Framing Oscars 2013 (Μέρος Πρώτο)

...

Γράφει η Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Η μεγάλη ώρα έφτασε. Μας χωρίζουν λίγο περισσότερο από 48 ώρες από την μεγάλη απονομή και η ανυπομονησία έχει φτάσει στο κατακόρυφο. Όχι μόνο γιατί φέτος οι κατηγορίες είναι σχετικά πιο ασαφείς σε σχέση τις προηγούμενες χρονιές αλλά και γιατί έχουμε νέο φρέσκο, άφθαρτο και ολίγον αθυρόστομο παρουσιαστή. Στο παρακάτω άρθρο θα επιχειρήσουμε να κάνουμε κάποιες προβλέψεις σύμφωνα με τις συνήθεις της Ακαδημίας και τις κατά κάποιο τρόπο προβλεπόμενες επιλογές της.  Ότι όμως και να πούμε φέτος τα Oscar λόγω των υποψηφιοτήτων και λόγω και των προηγούμενων «μικρότερων» βραβεύσεων αναμένονται συναρπαστικά!

Το μενού σήμερα λοιπόν έχει τις παραπεταμένες και αδίκως ονομασμένες: «τεχνικές» κατηγορίες. Οι άνθρωποι πίσω από τη Φωτογραφία, τα Σκηνικά, τα Κουστούμια, το Μοντάζ, τα Εφφέ, τον Ήχο τις Κομμώσεις και το Μακιγιάζ μπορεί να μην έχουν την λάμψη μίας Τζένιφερ Λόρνες ή ενός Ντάνιελ Ντέι Λιούις, αλλά είναι οι αυτοί που κάνουν τη «μαγεία» του κινηματογράφου πραγματικότητα. Οι άνθρωποι, στους οποίους εμείς, αλλά και οι σκηνοθέτες, χρωστάμε σχεδόν τα πάντα. Με΄τα τις τεχνικές κατηγορίες συνεχίζουμε με τη βάση της ταινίας, το σενάριο και του β ρόλους που μας κάνουν να προσέχουμε τους δευτεραγωνιστές των υποψήφιων ταινιών.

Καλύτερη Φωτογραφία

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Seamus McGarvey – «Anna Karenina»
Robert Richardson – «Django Unchained»
Claudio Miranda – «Life Of Pi»
Janusz Kaminski – «Lincoln»
Roger Deakins – «Skyfall»

Ποιος θα το πάρει: Life of Pi. Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε δύο σερί βραβεύσεις τρισδιάστατης κινηματογράφησης στα Όσκαρ (βλ. το Hugo πέρυσι). Το μέλλον του σινεμά; Ο, μον ντιε!

Ποιος πρέπει να το πάρει: Δεν είμαι φαν της τρισδιάστατης-ψηφιακής φωτογραφίας και τα πλάνα του Life of Pi στον Καναδά μου φάνηκαν πιο φλατ κι από τηλεόραση LCD. Εγώ θα το ‘δινα στον Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον για το Django Unchained. Εναλλακτικά, καιρός δεν είναι να βραβευτεί κι αυτός ο έρημος ο Ρότζερ Ντίκινς; Είναι και σε επικίνδυνη ηλικία.

Καλύτερα Σκηνικά

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Sarah Greenwood, Katie Spencer – «Anna Karenina»
Dan Hennah, Ra Vincent, Simon Bright – «The Hobbit»
Eve Stewart – «Les Miserables»
David Gropman, Anna Pinnock – «Life Of Pi»
Rick Carter, Jim Erickson, Peter T Frank – «Lincoln»

Ποιος θα το πάρει: Αννα Καρένινα. Η υποτιμημένη ταινία του Τζο Ράιτ κέρδισε το βραβείο της Ένωσης Σκηνογράφων για ταινία εποχής. Μα τώρα είμαστε σοβαροί που θα πάει αυτό το βραβείο στο Life of Pi; Τι άλλο κάνανε δηλαδή πέρα από την ψαρόβαρκα; Χτίσανε τη θάλασσα;

Ποιος πρέπει να το πάρει: Άννα Καρένινα. Και μόνο για τους μεροκαματιάρηδρες που κουβαλούσαν τα σκηνικά πέρα δώθε όλη την ώρα.

Καλύτερα Κοστούμια

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Jacqueline Durran – «Anna Karenina»
Paco Delgado – «Les Miserables»
Joanna Johnston – «Lincoln»
Eiko Ishioka – «Mirror Mirror»
Colleen Atwood – «Snow White and the Huntsman»
Ποιος θα το πάρει: Στα κουστούμια δεν είμαι ειδικός (σε αντίθεση ας πούμε με το Ηχητικό μοντάζ όπου έχω τρία πτυχία, δύο μεταπτυχιακά κι ένα phD) αλλά θα ποντάρω και πάλι στην Άννα Καρένινα. Όσον αφορά στα κουστούμια, πάντα να ποντάρεις στην ταινία εποχής. Τι εννοείς «μα και οι υπόλοιπες υποψήφιες ταινίες εποχής είναι»;

Ποιος πρέπει να το πάρει: Η Άννα το αξίζει αλλά και η ενδυματολογική πανδαισία στο Mirror Mirror του Ταρσέμ Σινγκ, κρίμα να πάει αβράβευτη.

Καλύτερο Μακιγιάζ

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

«Hitchcock»
«The Hobbit: An Unexpected Journey»
«Les Miserables»

Ποιος θα το πάρει: Το Hobbit. Δε θα ήθελα να ήμουν στη θέση των ανθρώπων που είχαν κάθε μέρα να φτιάχνουν τα μαλλιά και τα μουστάκια όλων αυτών των νάνων. Αν ήμουν όμως, θα απαιτούσα τουλάχιστον μια αναγνώριση. (Επίσης, με κάποιο μαγικό τρόπο οι μακιγιέρ καταφέραν να κάνουν τον υπεραιωνόβιο Κρίστοφερ Λι να φαίνεται νεότερος απ’ ότι στις ταινίες του Άρχοντα. Respect.)

Ποιος πρέπει να το πάρει: Κάτσε να ρωτήσω τον κομμωτή μου.

Καλύτερο Μοντάζ

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

William Goldenberg – «Argo»
Tim Squyres – «Life Of Pi»
Michael Kahn – «Lincoln»
Jay Cassidy and Crispin Struthers – «Silver Linings Playbook»
William Goldenberg, Dylan Tichenor – «Zero Dark Thirty»

Ποιος θα το πάρει: Το Argo. 100%. Το πόνημα του Μπεν Άφλεκ είναι το φαβορί για το όσκαρ καλύτερης ταινίας. Δεδομένου ότι ο ίδιος ο Μπεν δεν είναι υποψήφιος για τη σκηνοθεσία και δεδομένου ότι το Όσκαρ σεναρίου μάλλον θα πάει στο Silver Linings Playbook, το όσκαρ μοντάζ γράφει πάνω του Argo.

Ποιος πρέπει να το πάρει: Το Argo. Μόνο και μόνο γι’ αυτή τη σκηνή στο αεροδρόμιο που βάζει κάτω σε ένταση και τις 2.5 ατελείωτες ώρες του Skyfall.

Καλύτερα Οπτικά Εφέ

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

«The Avengers»
«The Hobbit: An Unexpected Journey»
«Life Of Pi»
«Prometheus»
«Snow White And The Huntsman»
Ποιος θα το πάρει: Life of Pi. Τι κάνει νιάου, νιάου στη βάρκα;

Ποιος πρέπει να το πάρει: Ως γατόφιλος θα στηρίξω το Life of Pi, αλλά για να είμαστε δίκαιοι μάλλον το Prometheus το αξίζει.

Καλύτερο Μοντάζ Ηχητικών Εφέ

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

«Argo»
«Django Unchained»
«Life Of Pi»
«Skyfall»
«Zero Dark Thirty»

Ποιος θα το πάρει: Zero Dark Thirty. Κάτι πρέπει να πάρει κι αυτή η ταινία για τα μάτια του κόσμου γιατί αλλιώς θα νομίσει το mainstream κοινό ότι η Μπίγκελοου ήταν πυροτέχνημα και όλοι ξέρουμε πως αυτό δεν αληθεύει, ε; Ε;

Ποιος πρέπει να το πάρει: Ιδέα δεν έχω αλλά θα πω Zero Dark Thirty γι’ αυτή την έκρηξη που μ’ έκανε σχεδόν να σωριαστώ στο πάτωμα της αίθουσας απ’ την τρομάρα.

Καλύτερα Ηχητικά Εφέ

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

«Argo»
«Les Miserables»
«Life Of Pi»
«Lincoln»
«Skyfall»

Ποιος θα το πάρει: Αυτό το πράγμα καταντάει κουραστικό. Έχω να τα βγάλω πέρα όχι με μία, αλλά με δύο κατηγορίες ήχου που δεν έχω ιδέα τι σημαίνουν. Θα ποντάρω στο Les Miserables γιατί σε περίπτωση που δεν το ακούσατε, τα τραγούδια τα τραγουδούσανε ζωντανά. Δεν είμαι σίγουρος τι σημαίνει αυτό στην προκειμένη περίπτωση αλλά δε βαριέσαι…

Ποιος πρέπει να το πάρει: Ε, μα πείτε κι εσείς κάτι, όλα εγώ θα τα λέω;

Παύλος Σηφάκης

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Chris Terrio – «Argo»
Lucy Alibar, Benh Zeitlin – «Beasts of the Southern Wild»
David Magee – «Life Of Pi»
Tony Kushner – «Lincoln»
David O. Russell – «Silver Linings Playbook»

Ποιος θα το πάρει: Το Argo. Είναι καλογραμμένο , έχει την απαραίτητα αγωνία και σασπένς παρόλο που γνωρίζεις από την αρχή που θα είναι το τέλος. Είναι ακαδημαϊκο-friendly αφού περιλαμβάνει σχόλια για την βιομηχανία του θεάματος του 1980. βέβαια δεν έχει έχει επαρκή ανάπτυξη χαρακτήρων αλλά αυτό θα περάσει σε δεύτερη μοίρα γιατί το σενάριο βασίζεται περισσότερο στο εξαιρετικό της κατάστασης και είναι όμορφα προσηλωμένο στις λεπτομέρειες της. Σε περίπτωση έκπληξης ίσως το πάρει ο Tony Kushner για το «Lincoln« που είναι πολύπλοκο και πιο ουσιαστικά πολιτικό αλλά πλέον ο Obama έχει εκλεγεί οπότε είναι μάλλον απίθανο να κάνουν τα Oscar βραβείο-ακτιβισμό.

Ποιος πρέπει να το πάρει: Εδώ είναι δύσκολα τα πράγματα, σχεδόν όλες οι υποψήφιες ταινίες έχουν άξια για βράβευση σενάρια. Αν επιχειρήσουμε να ξεχωρίσουμε κάποιο θα είναι ή το  Argo ή το Beasts of the Southern Wild. Και τα δύο είναι πολύ καλογραμμένα, με αρχή κλιμάκωση και τέλος λυτρωτικό. Βέβαια φέτος ήταν μια καλή χρονιά σεναριακά μιλώντας οπότε όπου και να πάει το βραβείο θα είμαστε χαρούμενοι.

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Michael Haneke – «Amour»
Quentin Tarantino – «Django Unchained»
John Gatins – «Flight»
Wes Anderson & Roman Coppola – «Moonrise Kingdom»
Mark Boal – «Zero Dark Thirty»

Ποιος θα το πάρει: Εδώ τα πράγματα είναι λίγο ασαφή. Το Zero Dark Thirty και ο Mark Boal είναι μάλλον το φαβορί. Κι αυτό γιατί μάλλον θα είναι η μόνη κατηγορία που μπορεί να κερδίσει Όσκαρ η αμφιλεγόμενη και πολυσυζητημένη ταινία της Kathryn Bigelow. Την απέκλεισαν από τις υποψηφιότητες της σκηνοθεσίας, μάλλον φοβούμενοι το φαινόμενο The Hurt Locker που είχε σαρώσει πριν 3 χρόνια. Ο σεναριογράφος είναι ήδη βραβευμένος με ένα Oscar αλλά οι άλλες επιλογές μοιάζουν λίγο απίθανες. Σε περίπτωση έκπληξης θα μπορούσε να πάρει βραβείο και ο John Gatins για το «Flight» αλλά η ταινία είναι σχετικά άγνωστη στην ακαδημία με την έννοια ότι δεν είναι στην δεκάδα της καλύτερης ταινίας πράγμα που την αποδυναμώνει στις πιθανότητες της. Όποιο και να το πάρει πάντως θα είναι αδικία για το Django Unchained που κέρδισε τη χρυσή σφαίρα και το Bafta όχι γιατί είναι το καλύτερο αλλά γιατί αν το χάσει κι εδώ μάλλον θα φύγει με άδεια χέρια.

Ποιος πρέπει να το πάρει: Μάλλον το Moonrise Kingdom. Εκτός ότι ήταν από τις αγαπημένες μας ταινίες για τη χρονιά που μας πέρασε, είναι και ένα σενάριο που απηχεί σε πολλούς από μας, είναι ευαίσθητο και αληθινό, έχει ωραία δομημένους τους δεύτερους ρόλους και σωστή εξελικτική πορεία. Παράλληλα φαίνεται και ως αλληγορία για όλους τους παράξενους εραστές εκεί έξω που βρίσκουν στα κείμενα των Wes Anderson και Roman Coppola την φωνή για να εκφράσουν τα συναισθήματα τους.

Δημήτρης Ασπρολούπος

Καλύτερη Β’ Αντρική Ερμηνεία

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Alan Arkin – «Argo»
Christoph Waltz – «Django Unchained«
Tommy Lee Jones – «Lincoln»
Philip Seymour Hoffman – «The Master»
Robert De Niro – «Silver Linings Playbook«

Είναι τουλάχιστον συναρπαστικό σε έναν οποιοδήποτε διαγωνισμό να μην προεξοφλείται η νίκη κάποιου από τους υποψηφίους. Και μπορεί σε πολλές κατηγορίες των φετινών Oscars τα πράγματα να είναι προβλέψιμα, στο βραβείο του Β’ Ανδρικού ρόλου όμως υπάρχει τέτοιος ανταγωνισμός που μέχρι και την τελευταία στιγμή όλα είναι ανοιχτά.

Με άλλα λόγια: Clash of the Titans. Κι ενώ μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων όλοι πόνταραν στον Τόμι Λι Τζόουνς, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο το πάλεψε όσο τίποτε άλλο και πλέον φαίνεται ότι διεκδικεί επί ίσοις όροις το τρίτο αγαλματίδιο της καριέρας του.

Από την άλλη μεριά, ο Βαλτζ έχει κερδίσει μια Χρυσή Σφαίρα κι ένα BAFTA, βραβεία διόλου ευκαταφρόνητα που θα τα λάβει σοβαρά υπόψη η Ακαδημία, ενώ ώθηση στον Άρκιν έχει δώσει και η ξέφρενη πορεία του Argo που έχει πάρει κυριολεκτικά ό,τι κινηματογραφικό βραβείο υπάρχει και δεν υπάρχει. Όσο για τον Χόφμαν, η Ακαδημία τον λατρεύει και δικαίως γιατί κακά τα ψέματα ξεχειλίζει από υποκριτικό ταλέντο.

Ποιος θα το πάρει: Έλα, ντε.

Ποιος πρέπει να το πάρει: Ο Κρίστοφερ Βαλτζ ή ο Τόμι Λι Τζόουνς.

Καλύτερη Β’ Γυναικεία Ερμηνεία

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας:

Anne Hathaway – «Les Miserables»
Sally Field – «Lincoln«
Amy Adams «The Master»
Helen Hunt – «The Sessions»
Jacki Weaver – «Silver Linings Playbook«

Ή αλλιώς ο απόλυτος θρίαμβος της Ανν Χάθαγουει. Ένα μεγάλο «Σώωωωωπα» θα αναφωνήσουμε τα ξημερώματα της Δευτέρας όταν το χρυσό αγαλματίδιο παραλάβει… έκπληκτη και συγκινημένη το αδιαμφισβήτητο φαβορί των Άθλιων. Και μπορεί εκείνη να «μην το περίμενε», όμως εμείς οι κοινοί θνητοί βαρεθήκαμε να τη βλέπουμε να παίρνει βραβεία.

Για την ιστορία, ας πούμε και για τις υπόλοιπες υποψήφιες, όπου η Σάλι Φιλντ του Λίνκολν υποτίθεται ότι είναι η βασική αντίπαλος της Χάθαγουέι, αλλά κι αυτή βλέπει με τα κυάλια το αγαλματίδιο. Κατά τα άλλα, η Έλεν Χαντ των Μαθημάτων Ενηλικίωσης είναι μακράν η καλύτερη ηθοποιός από όλες, αλλά… δυστυχώς όχι, η Έιμι Άνταμς του The Master θα είχε καλές πιθανότητες αν δεν είχαμε τον οδοστρωτήρα Χάθαγουεϊ, ενώ η Τζάκι Γουίβερ του Οδηγού Αισιοδοξίας απλώς μπήκε για να συμπληρωθεί η πεντάδα.

Boring…

Ποιος θα το πάρει: Η Ανν Χάθαγουεϊ.-

Ποιος πρέπει να το πάρει: Η Έλεν Χαντ ή η Έιμι Άνταμς.

Άρης Ανδρικάκης
Συνεχίζεται αυριο με το δευτερο μέρος του αφιερώματος και τις μεγάλες κατηγορίες

Δείτε εδώ όλη την φετινή κούρσα των βραβείων και εδώ τη πλήρη λίστα των υποψηφίων

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ