Framing Oscars 2012 – Αναλύοντας τον Β’ Ανδρικό Ρόλο

...

Γράφει ο Δημήτρης Μπουτουρέλης – Γραμματικόπουλος

Το reel.gr μπαίνει σε οσκαρικούς ρυθμούς και για τις επόμενες 13 μέρες θα σας ενημερώνει καθημερινά για τα μεγάλα φαβορί της φετινής διοργάνωσης σε όλες τις κατηγορίες, αναλύοντας τις υποψηφιότητες, σχολιάζοντας τις αδικίες και τις ευχάριστες εκπλήξεις και εκφράζοντας τις ελπίδες της συντακτικής ομάδας για τους μεγάλους νικητές της 26ης Φεβρουαρίου.

[hr]

Άμα κάνει κανείς μια αναδρομή στα τελευταία χρόνια της κατηγορίας της Β’ Αντρικής Ερμηνείας των Όσκαρ, θα δει ότι είναι μια από τις κατηγορίες στις οποίες οι εκπλήξεις είναι σχετικά περιορισμένες. Φέτος στην κατηγορία αυτή η απονομή φαίνεται ήδη προκαθορισμένη. Άραγε υπάρχουν περιθώρια για ανατροπές; Ας πάρουμε τους υποψηφίους με τη σειρά.

Κένεθ Μπράνα – Επτά Μέρες με την Μέριλιν

O Κένεθ Μπράνα στο «Επτά Μέρες με την Μέριλιν« ανέλαβε το απαιτητικό έργο να μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη ένα πιστό πορτρέτο του θρυλικού ηθοποιού και σκηνοθέτη Λόρενς Ολίβιε. Η Ακαδημία, πως έχει αποδείξει περίτρανα στο παρελθόν, λατρεύει τις βιογραφίες θρύλων κάθε λογής και έτσι δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην αρκετά καλή δουλειά του Μπράνα και του χάρισε την 5η υποψηφιότητα της καριέρας του (2η για ερμηνεία). Όπως όμως και οι υπόλοιπες υποψηφιότητες του έτσι κι αυτή θα μείνει ατελέσφορη. Όχι απλά επειδή ο Μπράνα έχει μεγάλο ανταγωνισμό, αλλά και επειδή (μεταξύ μας) η μεταφορά της προσωπικότητας του Ολίβιε στην ταινία του Σάιμον Κέρτις ήταν αξιοπρεπέστατη μεν αλλά όχι αρκετά δυνατή για να αποστομώσει τα μέλη της Ακαδημίας δε. Την επόμενη φορά λοιπόν Κένεθ!

Τζόνα Χιλ – Moneyball

Προβλέψιμη η υποψηφιότητα του Τζόνα Χιλ σε αυτή την κατηγορία, αλλά αυτό δεν την κάνει λιγότερο αστεία. Απ’ ότι φαίνεται τα Όσκαρ (όπως οι Σφαίρες και τα SAG) βρίσκουν την ευκαιρία με τις αθλητικές ταινίες να βραβεύουν αγαπημένους τους κωμικούς ηθοποιούς που κατάφεραν να σταθούν αξιοπρεπώς σε κάποιον δραματικό ρόλο. Όπως η Σάντρα Μπούλοκ το 2009, έτσι και ο Χιλ φέτος επιβραβεύτηκε από την Ακαδημία επειδή τα έβγαλε πέρα σε ρόλο παράταιρο με την υπόλοιπη καριέρα του. Ευτυχώς όμως φέτος η Ακαδημία δεν φαίνεται πρόθυμη να επαναλάβει αισχρές βραβεύσεις όπως αυτή πριν δύο χρόνια όπου είδαμε την Μπούλοκ να ονομάζεται καλύτερη ηθοποιός απέναντι στην Μέριλ Στριπ. Ο Χιλ θα πρέπει να αρκεστεί στην υποψηφιότητα και να ελπίζει για καλύτερη τύχη στα MTV Awards. Με τον ανταγωνισμό που θα έχει εκεί μπορεί και να το αξίζει.

Νικ Νόλτε – Warrior

Με την συγκλονιστική αποτύπωση ενός πρώην μέθυσου πατέρα που βλέπει τα δύο του παιδιά, που τον μισούν, να έρχονται αντιμέτωπα σε έναν διαγωνισμό μεικτών πολεμικών τεχνών , ο Νόλτε κατάφερε να αποσπάσει την τρίτη υποψηφιότητα του για Όσκαρ. Δικαίως. To «Warrior» μπορεί να αγνοήθηκε στο σύνολό του από τις περισσότερες ενώσεις, αλλά ένα από τα μεγάλα ατού της, αυτό της ερμηνείας του Νόλτε, επιβραβεύτηκε από μερικούς για αυτό που πραγματικά είναι: μια από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς. Και μόνο η σκηνή της ψυχολογικής κατάρρευσης του χαρακτήρα του ήταν αρκετή για να φέρει τον 61χρονο πλέον Νόλτε εδώ πέρα. Οι άκαρπες, όμως, υποψηφιότητες του στα SAG και σε μια σειρά από ενώσεις κριτικών μας προϊδεάζουν για την τύχη του στην φετινή τελετή.

Κρίστοφερ Πλάμερ – Οι Πρωτάρηδες

Το Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου μοιάζει να έχει ήδη απονεμηθεί στον Κρίστοφερ Πλάμερ από την ημέρα που «Οι Πρωτάρηδες» έκαναν την πρεμιέρα τους. Στην μόλις δεύτερη υποψηφιότητα της καριέρας του, ο 82χρονος ηθοποιός παρέδωσε μια ερμηνεία τόσο τρυφερή, συγκινητική και άμεση που θα ήταν κρίμα να μείνει αβράβευτη. Ο τρόπος που αντιδρά στα κακά νέα των γιατρών του, με τα συναισθήματα να ξεχειλίζουν από το βλέμμα του, η αφέλεια του στις πρώτες επαφές του με την γκέι κοινότητα στην οποία τόσο πολύ ήθελε να συμμετέχει, η αγωνία του για τον γιό του και η στοργικότητα με την οποία τον προτρέπει να κυνηγήσει την καμηλοπάρδαλη και να αφήσει το λιοντάρι, κάθε μία από αυτές τις στιγμές αλλά και όλες μαζί αποτελούν τον βασικό λόγο που ο Πλάμερ δεν πρέπει να χάσει αυτό το βραβείο. Και άμα κρίνουμε από την σαρωτική του πορεία στα φετινά βραβεία (Σφαίρες, SAG, BAFTA και μια πληθώρα βραβείων σε κριτικές ενώσεις με κυριότερη αυτή του Λος Άντζελες), είναι σχεδόν απίθανο να το χάσει.

Μαξ Βον Σιντάου – Extremely Loud, Incredible Close

Ούτε ο Άλμπερτ Μπρούκς, ούτε ο Μπεν Κίνσλει, ούτε ο Πάττον Όσβαλτ, ούτε ο υποψήφιος για SAG Άρμι Χάμμερ, ούτε καν ο υποψήφιος στις Χρυσές Σφαίρες Βίγκο Μόρτενσεν δεν έκλεισε την φετινή πεντάδα των υποψηφιοτήτων. Αντ’ αυτού, ο βετεράνος Μαξ Βον Σιντάου, με μια κίνηση ματ, έκανε την έκπληξη και κατάφερε να κερδίσει μια θέση στην 20άδα με τις καλύτερες ερμηνείες του 2011, σύμφωνα πάντα με την Ακαδημία. Και όχι απλά βρέθηκε υποψήφιος ενώ ελάχιστοι το περίμεναν, αλλά θεωρείται πλέον και ο βασικός αντίπαλος του Πλάμερ. Με χειροκρότημα και θετικά σχόλια αντιμετωπίστηκε η υποψηφιότητα του Σιντάου και παρότι αρχικά φάνηκε σαν μια απελπισμένη κίνηση της Ακαδημίας να υποστηρίξει την ανεπίτρεπτη υποψηφιότητα του Extremely Loud, Incredibly Close στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, έπειτα χαιρετίστηκε ως μια σοφή κίνηση από την πλευρά της Ακαδημίας να αναγνωρίσει επιτέλους ένα ταλέντο που τόσα χρόνια αγνοούσε (όχι απόλυτα βέβαια, μιας και ο Σιντάου υπήρξε υποψήφιος και στο παρελθόν). Άμα τελικά καταφέρει να πάρει το βραβείο, κάτι μου λέει ότι θα το οφείλει στο σύνολο της καριέρας του (ή απλά στην φετινή μανία με το βουβό καθώς o χαρακτήρας του Σιντάου στην ταινία είναι μουγκός) και όχι τόσο για την ερμηνεία του σε μια ταινία που απ’ ότι φαίνεται δεν άρεσε σε κανέναν πέραν από την Ακαδημία.

Συνοψίζοντας, θα έλεγε κανείς ότι δύσκολα θα χάσει το Όσκαρ Β’ Αντρικής Ερμηνείας ο Κρίστοφερ Πλάμερ. Όμως, η πρόσφατη αποθεώση του Μαξ Βον Σιντάου στο οσκαρικό luncheon που έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα στο Λος Άντζελες, έκανε πολλούς να λένε πως το πεδίο είναι ανοιχτό ακόμα. Άραγε μπορεί ο Σιντάου να ανατρέψει το σκηνικό, ειδικά από τι στιγμή που δεν είχε την υποστήριξη ούτε καν του Σωματείου των Ηθοποιών, που αποτελεί και το μεγαλύτερο κομμάτι της Ακαδημίας; Ας ελπίσουμε πως όχι, γιατί αν υπάρχει ένας πραγματικά άξιος υποψήφιος στην φετινή πεντάδα αυτός είναι αναμφισβήτητα ο Κρίστοφερ Πλάμερ.

Απαντώντας στις δύο βασικές ερωτήσεις λοιπόν:

Ποιος θα το πάρει; Ο Κρίστοφερ Πλάμερ

Ποιος αξίζει να το πάρει; Ο Κρίστοφερ Πλάμερ

Ποιος όμως κατά τη γνώμη σας αξίζει το πολυπόθητο αγαλματίδιο; Ποιος θα το κερδίσει και ποιος αδικήθηκε με την απουσία του από την πεντάδα;

Συντονιστείτε και αύριο για την κατηγορία της Β’ Γυναικείας Ερμηνείας.

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ