Μια ερασιτεχνική ματιά στα 48fps του Bilbo Baggins

...

Γράφει η Bάσω Γκαγκά

Η όλη μαγεία του “The Hobbit”, δεν ξέρω αν θυμάστε, αλλά είχε διαταραχτεί λίγο την περασμένη Άνοιξη, με την έμπνευση του Peter Jackson να αποκαλύψει 10 ολόκληρα λεπτά από την ταινία στο CinemaCon. Και φυσικά δεν ήταν αυτά καθ’ αυτά τα 10 λεπτά που απογοήτευσαν, αλλά το ότι η καινούργια τριλογία έχει γυριστεί σε συχνότητα 48 καρέ το δευτερόλεπτο, σε αντίθεση με τα 24 καρέ που έχει συνηθίσει να βλέπει το μάτι μας σε ότι κινηματογραφικό δείγμα έχει δημιουργηθεί μέχρι σήμερα.

Έρχεται λοιπόν ο Jackson, με δάκτυλο του γνωστού-άγνωστου James Cameron φυσικά, και προετοιμάζει τον κόσμο για το πρώτο τεράστιο πείραμά του, που ενδέχεται να κρίνει έως ένα πολύ μεγάλο βαθμό το μέλλον αυτού που ονομάζεται σινεμά. Ωραία μέχρι εδώ τα ξέρουμε όλα αυτά, όπως ξέρουμε και ότι η πρώτη αντίδραση αυτών που παρακολούθησαν το πρώτο απόσπασμα δεν ήταν και τόσο θετική.

Το γιατί είναι μεγάλη συζήτηση και η απάντηση του Jackson, νομίζω μας ικανοποιεί μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Το θέμα είναι ότι στην ουσία δεν έχουμε μέχρι στιγμής παρακολουθήσει ούτε ένα δευτερόλεπτο αυτού που στην τελική θα συγκλίνει περισσότερο στο τελικό αποτέλεσμα, μιας και τα τρέιλερ που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, αποτελούνται από τα κοινότυπα και τόσο οικεία 24 καρέ το δευτερόλεπτο.

Πολλοί βέβαια, είναι αυτοί που δεν ξέρουν τη διαφορά που κάνουν αυτά τα 24 παραπάνω καρέ. Για καλή μας τύχη, υπήρξε κάποιος πολύ περίεργος, επίμονος και αρκετά τρελός VFX master, που ασχολήθηκε άπειρες ώρες και μετέτρεψε το original teaser trailer του “The Hobbit” από 24 σε 48fps. Το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπέστατο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Η όλη εικόνα παραπέμπει πλέον όντως σε τηλεοπτική παραγωγή, κάτι σε making of, μια πολύ ρεαλιστική προσέγγιση του Bilbo και της παρέας του, σε σημείο που περιμένεις να εισβάλει ο σκηνοθέτης στη μέση της σκηνής και να φωνάξει “Cut”!

Απ’ ότι εξηγεί ο καλλιτέχνης Luke Letellier (γιατί για καλλιτέχνη πρόκειται), η τεχνολογία υπάρχει, όχι όμως ατόφια για την πραγματοποίηση τέτοιων παρεμβάσεων. Με απλά λόγια, η επεξεργασία γίνεται ως ένα πολύ μεγάλο βαθμό manually, απαιτώντας πάρα πολύ χρόνο και δημιουργώντας πολλά προβλήματα και φυσικά το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι απλά παρά μία ιδέα του υλικού που γυρίζεται όντως σε τέτοια συχνότητα εικόνας. Κάτι δηλαδή, σαν τη διαφορά μεταξύ στερεοσκοπικού γυρίσματος μιας τρισδιάστατης ταινίας και της εκ των υστέρων μετατροπής της. Ίσως να γίνουμε και μάρτυρες ενός καινούργιου trend και πραγματικού χρυσορυχείου σε περίπτωση που πιάσει, για το Hollywood και τις άπειρες ταινίες που έχει προς “μετατροπή” και περεταίρω κατανάλωση.

Πάρε μια ιδέα για το τι πρόκειται να δεις σε λίγους πλέον μήνες και πες μας τη γνώμη σου γι’ αυτή την πραγματικά καινούργια και εξαιρετικά περίεργη εμπειρία.

Όποιον ενδιαφέρουν οι τεχνικές λεπτομέρειες του πειράματος μπορεί να ρίξει μια ματιά στις λεπτομερέστερες εξηγήσεις του δημιουργού Luke Letellier στην προσωπική του σελίδα http://www.lukeletellier.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ