Haywire (2011)

...






 

Γράφει η Βαρβάρα Κοντoνή

Σκηνοθεσία: Steven Soderbergh
Σενάριο: Lem Dobbs
Πρωταγωνιστούν: Gina Carano, Ewan McGregor, Channing Tatum, Michael Fassbender, Antonio Banderas, Michael Douglas, Bill Paxton, Mathieu Kassovitz

Διάρκεια: 109’
Χώρα: Η.Π.Α.

 

Η Μάλορι Κέϊν (Τζίνα Καράνο) είναι μια γοητευτική και αρκούντως bad ass τύπισσα, που εργάζεται ως ‘undercover’ δολοφόνος, φέρνοντας με την ομάδα της εις πέρας, κάθε βρώμικη κυβερνητική δουλειά που τους ανατίθεται. Όταν επιστρέψει από την τελευταία της αρμοδιότητα στη Βαρκελώνη, η οποία περιελάμβανε τη φυγάδευση ενός ομήρου, το αφεντικό και πρώην γκόμενός της Κένεθ, (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ) θα την τοποθετήσει γρήγορα στην επόμενη αποστολή, στέλνοντάς την στο Δουβλίνο, πακέτο με τον έτερο συνάδελφο Πόλ (Μάϊκλ Φασμπέντερ). Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά. Όταν η οξυδερκής πράκτορας καταλάβει ότι χρησιμοποιήθηκε από τους δικούς της ανθρώπους προκειμένου να καλύψουν τις δικές τους λαδιές, τότε θα ξεκινήσει ένα ανελέητο ανθρωποκυνηγητό που τη θέλει νεκρή. Η Μάλορι όμως δεν εγκαταλείπει έτσι εύκολα, και όλοι τους θα εύχονταν να μη την είχαν τσαντίσει…

Σε σενάριο Λεμ Ντόμπς («Dark City»-1998, «The Score»-2001) και σκηνοθεσία του βραβευμένου με Oscar για το εξαιρετικό «Traffic» (2000) Στίβεν Σόντερμπεργκ, θα περίμενε κανείς πως το «Haywire» θα ήταν μια καλοστημένη και περιπετειώδης tour de force, αν κρίνει μάλιστα και από το cast πρώτης γραμμής που έχει συγκεντρώσει. Εντούτοις η ταινία τρώει τόσα πολλά σκαλώματα, τόσο σε επίπεδο σεναρίου, όσο και ηθοποιίας, ώστε καταλήγεις να αναρωτιέσαι αν ο Σόντερμπεργκ σου κάνει πλάκα. Ναι όπως εκείνη που είχε δηλώσει οτι σταματάει τον κινηματογράφο, και μετά κατέληξε να γυρίζει τρεις ταινίες μέσα σε μια χρονιά, και να έχει προγραμματισμένες άλλες τόσες μέχρι και το 2013. Problem?

Φαίνεται πως και αυτή η προσπάθεια του Σόντερμπεργκ να προτείνει στον πρωταγωνιστικό του ρόλο μια γυναικεία παρουσία, που ουδεμία σχέση έχει με τον κινηματογράφο (η Τζίνα Καράνο είναι διάσημη επαγγελματίας παλαιστής), δεν απέδωσε καρπούς, καθώς μπορεί η όμορφη Τζίνα να είναι χάρμα οφθαλμών σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα (να ρίχνει ξύλο ντε!), αλλά σαν ηθοποιός είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτική. Με απλανές βλέμμα, ολοκληρωτική απουσία εκφράσεων και συναισθημάτων και ‘ξύλινο’ στήσιμο, η παρουσία της είναι υπέρ του δέοντος πληθωρική και δύσκολα αποκτά χημεία με όλο το υπόλοιπο, ανδρικό cast. Και αφού είδες οτι δε σου είχε βγει το εγχείρημα ούτε με τη πατριώτισσα πορνοστάρ, Σάσα Γκρέϊ στο «The Girlfriend Experience» (2009), γιατί το ξανάκανες ρε Στίβεν;

Βεβαίως δεν είναι μόνο η Καράνο που καταδικάζει κάτι που θα μπορούσε να είναι ένα αξιοπρεπές, θηλυκό παράγωγο της Bourne τριλογίας, καθώς τόσο το σενάριο, όσο και η σκηνοθεσία παρουσιάζουν ηχηρά οπτικά και υποθεσιακά κενά. Μπορεί οι σκηνές της καθεαυτού δράσης να είναι καλά χορογραφημένες (αν και σε στιγμές υπερβολικά στιλιζαρισμένες), αλλά η σκηνοθεσία χωλαίνει από την υπερπροσπάθεια του Σόντερμπεργκ να καταστήσει τη ταινία του ένα σύγχρονο, b-movie, με αγαπημένη pulp διάθεση. Και αν τώρα τελευταία όλο αυτό έχει γίνει της μόδας, το «Haywire» αποτυγχάνει οικτρά να αποδώσει τη σωστή ατμόσφαιρα. Ούτε το θόλωμα της κάμερας, ούτε οι ‘καμένοι’ φωτισμοί, ούτε και οι noir μουσικές νότες μπορούν να ισορροπήσουν την ολοκληρωτική απουσία ενός στρωτού σεναρίου. Ίσα ίσα που η διαρκής μεταπήδηση από το ένα περιβάλλον στο άλλο, η ανάγκη του σεναρίου που θέλει οπωσδήποτε κάτι να πει (αλλά δε το λέει), ο υπερβάλλοντας ζήλος των ηθοποιών προκειμένου να καλύψουν τις σεναριακές τρύπες και το ανούσιο μπρος-πίσω που εκφράζεται με το διαρκές flashback, εντείνουν ακόμα περισσότερο τη μια και μοναδική εντύπωση που σου δημιουργείται βλέποντας το «Haywire»: οτι απλά πρόκειται για μια μέτρια ταινία, που τείνει να γίνει και κακή.

Οι wannabe τεχνικές ελλείψεις για χάρη της b-movie μοντερνιάς, το ανύπαρκτο story, η ‘βαριά’ πρωταγωνίστρια, η έλλειψη πρωτοτυπίας και ο περιορισμός των υπόλοιπων ηθοποιών στα μετόπισθεν, καταβαραθρώνουν μια ταινία που με αυτό το cast θα μπορούσε να αποτελεί μια από τις καλύτερες και πιο ενδιαφέρουσες περιπέτειες της χρονιάς. Κρίμα.

 

 

Πού παίζεται

Ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής (10 – 16 Μαΐου 2012)

 ΜΑΡΟΥΣΙ

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
Aνδρέα Παπανδρέου (Παράπλευρου Αττικής Οδού), Μαρούσι, Θέση Ψαλίδι, 210 6104100.
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 04
Πεμ, Παρ, Δευ, Τρι, Τετ 16:30, 18:30, 20:30, 22:30, 00:30 / Σαβ-Κυρ 12:30, 14:30, 16:30, 18:30, 20:30, 22:30, 00:30

ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΠΛ. ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327
ΑΙΘΟΥΣΑ 04
Πεμ-Τετ 18:30, 20:30, 22:30

ΠΑΓΚΡΑΤΙ

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 210 8108080
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 01 DOLBY SRD
Πεμ-Τετ 20:00, 22:00, 00:00

Ν. ΚΟΣΜΟΣ

ODEON STARCITY – Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν. Κόσμος, 8011160000
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 03 DTS
Πεμ-Τετ 17:50, 19:50, 22:10

ΓΛΥΦΑΔΑ

ΑΘΗΝΑΙΟΝ Cinepolis – 3D DIGITAL (ΓΛΥΦΑΔΑ)
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 210 8108230
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 03
Πεμ-Τετ 18:40, 20:40, 22:50

ΔΑΦΝΗ

ΝΑΝΑ CINEMAX 3D
Λ.Βουλιαγμένης 179, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 210 9703158
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 01
Πεμ-Τετ 19:00, 21:00, 22:45

ΙΛΙΟΝ

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 210 8092690 , τηλ. κρατήσεων 210 8092690 , 8018017837
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 06
Πεμ, Παρ, Δευ, Τρι, Τετ 17:30, 19:30, 21:30, 23:30 / Σαβ-Κυρ 13:30, 15:30, 17:30, 19:30, 21:30, 23:30

ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL
Άγιος Δημήτριος Λ.Βουλιαγμένης 276 Αγ.Δημήτριος Τκ 17343, 801 100 9191 (από σταθερό με αστική χρέωση), 210 8108080
03
Πεμ-Τετ 19:30, 21:30, 23:30

 

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ