Ennio Morricone κατά Quentin Tarantino

...

Γράφει η Βαρβάρα Κοντονή

Η επιστροφή του Quentin Tarantino με το «Django Unchained» φέτος, οχι μόνο έγινε με τεράστια επιτυχία, ακόμη και για τα δεδομένα της συντηρητικής και-καθόλου δεν μας νοιάζει-Ακαδημίας, αλλά φάνηκε πως αποτέλεσε μια ακόμη, προοδευτικά cult δημιουργία, από αυτές με την βοήθεια των οποίων ο Tarantinο, έχει χτίσει ολόκληρη καριέρα.  Και καλά κάνει.  Εξάλλου, αυτή ακριβώς η επιστροφή στις υπερβολικές του ρίζες, ήταν κάτι που αν μη τι άλλο, όλοι οι fans περίμεναν, και φυσικά ο ίδιος δεν φάνηκε να τους απογοητεύει.  Σπαγγέτι western στα καλύτερα, σύγχρονά του, πάντα βίαιοι χαρακτήρες, αίμα με το κιλό και ατάκες που έγιναν must, συνόδευαν μερικές από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς, όπως αυτές των Leonardo DiCaprio και Christoph Waltz, ο οποίος τσίμπησε και πάλι το Oscar Β’ Ανδρικού, για ταινία του Tarantino.  Βέβαια, μέσα σε όλο αυτό το συνονθύλευμα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αξία που έχει η μουσική στα film του Αμερικανού σκηνοθέτη.  Κανείς, εκτός από τους ίδιους τους δημιουργούς δηλαδή.  Ακριβώς όπως γίνεται τώρα, στην περίπτωση του τετραπέρατου, Ennio Morricone.

Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες, ο ταλαντούχος συνθέτης, ο οποίος μετράει στο ενεργητικό του περισσότερα από 500(!) κινηματογραφικά score, για εξέχουσες ταινίες του κινηματογραφικού στερεώματος, όπως οι «The Good, the Bad and the Ugly» και «The Thing», δήλωσε πως δεν πρόκειται να ξανασυνεργαστεί με τον σκηνοθέτη, διότι «τοποθετεί στις ταινίες του μουσική χωρίς συνοχή» και οτι «δεν μπορείς να κάνεις τίποτα με κάποιον που λειτουργεί έτσι».

Γεγονός είναι πως αν και Tarantino και Morricone έχουν συνεργαστεί και για άλλες ταινίες του σκηνουθέτη, όπως τα «Kill Bill» και «Inglourious Basterds», ενώ και το τραγούδι που γράφτηκε από τον συνθέτη (το πανέμορφο, «Ancora Qui»), ακούγεται στο «Django Unchained», παρόλα αυτά ο διάσημος μουσικοσυνθέτης, απέρριψε την ιδέα να ξανασυνεργαστεί στο μέλλον, με τον ιδιόρυθμο σκηνοθέτη.

Πιο συγκεκριμένα ο Morricone, δήλωσε σε ένα μάθημα που έκανε στο Rome’s LUISS University: «Δεν θα μου άρεσε να δουλέψω πάλι μαζί του.  Είχε πει πέρσι, πως ήθελε να δουλέψει μαζί μου και πάλι, μετά το «Inglourious Basterds», αλλά του είπα πως δεν θα μπορούσα, γιατί δεν μου είχε δώσει αρκετό χρόνο.  Έτσι, απλά χρησιμοποίησε ένα τραγούδι που είχα γράψει παλαιότερα», ενώ συνέχισε λέγοντας, «δεν με ενδιέφερε καθόλου το «Django Unchained», καθώς ήταν πολύ αιματηρό για τα γούστα μου…».

Όπως όλα δείχνουν, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε μια δικριτική κόντρα στο μέλλον, ανάμεσα στους δυο δημιουργούς, αν και κάτι μας λέει πως ο Tarantino, μάλλον θα εκτιμήσει την ιστορία και τα χρόνια του Morricone, αποφεύγοντας υπερβολές και κατηγόριες.  Παρόλα αυτά, είναι να απορεί κανείς πως ένας δημιουργός, ο οποίος έχει συμμετάσχει σε μερικά, από τα πιο βίαια project, υποστηρίζει πως εν προκειμένω το Django, ήταν πολύ…αιματηρό για τα γούστα του.  Ιδιαιτέρως όταν έχει συμμετάσχει στην πιο κατακρεουργητική ταινία του Tarantino, τα Kill Bill.  Μάλλον η γεροντική γκρίνια έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει και τον 85χρονο πια Ennio…

Βαρβάρα Κοντονή

Ερωτευμένη με τον κινηματογράφο από μικρή, παθιασμένη με τις εικόνες, τους ήχους, τις ιστορίες και την ομορφιά της 7ης Τέχνης, απολαμβάνω να γράφω με ένταση για αυτά που αγαπώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ