Πώς να κάνεις την ταινία σου viral

...

Γράφει ο Γιώργος Κόκουβας

Για τη λίστα όλων των Filmmaking άρθρων κάντε κλικ εδώ

Το Blair Witch Project ήταν από τις πρώτες ταινίες που έκαναν πραγματικότητα το viral marekting

To marketing το επιούσιο δεν πρέπει να λείπει απ’ το τραπέζι σας. Εντάξει, σκοτωθήκατε για να γράψετε το σενάριο, να γυρίσετε και να μοντάρετε το ταινιάκι σας, αλλά το να προ(σ)καλέσετε το κοινό να το δει δεν είναι το επιδόρπιο, είναι το κυρίως γεύμα. Και για εσάς, και για όσους θα το δουν. Αλλά για να το δουν, πρέπει να μάθουν την ύπαρξή του. Γι’ αυτό ξεκινάμε με marketing tips και εστιάζουμε στο virality που θα κάνει trending topic την δουλειά σας.

Αγκαλιάστε τα social media

Δεν υπάρχουν χρήματα για σούπερ ντούπερ posters σε στάσεις λεωφορείων, τηλεοπτικές διαφημίσεις και λοιπές πανάκριβες διαφημιστικές καταχωρίσεις, το ξέρουμε. Ένα Facebook page όμως δεν κοστίζει τίποτα. Ούτε ένα Twitter account. Στο Page μπορεί ο καθένας με τα κατάλληλα posts, shares και envolvement με το κοινό να το κάνει δμοφιλές, ή να δοκιμάσει το FB promotion, που δεν κοστίζει πολλά, ή τουλάχιστον έχει σίγουρα αποτελέσματα, αφού υπάρχει για παράδειγμα η επιλογή για χρέωση per like. Κάντε like και follow στα προφίλ όλων των κινηματογραφικών sites, των κινηματογραφικών αιθουσών, των κριτικών κλπ, ξεκινήστε με suggest σε φίλους και γνωστούς, συνεχίστε με αγνώστους ή databases ομάδων που σχετίζονται με το είδος της ταινίας σας και να θυμάστε ότι αν η ταινία σας δεν υπάρχει στα social media, δεν υπάρχει γενικώς.

You and Youtube

Ετοιμάστε ένα τέλειο, υπέροχο, προκλητικό, ενδιαφέρον, μυστηριώδες, πρωτοποριακό (και άλλους ανάλογους επιθετικούς προσδιορισμούς) trailer για την ταινία σας – ή ξεκινήστε με ένα μικρό teaser. Μην ενεργοποιήσετε κανέναν περιορισμό: Όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στο video, να μπορούν να το διαδώσουν, να το κάνουν embed, να σχολιάσουν, να το μεταφορτώσουν. Για εσάς δουλεύουν.

Viral videos

Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που σκοπεύετε να κινηθείτε με πιο viral, πιο πλάγιο τρόπο. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να εστιάσετε σε μια καλή ιδέα. Σε αυτή την «καμπάνια», δεν θα πρωταγωνιστεί το προϊόν σας, δηλαδή η ταινία σας. Θα «πρωταγωνιστεί» απλώς η καλή ιδέα. Όπου καλή, βάλτε πιασάρικη, προκλητική, ικανή να κάνει τον γύρο του διαδικτύου. Και αυτό είναι πιο εύκολο από όσο νομίζετε – σκεφτείτε πως τα Stickers for the Masses και το Πουλάκι Τσίου έχουν γίνει talk of the town με το απόλυτο τίποτα. Οι low-budget τύποι του Blairwitch project, για να φέρουμε άλλο ένα παράδειγμα, είχαν τυπώσει “Wanted” φυλλάδια με τις φάτσες τους και είχε γίνει σούσουρο για το αν είναι αληθινά. Δεν χρειάζονται έξοδα, χρειάζεται μόνο μια καλή ιδέα και οι κατάλληλες φωτογραφίες, photoshop δημιουργίες και videos για να τα καταφέρετε.

Η χαρά του αναπάντεχου

Οι καλύτερες viral ιδέες είναι αυτές που πιάνουν τον αποδέκτη εξ απήνης. Μια αναπάντεχη σφαλιάρα στην ανιαρή καθημερινότητα των social media. Κάτι που θα προκαλέσει στο κοινό έντονα συναισθήματα – θυμό, γέλιο, ενθουσιασμό, κάτι που θα το κάνει να νιώσει έξυπνο, κάτι που θα του αποσπάσει την προσοχή. Έστω κι αν αυτή είναι «κακή». Ως γνωστόν, δεν υπάρχει καλή και κακή δημοσιότητα. Υπάρχουν μόνο engaged αποδέκτες του μηνύματός σας.

Μην τα παρατάτε

Ακόμη κι αν η viral ιδέα σας έπιασε, και το κοινό έμαθε αυτό που έχετε να πείτε, μην σταματάτε να δίνετε υλικό. Διόρθωση: αν η ιδέα έπιασε, τώρα είναι που πρέπει να δώσετε κι άλλο υλικό. Το trending δεν κρατά για πολύ, γι’ αυτό πρέπει να εκμεταλλευτείτε την όποια δημοσιότητα για να την ανατροφοδοτήσετε. Με ένα νέο video; Με ένα sequel της πρώτης ιδέας; Με έναν διαγωνισμό; Ξέρουμε, δεν υπάρχει budget. Αλλά ο κόσμος λατρεύει τα δώρα. Ό,τι κι αν είναι αυτά. Για παράδειγμα η ευκαιρία να συμμετάσχει στα γυρίσματα. Ή να φτιάξει το logo της ταινίας. Ή να κερδίσει ένα μπλουζάκι ή μια κούπα με τον τίτλο της ταινίας. Αφήστε την φαντασία σας να δουλέψει.

Εφαρμόστε όλους τους νέους «νόμους» για να τραβήξετε την προσοχή

Είναι άσσοι στο μανίκι σας όπως τα hashtags, τα QR Codes για smartphones, τα memes, ακόμη και τα flashmobs – ζητήστε από τους φίλους σας να συμμετάσχουν ή συνεργαστείτε με φοιτητές από μια σχολή υποκριτικής, θα χαρούν να μεταφέρουν σε κάποιο δημόσιο χώρο την δημιουργική σας διάθεση.

Ο απώτερος στόχος

Είναι να πάρει διανομή η ταινία σας. Κι αυτό σημαίνει πως με την εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών θα έχετε χτίσει ένα σχετικό buzz που θα αποτελεί διαπραγματευτικό εργαλείο σε συζητήσεις με εταιρίες. Ένα άλλο διαπραγματευτικό εργαλείο, είναι η συμμετοχή και οι πιθανές διακρίσεις σε κινηματογραφικά Φεστιβάλ. Κάντε μια λίστα με τα Φεστιβάλ σε Ελλάδα αλλά και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο όπου μπορείτε να στείλετε την ταινία, και ξεκινήστε το φεστιβαλικό ταξίδι σας. Προτιμήστε τα Φεστιβάλ που έχουν συγκεκριμένη θεματική, με την οποία σχετίζεται η ταινία σας. Αν π.χ. έχετε φτιάξει ένα sci-fi film, στείλτε το σε διοργανώσεις που εξειδικεύονται σε αυτό το είδος. Αν περιέχει κάποιο gay story, στείλτε το σε LGBT διοργανώσεις κ.ο.κ. Φροντίστε να συμμετάσχετε και σε τμήματα αντίστοιχα του «Agora» του ΦΚΘ, ακόμη και πριν ολοκληρωθεί η ταινία σας, γιατί μπορούν να ανεβάσουν το budget σας ή να σας εξασφαλίσουν διανομή στο εξωτερικό.

Επιστροφή στα βασικά

Καλό το virality, αλλά ας μην ξεχνάμε και τα SOS: Η ταινία πρέπει να έχει την δική της ιστοσελίδα και την δική της αφίσα. Η προώθησή της έτσι γίνεται πολύ πιο εύκολη, και πολύ πιο αξιοπρεπής. Το διαδικτυακό προφίλ της ταινίας αποδεικνύει επαγγελματισμό, και όσο πιο ενδιαφέροντα κάνετε τα συγκεκριμένα στοιχεία, τόσο το καλύτερο.

Press kit

Ετοιμάστε ένα «πακέτο» υλικού και ηλεκτρονικών αρχείων για να χρησιμοποιείτε σε επαφές σας με τα Μέσα. Φωτογραφίες, αφίσες, banners, στοιχεία, cast&crew, πληροφορίες για το soundtrack, φωτογραφίες από τα γυρίσματα θα πρέπει να περιλαμβάνονται. Αφού είναι έτοιμα, ξεκινήστε να στέλνετε το press kit προς πάσα κατεύθυνση, αλλά πρωτίστως στα media που θεωρείτε πιο πιθανό να αξιοποιήσουν και να προβάλλουν το υλικό σας. Φυσικά, μην απορρίψετε ευκαιρίες για συνεντεύξεις ή παρόμοια προβολή που μπορεί να ωφελήσει την δημοσιότητα της ταινίας.

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ