Μεταμόρφωση – Horns (2013)

...






 

Γράφει ο Χριστόφορος Αντωνόπουλος


Σκηνοθεσία: Alexandre Aja
Σενάριο: Keith Bunin, Joe Hill(βασισμένο στο βιβλίο του)
Πρωταγωνιστούν: Daniel Radcliffe, Juno Temple, David Morse
Διάρκεια: 120’
Χώρα: ΗΠΑ/Καναδάς
Διανομή: Spentzos

 

horns_ver5Τα τελευταία χρόνια το λογοτεχνικό στερέωμα θυσιάζοντας την προσφορά του στον ανώτερο ανθρώπινο πολιτισμό, ακολουθεί τα βήματα της δυτικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, με στόχο τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν μεγαλύτερης καταναλωτικής «μάζας». Στην προσπάθεια τους συνεπώς, οι απανταχού εκδοτικοί οίκοι ανά τον κόσμο, για ανοδική πορεία του τζίρου τους, προχώρησαν χωρίς τον παραμικρό δισταγμό σε μια άνευ προηγουμένου λογοτεχνική νοθεία, εκδίδοντας κάθε μορφής ανούσια, έως και κακή συγγραφική δουλειά, με μοναδικό σκοπό την προσέγγιση του casual αναγνώστη, που δυστυχώς πλειοψηφεί, έναντι του σκεπτόμενου.

Η σκοτεινή νουβέλα ονόματι Horns του Joe Hill, αποτελεί ίσως το πιο εύστοχο παράδειγμα αυτής της τακτικής, καθώς η ιστορία που περιγράφει στις σελίδες της, δεν μοιάζει ικανή να μεταφερθεί αποτελεσματικό στο κινηματογραφικό πανί.

Όπως είναι γνωστό, όταν κυλίσει ο τέντζερης βρίσκει το καπάκι. Έτσι με την σειρά του o, γαλλικής καταγωγής, σκηνοθέτης Alexandre Aja, μεταφέρει με περισσή επιτυχία το Horns στον κινηματογράφο, με την λέξη επιτυχία να αναφέρεται κυρίως, στην άρτια μεταφορά της μάλλον κακής, αυτής, ιστορίας στον κινηματογράφο.

Το Horns είναι ένα σκοτεινό θρίλερ φαντασίας βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του 2013, αποτέλεσμα μιας αμερικανό-καναδικής παραγωγής, με τις κινηματογραφικές εταιρίες Red Granite Pictures και Mandalay Pictures να στηρίζουν το όλο εγχείρημα.

Η ιστορία μας περιστρέφεται γύρω από τον χαρακτήρα του Ig Perrish (Daniel Radcliffe), ο οποίος αποτελεί τον νούμερο ένα ύποπτο στην υπόθεση δολοφονίας της αδικοχαμένης αγαπημένης του Merrin (Juno Temple). Ξυπνώντας μετά από hangover, θα ανακαλύψει πως ένα μυστήριο ζευγαράκι από…κέρατα αρχίζει να φυτρώνει στο κεφάλι του. Ο πρωταγωνιστής πολύ γρήγορα θα γίνει μάρτυρας μιας ενδιαφέρουσας ανακάλυψης, αφού οι καινούριοι μυτεροί φίλοι του, έχουν την μοναδική δυνατότητα, να εξαναγκάζουν τους ανθρώπους να εκμυστηρευτούν στον φορέα τους, όλες τους τις άσχημες σκέψεις και πράξεις, μέσα σε ένα, ξεκαρδιστικά, εγωιστικό ξέσπασμα. Ο Ig δεν θα αργήσει να καταλάβει, το πόσο πολύτιμο εργαλείο μπορεί να αποδειχτεί η καινούρια του ιδιότητα, ως προς την αποκάλυψη των πραγματικών συγκυριών γύρω από την δολοφονία του παιδικού του έρωτα, αλλά και στην εκδίκηση που πρόκειται να ζητήσει.

Ο Alexandre Aja έπειτα από μια αρκετά ενδιαφέρουσα πορεία στο horror genre, με φιλμ όπως τα “The Hills Have Eyes”, “Mirrors” και τo αρκετά ενδιαφέρον “High Tension”, αυτή τη φορά καταπιάνεται με μια ιστορία πνιγμένη τόσο πολύ στα τετριμμένα, αφηγηματικά στοιχεία, με αποτέλεσμα οι χαρακτήρες του φιλμ να υποδεικνύονται άξιοι αντίπαλοι τις τελευταίας, σε αυτήν την τραγική κούρσα κακής αισθητικής και παραδοσιακών κλισέ.

Ο συμπαθής, κατ’ τα άλλα χαρακτήρας του Ig, παρόλη την φιλότιμη υποκριτική προσπάθεια του Daniel Radcliffe, αδυνατεί να ξεφύγει από το στερεότυπο του ρομαντικού και ευαίσθητου πρωταγωνιστή, παρασύροντας με τη σειρά του όλους τους υπόλοιπους παίκτες της ιστορίας, σε μια κινηματογραφική πανωλεθρία. Θεματολογικά, η ιστορία αποκαλύπτει σύντομα το πραγματικό της πρόσωπο, ένα πρόσωπο τόσο πολυφορεμένο, που φυσικά όλοι μας λίγο πολύ, είχαμε την τύχη(;) να συναντήσουμε.

To Horns, αν και στην εκκίνηση του φαίνεται αρκετά συμπαθές, εξοπλισμένο με μια όχι και τόσο επιτυχημένη μίξη χιούμορ και τρόμου, πολύ γρήγορα αλλάζει κατεύθυνση, αποδεικνύοντας ξεκάθαρα πως «το γλυκό δεν δένει».

Οι εύθραυστα χτισμένοι χαρακτήρες και το ελλιπές background, λειτουργούν περισσότερο ως μαριονέτες για την επίτευξη του φινάλε, παρά σαν πειστικοί χαρακτήρες, όπου ως στοιχειά κλειδιά όφειλαν να πλαισιώνουν περίτεχνα το πρωταγωνιστικό δίδυμο.

Η νωθρή σκηνοθετική προσέγγιση του Aja,μοιάζει να κατευθύνεται, όχι από την δημιουργικότητα του, αλλά μάλλον από το σκηνοθετικό εγχειρίδιο του Hollywood. Η φωτογραφία του Frederick Elmes αποτελεί, τουλάχιστον, ένα από τα λίγα καλά σημεία της ταινίας.

Το Horns σίγουρα αποτελεί την λιγότερο ελκυστική cine-επιλογή της κινηματογραφικής εβδομάδας, λαμβάνοντας άξια τον τίτλο ενός «παραδείγματος προς αποφυγήν».

Δείτε όλες τις ταινίες της εβδομάδας

 

 

 

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*