Μαθήματα Χρυσού Φοίνικα: 1960 – 13th Cannes Film Festival »La Dolce Vita»

Γράφει ο Αχιλλέας Βασιλείου

To 1960 στο μόλις 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών,ο Ιταλικός κινηματογράφος είχε την τιμητική του. Με πρόεδρο της 16μελούς παρακαλώ επιτροπής τον Βέλγο συγγραφέα George Simenon και τον επίσης αιρετικό συγγραφέα Henry Miller μέσα στην επιτροπή, ο Federico Fellini και το αριστούργημα του »La Dolce Vita» κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα αφήνοντας πίσω τον συμπατριώτη του Michelangelo Antonioni με το επίσης αριστουργηματικό »L’avventura» να κερδίζει το Μεγάλο Βραβείο της επιτροπής. Με τις συγκεκριμένες βραβεύσεις,ο πρόεδρος της επιτροπής θέλησε να δείξει την προτίμηση του στο στιλιστικό σινεμά  του Fellini και του  Antonioni, προάγοντας ταινίες που ξέφευγαν από την οικονομική κρίση της εποχής και επίσης ταινίες που υμνούσαν τον αμοραλισμό και αμφισβητούσαν αξίες και ηθικές.

festivalcannes1960Ταινία έναρξης του Φεστιβάλ εκείνης της χρονιάς ήταν το »Ben Hur» του William Wyler κάτι που μας κάνει να κατανοούμε πως εξ’αρχής η ταινία έναρξης τις περισσότερες φορές είναι Αμερικανική υπόθεση αν και η παρουσία της Αμερικής τις παλαιότερες χρονιές περιοριζόταν εκεί.

bchgdfhhΣτο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ εκείνη την χρονιά όμως μύρισε και λίγο Ελλάδα.Ο Jules Dassin με το »Ποτέ την Κυριακή» χάρισε στην Μελίνα Μερκούρη το βραβείο Γυναικείας ερμηνείας,η οποία προσπαθούσε να μάθει όλο το φεστιβάλ να χορεύει τα »Παιδιά του Πειραιά».

hdciibbaΔιάχυτο το glamour στο Φεστιβάλ Καννών της συγκεκριμένης χρονιάς, και ένας Χρυσός Φοίνικας για ένα αξεπέραστο αριστούργημα το »La Dolce Vitta» του Fellini, ταινία ορόσημο του Ιταλικού κινηματογράφου και φόρος τιμής στην αιώνια Ιταλική πρωτεύουσα την Ρώμη, έφτασε στα Oscars και μάλιστα κέρδισε και το Oscar κοστουμιών, ανοίγοντας τον δρόμο για το επίσης αριστουργηματικό »8 1/2» τρία χρόνια αργότερα.

eidcjihh

Φοίνικας: 5 στα 5. Χρυσός και αριστούργημα.
Glamour: 5 στα 5. Σε πολύ υψηλά επίπεδα. Απο πάρτυ και σαμπάνιες μέχρι Μελίνα και συρτάκι.
Διαγωνιστικό τμήμα: 3,5 στα 5. Fellini,Antonioni,Carlos Saura και Jules Dassin. Αν ο Bergman ήταν στο Διαγωνιστικό με την »Πηγή των Παρθένων»….

Περιμένω τις προτάσεις σας,τις ενστάσεις σας και τις απόψεις σας στο avasileiou@reel.gr

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ

SAE Digital Film Making