόνο κερδίζει τα βλέμματα στην τελετή απονομής). Η μεγαλύτερη αδικημένη φυσικά ήταν η Dunham, αλλά δεν πειράζει, έχει χρόνο ακόμα μπροστά της για να κερδίσει κάποιο βραβείο.

    ΣΧΕΤΙΚΑ