Η Άλλη Μποβαρί – Gemma Bovery (2014)

Το φιλμ διανύοντας μια σχεδόν παράλληλη αφηγηματική πορεία με αυτή του κλασσικού έργου, επικεντρώνεται στην αφενός «αδιάφορη» ζωή της Gemma Bovery αφετέρου δε «καθηλωτική» ιστορία της






 

Γράφει ο Χριστόφορος Αντωνόπουλος


Σκηνοθεσία: Anne Fontaine
Σενάριο: Anne Fontaine, Pascal Bonitzer, Posy Simmonds(βασισμένο στο βιβλίο της)
Πρωταγωνιστούν: Gemma Arterton, Fabrice Luchini, Jason Flemyng
Διάρκεια: 99’
Χώρα: Γαλλία
Διανομή: Odeon

 

Gemma-Bovery-Anne-Fontaine-poster-450Μόλις πριν από ένα χρόνο η βρετανικής καταγωγής ηθοποιός Gemma Arterton ξεκίνησε εντατικά μαθήματα γαλλικών για χάρη του πρόσφατου ρόλου της σε μια νέα ρομαντική γαλλική κωμωδία. Όπως άλλωστε φαίνεται και στο φιλμ, η νεαρή καλλονή μάλλον ήταν μια άριστη μαθήτρια αφού κατάφερε τελικά να μας παραδώσει μια άκρως ενδιαφέρουσα και ελκυστική ερμηνεία, ενσαρκώνοντας με επιτυχία έναν ιδιαίτερα πικάντικο χαρακτήρα, που τυγχάνει να είναι συνώνυμος του αφάνταστα περίπλοκου γυναικείου ψυχισμού για περισσότερο από ενάμισι περίπου αιώνα.
“Gemma Bovery” ή αλλιώς “Η άλλη Μποβαρί” είναι ο τίτλος στον οποίο ακούει το νέο γαλλόφωνο δραματικό φιλμ της Anne Fontaine (Coco Before Chanel) βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα της Posy Simmonds, η οποία εκδόθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια, αφού βέβαια πρώτα κόσμησε με την παρουσία του τις σελίδες της βρετανικής Guardian. Το φιλμ το οποίο και πρωτοπαρουσιάστηκε στο διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ του Τορόντο τον Σεπτέμβριο του 2014, περιγράφει την γεμάτη με έντονους παραλληλισμούς ζωή μιας νεαρής αγγλίδας, με αυτήν της πασίγνωστης Madame Bovary.
«Τι νόημα έχει να είσαι όμορφη μα συνάμα πληκτική;» είναι η ερώτηση που κάνει η σύζυγος του πρωταγωνιστή και καθοριστικού καταλύτη της ιστορίας μας Martin Joubert (Fabrice Luchini). «Πως μπορεί μια γυναίκα να θεωρείται πληκτική, όταν προσπαθεί με όλο της το είναι να ξεφύγει από την πλήξη της;» Είναι και η απάντηση που δίνεται υπό μορφή ερώτησης αμέσως μετά από τον Martin. Πλήξη και ομορφιά δύο λέξεις που έμελε να γίνουν πηγή έμπνευσης του Gustave Flaubert πριν από περίπου 150 χρόνια, με αποτέλεσμα να σοκάρει τον κόσμο με την πρωτοποριακή μέχρι και σήμερα ιστορία της Madame Bovary, δίνοντας μια νέα εικόνα στον γοητευτικά περίπλοκο γυναικείο ψυχισμό και στις ολέθριες πολλές φορές επιπτώσεις που έχει, έχοντας ως θύμα μόνο την ίδια την γυναίκα.
Το φιλμ διανύοντας μια σχεδόν παράλληλη αφηγηματική πορεία με αυτή του κλασσικού έργου, επικεντρώνεται στην αφενός «αδιάφορη» ζωή της Gemma Bovery αφετέρου δε «καθηλωτική» ιστορία της, αποτελώντας έτσι ένα λογοτεχνικό παράδοξο και στοιχείο κλειδί της αυθεντικής ιστορίας, που ευτυχώς μεταφέρεται με επιτυχία στο συγκεκριμένο φιλμ. Η συνάντηση μεταξύ του αρχικά φλεγματικού συναισθηματικά διανοούμενου Martin Joubert, και της αισθησιακής Gemma Bovery, αποτελεί από την αρχή ένα ασυνήθιστα ενδιαφέρον θέαμα, το οποίο ενώ είναι σίγουρα διασκεδαστικό, ταυτόχρονα έχει την ικανότητα να προσεγγίσει με άνεση το συναισθηματικό ενδιαφέρον του θεατή. Η Gemma Bovery ως μια εναλλακτική προσέγγιση της Madame Bovary, στην προσπάθεια της ξεφύγει από την γεμάτη πλήξη ζωή της, αποζητά την ερωτική αμαρτία, στην αρχή φαινομενικά εις βάρους των ανδρικών συναισθημάτων.
Η Fontaine ακολουθώντας με τη σειρά της τα βήματα του Flaubert, με ένα ιδιαίτερα ανατρεπτικό βλέμμα πίσω από τον κινηματογραφικό φακό, καταφέρνει να δικαιολογήσει ωστόσο τις πράξεις της ηρωίδας της, αναλύοντας με απόλυτη επιτυχία τον εσωτερικό της κόσμο. Με αυτόν τον τρόπο δίνει έτσι στο θεατή την ευκαιρία να καταλάβει πως η πρωταγωνίστρια όχι μόνο δεν είναι ο φαινομενικά αρχικός συναισθηματικά θύτης, μα όπως τελικά αποδεικνύεται στο τέλος είναι το θύμα, ενώ παράλληλα ο καταλύτης της ολέθριας ψυχικής πανωλεθρίας της, δεν είναι άλλος από το πλασματικά αρχικό θύμα, όπου δεν είναι άλλο από το ανδρικό ερωτικό συναίσθημα. Ο ανδρικός εγωισμός του Martin φορώντας το προσωπείο του έρωτα, και αδικώντας για ακόμα μια φορά τα αληθινό ανδρικό έρωτα, είναι και ή αιτία που θα ρίξει την ηρωίδα μας στην αγκαλιά τριών ανώριμών συναισθηματικά ανδρών, ενώ το θλιβερό φινάλε της ταινίας αποτελεί έναν ακόμα ύμνο για την γυναίκα και τον πλούσιο συναισθηματικά κόσμο της.

Δείτε όλες τις ταινίες της εβδομάδας

 

 

 

 

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*