Η θεωρία της μαύρης τρύπας πίσω από το «Interstellar»

Η συνεργασία του Christopher Nolan με τον θεωρητικό φυσικό Kip Thorne

Αδιαμφισβήτητα, όπως έχουμε άλλωστε ξανά αναφέρει στο παρελθόν, η τελευταία κινηματογραφική δουλειά του Christopher Nolan, το αναμενόμενα θρυλικό «Interstellar», βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας των must see ταινιών για το 2014, καταφέρνοντας στο πέρασμα των τελευταίων μηνών να τραβήξει τα βλέμματα, ακόμα και των πιο σκληροπυρηνικών σινεφίλ.

Με τις εταιρίες παραγωγής Paramount Pictures και Warner Bros να έχουν αγκαλιάσει το φιλμ όσο κανένα άλλο τα τελευταία χρόνια, το αποτέλεσμα θέλει την ταινία να βρίσκεται στο επίκεντρο του κινηματογραφικού marketing, με τον θεατή να βομβαρδίζεται από μια σειρά εντυπωσιακά trailers, αποκαλύπτοντας κλιμακωτά τα σεναριακά στοιχεία που θέλει να δώσει ο δώσει ο δημιουργός στο κοινό, μέχρι και την πολυπόθητη πρεμιέρα της ταινίας.

Mε την ανηπομονησία μας να έχει φτάσει στο ζενίθ της, τώρα έρχεται μια ακόμη άκρως ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια για τo υποθεσιακό κουβάρι του «Interstellar», που απλά δεν γίνεται να μας αφήσει αδιάφορους απέναντι στο επερχόμενο αριστούργημα του Nolan.

Ο λόγος για το πρώτο, τεχνολογικού ενδιαφέροντος αφιέρωμα από μέρους του περιοδικού Wired, σχετικά με τη πασίγνωστη θεωρία των φυσικών, όσον αφορά τις «σκουληκότρυπες» και το ταξίδι στο χωροχρόνο, το οποίο τονίζει για ακόμα μια φορά, την τελειομανία του Βρετανού σκηνοθέτη.

1

Η συνεργασία του Christopher Nolan με τον θεωρητικό φυσικό Kip Thorne, που έχει επίσης αναλάβει καθήκοντα executive producer, αποτελεί και το επίκεντρο του ειδικού αυτού αφιερώματος, έχοντας ως μοναδικό στόχο την άπταιστη, από άποψη ακρίβειας και εγκυρότητας, οπτικοακουστική αναπαράσταση του διαστήματος και κατά προέκταση των περιβόητων σκουληκοτρύπων, με τις τελευταίες να αποτελούν το σεναριακό κλειδί της ταινίας.

Με την θεωρία των φυσικών επιστημόνων να θέλει τη σκουληκότρυπα, ως μια υποθετική, τυπολογική ιδιότητα του χωροχρόνου, με την ιδιότητα σχηματισμού ενός τούνελ που με τη σειρά του αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ δυο ιδιαίτερα απομακρυσμένων σημείων, το γεγονός αυτό δεν μπορεί παρά να μας γεμίζει θαυμασμό και δέος για τις κινηματογραφικές ιδέες του Christopher Nolan, αλλά και για την επιλογή του να μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη μια τόσο πολύπλοκη θεωρία.

Για μια οπτική εξήγηση μιας σκουληκότρυπας, σκεφτείτε το χωροχρόνο να απεικονίζεται ως μια δισδιάστατη επιφάνεια, που αν καμπυλωθεί δια μέσου μιας τρίτης διάστασης, θα καταφέρει να μας δώσει την εικόνα μιας γέφυρας που εν τέλει ενώνει δυο σημεία του χωροχρόνου. Το πρόβλημα βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση σύμφωνα με τους φυσικούς τα τελευταία χρόνια, είναι πως η προαναφερθείσα δισδιάστατη επιφάνεια είναι στην πραγματικότητα τετραδιάστατη-τρείς διαστάσεις χώρου μαζί με μια χρόνου-καθιστώντας έτσι αδύνατη την οπτικοποιησή της.  Τι γίνεται όμως όταν μια σκουληκότρυπα αποτελεί την τελευταία δίοδο σωτηρίας της ανθρωπότητας;  Όταν τα δυο αυτά σημεία του χωροχρόνου τείνουν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης του χαρισματικού Christopher Nolan;

1

Ο Kip Thorne αναγκάστηκε να περάσει πολλούς μήνες στα γυρίσματα της ταινίας συντροφιά με τον σκηνοθέτη, καθώς και με τον ένα εκ των δυο σεναριογράφων του φιλμ, Jonathan Nolan, δημιουργώντας εξισώσεις και κώδικες  που με τη σειρά τους παραδόθηκαν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών στα χέρια των υπευθύνων των οπτικών εφέ, προκειμένου να δημιουργηθεί μια όσον το δυνατόν ακριβέστερη εικόνα του χωροχρόνου και του διαστήματος, απομακρύνοντας έτσι όσο το δυνατόν περισσότερο, το φιλμ από την επιστημονική φαντασία.

Με τον Kip Thorne να δείχνει κατενθουσιασμένος από την συνεργασία του με τον Christopher Nolan, καθώς και το- κατά τα λεγόμενα του- ιδιαίτερα ρεαλιστικό αποτέλεσμα που κατάφερε με την βοήθεια των υπευθύνων των οπτικών εφέ, δεν μένει κάτι άλλο από το να αναμένουμε στωικά την κυκλοφορία της ταινίας, μερικές εβδομάδες πριν την πολυπόθητη πρεμιέρα.

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ