Framing Oscars 2012 – Τεχνικές Κατηγορίες μέρος 2ο

...

Γράφει ο Παύλος Σηφάκης

Ξέρω, ξέρω: «Ποιός νοιάζεται για τα Τεχνικά βραβεία;». «Μας έπρηξες πια!». «Άντε φεύγα ρε να έρθουν τα βραβεία των Καλύτερων ηθοποιών». Αναρωτήσου όμως αγαπητέ αναγνώστη: πόσο πειστική θα ήταν η Μέριλ Στριπ ως Θάτσερ χωρίς τα παστώματα του μέικ-απ; Πόσο καλά θα «έγραφε» ο Μπράντ Πιτ χωρίς το γλυκό νατουρέλ φως του κυρίου Λουμπέζκι; Πώς θα αναβιώνε το Παρίσι του μεσοπολέμου στο Hugo χωρίς τα σκηνικά του Ντάντε Φερέτι; Πώς θα ζωντάνευε ο μαγικός κόσμος του Χάρι Πότερ χωρίς τους εκατοντάδες ανθρώπους που δούλεψαν στα οπτικά εφφέ; Και τέλος, πώς θα αναδεικνυόταν η κομψή σιλουέτα της μαντάμ Μπεατρίς Μπεζό, χωρίς τα classy κοστούμια στο The Artist;

Σ’ έπεισα; Το ελπίζω γιατί έχουμε πέντε κατηγορίες για σήμερα (!): ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ, ΜΑΚΙΓΙΑΖ και ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΦΕ.  Κράτα την αναπνοή σου και βούτα!

Οι υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ είναι οι εξής:

Hugo, The Artist, Άλογο Πολέμου, Το Δέντρο της Ζωής, Το Κορίτσι με το Τατουάζ

Ποιά ταινία θα το πάρει: Ο Εμάνουελ Λουμπέζκι του Δέντρου της Ζωής τσέπωσε το βραβείο της Ένωσης Φωτογράφων αλλά αυτό μη βιαστείς να το θεωρήσεις θετικό ντε και καλά. Το ίδιο είχε γίνει και το 2006 (Τα Παιδιά των Ανθρώπων) και το Όσκαρ είχε πάει στον Γκιγιέρμο Ναβάρο (Ο Λαβύρινθος του Πάνα). Για την ακρίβεια, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει κάτι σαν αρνητική παράδοση, η ταινία που βραβεύεται στην ένωση φωτογράφων να μην παίρνει το αντίστοιχο όσκαρ. Παρ’ όλα αυτά, το Δέντρο της Ζωής είναι ένα φωτογραφικό θαύμα και η Ακαδημία νομίζω ότι ψάχνει ευκαιρία να βραβεύσει την ταινία και εμμέσως τον Τέρενς Μάλικ. Αν και το Hugo με την αστραφτερή, όλο βάθος 3D φωτογραφία του καραδοκεί στη γωνία.

Ποιά ταινία θα έπρεπε να το πάρει: Το Δέντρο της Ζωής. Δε χωράει αμφιβολία περί τούτου. Και από μακριά, ακολουθούν  το Ο Κλήρος Έπεσε στο Σμάιλι, το Πρέπει να Μιλήσουμε Για τον Κέβιν και το Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος β’.

Αν η Ακαδημία είχε Χιούμορ το Όσκαρ θα πήγαινε: Όχι στο Δέντρο της Ζωής. Αλλά μιλάμε για πολύ κακό χιούμορ.

 

Οι υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ είναι οι εξής:

Hugo, The Artist, Μεσάνυχτα Στο Παρίσι, Χάρι Πότερ και οι Κήροι του Θανάτου μέρος β’, Άλογο Πολέμου

Ποιά ταινία θα το πάρει: Hugo. Μπορεί να χάσει το όσκαρ φωτογραφίας αλλά τα υπέροχα Παρισιανά ντεκόρ του Ντάντε Φερέτι δύσκολο να φύγουν αβράβευτα από την τελετή. Το Hugo κέρδισε το βραβείο της Ένωσης Σκηνογράφων για καλύτερη ταινία εποχής και το Χάρι Πότερ το αντίστοιχο για ταινία φαντασίας. Το Hugo όμως έχει περισσότερο οσκαρικό πρεστίζ (11 υποψηφιότητες- χελόου!) και το οσκαράκι αυτό δύσκολα το χάνει.

Ποια ταινία θα έπρεπε να το πάρει: Από τις υποψήφιες ταινές το Hugo μάλλον δίκαια θα βραβευτεί. Ειδική μνεία να κάνω επίσης στην εντυπωσιακή σκηνογραφική δουλειά της ταινίας The Woman In Black.

Αν η Ακαδημία είχε χιούμορ το Όσκαρ θα πήγαινε: Στο Thor. Ειδικά για τις σκηνές στη χώρα του Άσγκαρντ. Περίμενα τουλάχιστον μια drag queen να βγει απ’ το παλάτι και να τραγουδήσει το I Will Survive.

 

Οι υποψήφιες ταινίες για το όσκαρ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ είναι οι εξής:

W.E., Hugo, Μεσάνυχτα Στο Παρίσι, Jayne Eyre, The Artist

Ποιά ταινία θα το πάρει: Το Hugo κάτα πάσα πιθανότητα. Ή μία ταινία εποχής τέλος πάντων. Α, κάτσε. Όλες οι υποψήφιες είναι ταινίες εποχής. Αυτή η δικτατορία των period dramas στην κατηγορία των κοστουμιών πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει αλλά αυτή η στιγμή δεν είναι φέτος.

Ποιά ταινία θα έπρεπε να το πάρει: Ουφ, ξέρω ‘γω; Όλες ωραία κοστούμια έχουνε. Ξέρουν να ράβουν εκεί στο Χόλιγουντ.

Αν η Ακαδημία είχε χιούμορ το Όσκαρ θα πήγαινε: Στο Carnage. Ένα διαμέρισμα. Μιάμιση ώρα. Τέσσερις άνθρωποι. Τέσσερα κοστούμια. Ναι, αλλά ΤΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ, Ε; (Χωρίς πλάκα τώρα, το ντύσιμο ήταν εξαιρετικά προσεγμένο αλλά λίγο. Κυριολεκτικά).

 

Νιώθω ότι αρχίζω να σας χάνω, αλλά σας εγκαλώ στην τάξη. Το μακιγιάζ είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μία ταινία. Έχεις δει την Αντζελίνα Τζολί απουδράριστη κατ’ αρχάς; Και η πούδρα είναι μόνο η αρχή των στρωμάτων μεικ-απ που καλύπτουν τα πρόσωπα των ηθοποιών (Nαι, και των ανδρών. Πόσω χρονών νομίζεις πως είναι ο Τζορτζ Κλούνει;)

Οι υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ ΜΑΚΙΓΙΑΖ είναι οι εξής:

Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος β’, Η Σιδηρά Κυρία, Albert Nobbs

Ποιά ταινά θα το πάρει: Να σου πω τώρα πως είμαι ειδικός θα πω ψέμματα. Δεδομένου του όγκου δουλειάς όμως που χρειάστηκε το Χάρι Πότερ (μόνο τον Βόλντεμορτ να σκεφτείς) θεωρώ πως οι Κλήροι του Θανάτου έχουν μία πολύ καλή πιθανότητα κι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα Albert Nobbs και Σιδηρά Κυρία.

Ποιά ταινία θα έπρεπε να το πάρει: Το Χάρι Πότερ. Πάρε Χάρι ό,τι μπορείς γιατί αυτό ήτανε. Δεν έχει άλλο.

 Αν η Ακαδημία είχε Χιούμορ το Όσκαρ θα πήγαινε: Στους Transformers 3 για το ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ πάνω στην Ρόζι Χάτινγκτον-Γουίτλει. Οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν γίνονται εκρήξεις δίπλα τους, πεθαίνουν. Η Ρόζι, όχι μόνο βγαίνει αλώβητη, αλλά το μέικ-απ της δείχνει πιο έντονο και ζωντανό από ποτέ! “Μα πώς το κάνει”; (η απάντηση στο Cosmopolitan Μαρτίου)

 

Οι υποψήφιες ταινίες για το Όσκαρ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΦΦΕ είναι οι εξής:

Hugo, Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος β’, Real Steel, Transformers: Dark of the Moon, Rise of the Planet of the Apes

Ποιά ταινία θα το πάρει: Το Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος β’ θα κονταροχτυπηθεί με το Hugo. Αφ’ ενός, η ακαδημία νομίζω θέλει να δώσει ένα τουλάχιστον Όσκαρ παρηγοριάς στο Πότερ, από την άλλη το Hugo κέρδισε το βραβείο της Visual Effects society, ενώ το Χάρι Πότερ έχασε το αντίστοιχο βραβείο της Society (for effects-driven motion picture) από τον Πλανήτη των Πιθήκων. Προσωπικά, καθότι και φαν, βάζω τα λεφτά μου στο Χάρι Πότερ, αλλά εσύ καλύτερα σκέψου το λίγο παραπάνω γιατί ο Hugo καραδοκεί πάντα στη γωνία (πολύ ύπουλος γενικότερα αυτός ο Hugo). Αν το Χάρι Πότερ τσεπώσει το μακιγιάζ και δεν του το πάρει το Albert Nobbs, το Όσκαρ εφφέ θα πάει στο Hugo.

 Ποιά ταινία θα έπρεπε να το πάρει: Το Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου μέρος β’. Φωτιές-τέρατα, μαγικές εκρήξεις, ξόρκια και κατάρες, ιπτάμενα σκουπόξυλα, γίγνατες, αράχνες και διάφορα μαγικά πλάσματα, απ’ όλα έχει ο μπαξές για την τελευταία πράξη αλλά το σημαντικότερο είναι πως παρ’ όλα αυτά, τα εφέ δεν είναι το focus της ταινίας.  Άξιοι.

Αν η Ακαδημία είχε χιoύμορ το Όσκαρ θα πήγαινε: Στο Final Destination 5. Απ’ όλες τις σκηνές όλων των ταινιών της χρονιάς, αυτή που με σημάδεψε περισσότερο ήταν αυτή με το μάτι της ηρωίδας να κατρακυλάει προς την κάμερα και – σπλας! – να πατιέται από ένα φορτηγό. Classy stuff. Μου θύμισε τη σκηνή του Πιράνχας 3D με το κομμένο πέος που έρχεται προς την κάμερα και—Πω ρε φίλε, τι μπαρούφες έχουν δει τα μάτια μας, ε;

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ