Η μάχη των studio για το 2012

...

Γράφει ο Παύλος Σηφάκης

Χάρη στη μεγάλη (κι ελαφρώς απρόσμενη) επιτυχία του Skyfall, η Sony βγήκε νικήτρια στη μάχη των εισπράξεων του Χόλιγουντ. Οι συνολικές εισπράξεις της εταιρείας για την αμερικανική αγορά ήταν στα 1,78 δις δολλάρια, ενώ σε παγκόσμια κλίμακα, άγγιξαν τα 4,4 δις! Εκτός από το Skyfall, τις εισπράξεις της εταιρείας βοήθησαν τα Amazing Spider-man, Hotel Transylvania αλλά και το 21 Jump Street.

Δεύτερη στην κατάταξη και σε απόσταση αναπνοής από τη Sony, ήρθε η Warner Bros με συνολικές παγκόσμιες εισπράξεις στα 4,25 δις δολλάρια! Οι μεγάλες επιτυχίες της Warner για το 2012 ήταν – surprise, surprise – το The Dark Knight Rises, το Hobbit και το Sherlock Holmes: a game of shadows.

Τρίτη στην κατάταξη είναι η 20th Century Fox, η οποία μπορεί να μην τα πήγε τόσο σπουδαία στην αμερικάνικη αγορά, αλλά κάποιες ταινίες της απέφεραν μεγάλα κέρδη σε παγκόσμιο επίπεδο. Τρανταχτό παράδειγμα το Ice Age: Continental Drift με αμερικανικές εισπράξεις στα 165 εκατομμύρια και παγκόσμιες στα 714! Οι συνολικές παγκόσμιες εισπράξεις της εταιρείας άγγιξαν τα 3,7 δις.

Τέταρτη κι ελαφρώς καταιδρωμένη- παρά την τεράστια επιτυχία των Avengers – ήρθε η Buena Vista (a.k.a Disney!), με παγκόσμιες εισπράξεις 3,6 δις δολλαριών. Το Avengers, με 1,5 δις (!), και το Brave, με 535 εκατομμύρια, ήταν οι μεγαλύτερες επιτυχίες της εταιρείας, αλλά η προσδοκόμενη επιτυχία του John Carter που… δεν ήρθε ποτέ, μάλλον τους στοίχισε ακριβά.

Στην πέμπτη θέση συναντάμε τη Universal με μία απροσδόκητα καλή χρονιά γι’ αυτήν (3,3 δις, χάρη στην επιτυχία των Ted, The Lorax και Snow White and the Huntsman), ενώ ουραγός στην κατάταξη των μεγάλων στούντιο είναι η Paramount με μία μέτρια χρονιά με περισσότερα flops απ’ ότι hits. Αξίζει να αναφέρουμε τέλος την άνοδο των πιο «μικρών» κι ανεξάρτητων Summit και Lionsgate, οι οποίες χάρη στα Twilight και Hunger Games αντίστοιχα, είδαν τις μετοχές τους να ανεβαίνουν.

Οι ειδικοί αναλυτές αναφέρουν ότι το 2012 ήταν μια πολύ καλή χρονιά όσον αφορά τις εισπράξεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα εγγυημένο κέρδος για τα στούντιο. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε, τα μπάτζετ των ταινιών έχουν ανέβει κατακόρυφα, χωρίς να υπολογίζουμε καν το κόστος για τα τεράστια promotion. Σε ένα παλαιότερο άρθρο του The Business Insider μάλιστα (Σεπτεμέβριος 2012), γίνεται αναφορά στην πτώση των εισιτηρίων. Σύμφωνα με το άρθρο, τα τελευταία δέκα χρόνια υπήρξε μεγάλη μείωση στην πώληση των εισιτηριών. Από το 2002 των 653 εκατομμυριών εισιτηρίων, φτάσαμε στο 2012 των 526. Χάρη στις συνεχόμενες αυξήσεις των τιμών (οι οποίες υποβοηθούνται και από το 3D), οι εισπράξεις παραμένουν υψηλές, αλλά είναι σαφές ότι, εν μέσω και οικονομικής ύφεσης, λιγότερος κόσμος πηγαίνει πλέον σινεμά.

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ