Masterclass με τους αληθινούς masters

...

[typography size=»17″ ]Γράφει ο Γιώργος Κόκουβας[/typography]

Για τη λίστα όλων των Filmmaking άρθρων κάντε κλικ εδώ

Πώς θα σας φαινόταν να παρακολουθήσετε ένα masterclass με τον Alfred Hitchcock; Να παίρνατε συνέντευξη από τον Roman Polanski; Να σας λύσει τις απορίες ο David Lynch ή να σας αποκαλύψει τα μυστικά της τέχνης του ο ίδιος ο Billy Wilder;

Ευτυχώς για όλους, οι μεγαλύτεροι μαέστροι του σινεμά δεν στέκονταν πάντα πίσω από την κάμερα. Υπήρξαν κι εκείνες οι ευτυχείς στιγμές που η κάμερα ήταν στραμμένη προς το μέρος τους, απαντώντας καταφατικά στους παραπάνω ευσεβείς πόθους κάθε επίδοξου κινηματογραφιστή.

Κι αν δεν δώσει ο Χίτσκοκ τις καλύτερες συμβουλές για το σασπένς, τότε ποιος θα τις δώσει; Ποιος είναι καταλληλότερος από τον Φρανσουά Τρυφώ για να μας πει πώς μπορεί ένας νέος σκηνοθέτης να προετοιμάσει την ταινία του; Οι μικροί θησαυροί που μπορεί να συναντήσει κανείς στο YouTube είναι ανεκτίμητοι. Όσοι και η ευφυΐα των μεγάλων κινηματογραφιστών που ακολουθούν, με τους οποίους κλείνουμε μια σειρά αναρτήσεων για το σενάριο και παίρνουμε μια καλή γεύση από το γενικότερο πνεύμα της τέχνης του σινεμά.


Ο Φρανσουά Τρυφώ κατά την διάρκεια masterclass εξηγεί τα στάδια και τα παράδοξα της προετοιμασίας μιας ταινίας κατά το στάδιο του pre-productionκαι αποδεικνύει ότι το Νέο Κύμα έχει χιούμορ.

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ εξηγεί σε masterclass του AFI (AmericanFilmInstitute) την διαφορά μεταξύ μυστηρίου και σασπένς.


Ο θείος Άλφρεντ μιλά για τα πάντα σε μία χορταστική συνέντευξη. Αποκαλύπτει την σχέση μιας καλής ταινίας με την Disneyland, βλέπει «πίσω» από τους villains των ταινιών του, μιλά για το χιούμορ, για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί μια αδιάφορη σκηνή να γίνει «εκρηκτική» ανάλογα με τις πληροφορίες που δίνει ή κρύβει ο δημιουργός από τον θεατή και πώς μπορεί να ξεφύγει από τα κλισέ.

Ο Billy Wilder διορθώνει όσους παρερμηνεύουν τον αφηγηματικό ρυθμό της ταινίας με την ταχύτητα των διαλόγων και βάζει τα πράγματα στην θέση τους.

Ο David Lynch δεν θα μπορούσε παρά να δώσει τα φώτα του σχετικά με το ένστικτο, το όνειρο και τις συνειρμικές προεκτάσεις του κινηματογράφου.

Ο ΡομάνΠολάνσκι διδάσκει μια βασική αρχή: Πρέπει να κάνεις τον θεατή να θέλει περισσότερα. Να περιμένει την επόμενη σκηνή, χωρίς να έχει καταλάβει τα πάντα. Ο Πολωνός σκηνοθέτης εξηγεί πώς δούλεψε προς αυτή την κατεύθυνση με το «Chinatown».

Τα videos δεν σταματούν εδώ. Αναζητήστε περισσότερα «inside info» από τους δικούς σας αγαπημένους σκηνοθέτες στο διαδίκτυο. Το κανάλι του AFI στο YouTube με quotes και συνεντεύξεις σπουδαίων δημιουργών είναι μια καλή αρχή.

 

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ