Οι εξελίξεις στα επεισόδια 6,7 και 8 της τρίτης σεζόν «Hannibal»

"Dolce", "Digestivo" και "The Great Red Dragon"

SPOILER ALERT!!

Κι ενώ έχουμε απολαύσει την τρίτη σεζόν του «Hannibal» μέχρι στιγμής, δεν μπορούσαμε παρά να παρατηρήσουμε το έντονο φαινόμενο ότι είχε αρχίσει να θολώνει μέσα στην ολοένα και αυξανόμενη τάση της για artiness.

Παρά το γεγονός ότι η αισθητική της σεζόν είναι από τις πιο άρτιες όλων των σειρών που έχουν περάσει από την τηλεόραση, αυτό το φαινόμενο έγινε ιδιαίτερα αισθητό μετά από την υπέροχη σχεδόν χορευτική σκηνή μάχης του προηγούμενου επεισοδίου «Contorno«. Τότε ήταν που ουσιαστικά συνειδητοποιήσαμε το παραπάνω : τα πρώτα τέσσερα επεισόδια χρησίμευσαν στο να στήσουν το σκηνικό για τους θεατές (δεν ήταν κάτι το κρυφό άλλωστε αυτό, απλά ελαφριά σκεπασμένο με ένα πέπλο από όμορφες εικόνες και μυστηριώδη διάλογο) και η σκηνή μάχης μεταξύ Hannibal και Jack ήταν ο εναρκτήριος μηχανισμός της δράσης στη σειρά – επιτέλους !Πράγματα συμβαίνουν και οδηγούμαστε σταδιακά κάπου. Η Bedelia είχε προειδοποιήσει τον Hannibal ότι κινδυνεύει να πιαστεί, και το επεισόδιο «Dolce» υπηρετεί σωστά την πρόβλεψη αυτή.

Και τώρα που αναφέραμε την Bedelia, δεν μπορούμε να παραλείψουμε να μιλήσουμε για την εκπληκτική ερμηνεία της Gillian Anderson. Έπρεπε να είναι γοητευτική και ταυτόχρονα απότομη, αστεία και να αποπνέει και κύρος. Και τα έφερε φυσικά εις πέρας με περισσή άνεση. Και η Bedelia άλλωστε είναι ένας χαρακτήρας που έχει εξελιχθεί πολύ, από το πρώτο επεισόδιο στο οποίο εμφανίστηκε – οπότε ήταν μια απλή σκιά του Hannibal ο οποίος και την χειραγωγούσε ανελέητα. Από το «Secondo» και μετά αυτή άρχισε να αλλάζει. Σε αυτό ίσως βοήθησε ότι δεν αποτελεί πλέον απλό παρατηρητή όσων συμβαίνουν, αλλά λαμβάνει μέρος σε αυτά, κινεί τα νήματα και επηρεάζει την υπόθεση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σκηνή όπου η Chiyo και η Bedelia συναντώνται για πρώτη φορά και εμμέσως ανταγωνίζονται για το ποια αξίζει να είναι το αγαπημένο «κατοικίδιο» του Hannibal, όπως και η σκηνή όπου η Bedelia αλλάζει τις απαντήσεις της, έχοντας σουτάρει μόνη της ηρωίνη, μπροστά στον Jack και τον Will, υποστηρίζοντας επί ματαίω ότι είναι η Lydia Fell.700Αλλά σίγουρα δεν ήταν η Bedelia ο μοναδικός γυναικείος χαρακτήρας που έκλεψε την παράσταση σε αυτό το επεισόδιο, οι άλλες δύο γυναίκες του cast, έχουν απαιτητικούς, παρ’ότι μικρότερους, ρόλους. Το κανονικό σεξ στο «Hannibal» δεν είχε την ίδια απόδοση ούτε την ίδια προβολή με τη σεξουαλική ένταση, ωστόσο ήταν αρκετά μεταφορικός για την «πραγματικότητά» του ο τρόπος με τον οποίο αποδόθηκε εντέλει επί οθόνης το σεξ μεταξύ της Alana και της Margot. Κι ενώ η Margot μάς είχε μπερδέψει, μιας και ενώ εξακολουθούσε να μισεί τον αδερφό της, που της αφαίρεσε την ίδια της τη μήτρα, ήταν ακόμη στο πλευρό του, βοηθώντας τον μάλιστα να δωροδοκήσει σχεδόν το μεγαλύτερο μέρος της Ιταλικής αστυνομίας. Η Alana από την άλλη όμως, σκόπευε να τον «δώσει» στο FBI  όταν θα της δινόταν ή ευκαιρία. Κι ενώ οι γυναικείοι ρόλοι ήταν κάπως παραγκωνισμένοι στις δύο πρώτες σεζόν της σειράς, τώρα με την Bedelia και την Chiyo κιόλας στο προσκήνιο, το «Hannibal» παύει να είναι ανδροκρατούμενο.Κι ενώ το master plan των δύο γυναικών αποκαλύπτεται μέσω της καλειδοσκοπικής, οπτικά, σκηνής σεξ που απολαμβάνει ο θεατής, αναρωτιόμαστε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε η Alana να «κλέψει» λίγο σπέρμα από τον Mason.

Όσο του Graham η ταυτότητα και προσωπικότητα παραμένει θολωμένη για τον ίδιο, η Chiyo του υπενθυμίζει εμμέσως ότι θέλει τον Hannibal φυλακισμένο, όχι νεκρό – αυτό άλλωστε θα ήταν πολύ εύκολο.

Το τέλος περιλαμβάνει πολλές ανατριχιαστικές σκηνές – το κόψιμο του αχίλλειου τένοντα του Jack από τον Hannibal, το scalping ενός παραδομένου στη μοίρα του Will και η τελευταίας στιγμής εμφάνιση του Mason στο τέλος που σηματοδότησε τη μοίρα των Will και Hannibal – μία από τις πιο σοκαριστικές στιγμές ολόκληρης της σειράς.tumblr_nrlo58BVAW1rahft8o1_1280Κάτι πολύ αξιόλογο και καινοτόμο για μια σειρά όπως το «Hannibal», είναι ότι δεν κόβει τη σειρά στη μέση της σεζόν για να τη συνεχίσει λίγους μήνες μετά. Όπως και με τον προηγούμενο κύκλο, έτσι και εδώ, όταν μία ιστορία της υπόθεσης τελειώνει και αρχίζει εκ νέου μια άλλη, τα επεισόδια συνεχίζονται κανονικά με την κλασσική χρονική τους συνοχή. Μέχρι και το «Digestivo» ας πούμε ο Mason Verger υπηρέτησε το ρόλο του ως χαρακτήρας και ώθησε την υπόθεση όσο χρειαζόταν, αλλά τώρα ήρθε η ώρα για κάτι καινούριο. Το νέο αυτό στοιχείο είναι φυσικά ο «Red Dragon», κι έτσι εδώ αρχίζει η ιστορία όπου ο «Hannibal the Cannibal» γίνεται ευρέως γνωστός στον πραγματικό κόσμο. Αυτό το «κόψιμο» της πλοκής εν μέσω της σεζόν δίνει στην σειρά μια απρόσμενη δομή, σιγουρεύοντας έτσι το γεγονός ότι κάποιες ιστορίες δεν αιωρούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ’όσο χρειάζεται.

Ο Mason Verger στο «Digestivo» βασιλεύει πάνω στον Hannibal και στον Will αποκαλύπτοντάς τους πάνω από ένα ανατριχιαστικό δείπνο τα σχέδιά του – να φάει δηλαδή τον Hannibal, έχοντας πρώτα αποκτήσει το πρόσωπο του Will. Αυτή θα ήταν η εκδίκηση πάνω στους δύο κύριους πρωταγωνιστές, αλλά και η λύτρωση του Mason, ώστε να ξεκινήσει τη ζωή του εκ νέου. Το αρρωστημένο αλλά εύστοχο χιούμορ του Mason αποδίδεται εξ ολοκλήρου στον εξαιρετικό Joe Anderson, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι είναι μια ακόμα καλύτερη επιλογή για τον ρόλο αυτόν από ό,τι ήταν ο εξίσου καλός Michael Pitt. Επίσης, οι εκφράσεις και τα μειδιάματα του Mads Mikkelsen σχεδόν ανακουφίζουν το θεατή, μιας και, ενώ ο κόσμος γύρω καίγεται, ο Hannibal παραμένει εκνευριστικά ήρεμος με τους καλούς του τρόπους και τη σωστή χρήση της γλώσσας του. Όταν ο Will δαγκώνει το μάγουλο του μέλλοντα «χασάπη» του Cordell, o Hannibal του δίνει ένα απολαυστικό βλέμμα περηφάνειας.

Ένα σημαντικό στοιχείο του επεισοδίου αυτού είναι η εμμονή του Mason με την ιδέα της αναπαραγωγής και η αποκάλυψη ότι χρησιμοποίησε τα ωάρια της αδερφής του προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει σε παρένθετη μητέρα – μια γουρουνίτσα δηλαδή από τη φάρμα του. Σοκαρισμένες, η Alana και η Margot ανακαλύπτουν το νεκρό έμβρυο και με τη βοήθεια του Hannibal (τον οποίο ελευθέρωσε η Alana) αποσπούν σπέρμα από τον Mason, όσο αυτός βρισκόταν σε κατάσταση νάρκης, και σκοπεύουν να το χρησιμοποιήσουν για ένα παιδί που θα φέρει η Alana- ως…ανθρώπινη παρένθετη μητέρα αυτή τη φορά. A, και ο Mason δεν θα μας απασχολήσει ξανά, τον έπνιξε το ίδιο του το χέλι.
αρχείο λήψηςΔεν ήταν η παραπάνω βέβαια η μόνη καλή πράξη του Hannibal στο «Digestivo», μιας και γλίτωσε τον Will στο τσακ πριν ο Cordell του αφαιρέσει το πρόσωπο – εκεί έγινε μια χαριτωμένη τράμπα, και ο Hannibal αφαίρεσε το πρόσωπο του Cordell. Κι ενώ μέχρι στιγμής ο Will και ο Hannibal φάνταζαν σαν τις δύο όψεις του ίδιου – διαταραγμένου – νομίσματος, ο Jack τονίζει πως είναι αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους. Κι αφού ο Hannibal αποκάλυψε στην Chiyo ότι έφαγε την αδερφή του, αλλά δεν ήταν αυτός που τη σκότωσε, και αφού ο Will δηλώνει εμμέσως την ευγνωμοσύνη του στον Hannibal, αλλά και την επιθυμία του να αποστασιοποιηθεί από αυτόν, ο Jack και το λοιπό FBI καταφτάνουν και συλλαμβάνουν έναν διόλου έκπληκτο Hannibal.

Κι ήρθε η πολυαναμενόμενη στιγμή του Red Dragon. Η σειρά δεν χαραμίζει λεπτό, και το «The Great Red Dragon» έχει μια μυστηριώδη (όχι και τόσο για τους γνώστες της ιστορίας των βιβλίων του Harris) και εντυπωσιακή αρχή που σε βάζει κατευθείαν στο ψητό. O Francis Dolarhyde (Richard Armitage, «Hobbit») υποβάλλεται σε μια σειρά από σωματικές αλλαγές, παίρνοντας μια ιδιαίτερη οδοντοστοιχία και κάνοντας ένα μεγάλο τατουάζ στην πλάτη (όχι τόσο εντυπωσιακό όσο αυτό που είχε ο Ralph Fiennes στην ομώνυμη ταινία, οφείλουμε να ομολογήσουμε), εμπνευσμένος από τις ζωγραφιές του William Blake, που τις είδε στο περιοδικό Time. Παράλληλα γυμνάζεται σκληρά θέλοντας να γίνει τόσο δυνατός όσο ο χαρακτήρας με τον οποίο έχει εμμονή, o Red Dragon δηλαδή – και όλη του αυτή η προσπάθεια συνοδεύεται από παραισθήσεις. Ας μην ξεχνάμε και την αλληγορική σημασία που έχει ο τελευταίος από τους τέσσερις πίνακες του Blake, ονόματι «The Number of The Beast is 666«, όπου ο red Dragon απεικονίζεται να αποτυγχάνει να κλέψει τον Λυτρωτή (=Χριστός), αποκαλύπτωντας έτσι ότι δεν είναι αυτός η μόνη απειλή.

Η απόλυτη απειλή θα είναι πάντοτε ο Hannibal άλλωστε, όπως αυτός αποκαλύπτει στην Alana, η οποία τώρα είναι διευθύντρια του ψυχιατρικού ιδρύματος όπου βρίσκεται κρατούμενος ο Hannibal, τρία χρόνια μετά τα συμβάντα του προηγούμενου επεισοδίου. Πίσω στον Dolarhyde όμως, έχει αρχίσει να ξεκληρίζει ολόκληρες οικογένειες και η φήμη του έχει μπει στην ποπ κουλτούρα τόσο πολύ που ο Dr. Chilton έχει αρχίσει να γράφει βιβλίο γι αυτόν και τα εγκλήματα της «Tooth Fairy«, όπως είναι το ψευδώνυμο που του έχει προσκολληθεί. Ο Jack Crawford στρέφεται στον παλιόφιλό του Will Graham και προσπαθεί να τον αποσπάσει από την ειρηνική ζωή που ζει τα τελευταία τρία χρόνια με τα πολλά σκυλιά του, τη νέα του γυναίκα και τον 11χρονο γιο της, προκειμένου ο FBI profiler να κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα – να βοηθήσει δηλαδή προκειμένου να πιάσουν έναν εγκληματία, τον «Tooth Fairy» στην προκειμένη. Κι ενώ ο Will έκανε τα «μαγικά» του στο σπίτι μιας από τις «τέλειες» οικογένειες που δολοφόνησε ο Dolarhyde, θα ήθελε μια παραπάνω βοήθεια για να κατανοήσει το μυαλό του δολοφόνου. Μόνο ένας (ακόμα κομψός και ήρεμος και αγάπη για τη μαγειρική) Hannibal μπορεί να τον βοηθήσει σε αυτό, ακόμα και πίσω από το κελί του – γι αυτό και σε αυτόν κατατρέχει.

 

Μαρίνα Βερλέκη

Η Μαρίνα είναι ένας αποτυχημένος κλώνος stormtrooper, επομένως περιορίζεται στο να γράφει και να σχολιάζει συνεχώς. Αλλά κατά βάθος θα ήθελε να είναι το σκισμένο all-star του Mark Renton.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ