54ο ΦΚΘ: Ιστορία του Θανάτου μου & Κινήσεις στο Σκοτάδι

...

Γράφει ο Πέτρος Θεοδωρίδης

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, επιλέγει ένα εύρος ταινιών. Ακόμη και ταινίες δυσπρόσιτες, προσβλητικές και σε μεγάλο αριθμό αιρετικές για μια μερίδα του κοινού. Ταινίες που προβοκάρουν αλλά ταυτόχρονα ξυπνούν ατέλειωτες διαδικασίες αποσυμβολισμού σκηνών και σεναριακών στοιχείων φαινομενικά ανερμήνευτων.

Ιστορία του Θανάτου μου (2013) του Albert Serra

UntitledΑναμφίβολα, η ισπανoγαλλική παραγωγή με τον παραπάνω τίτλο, αποτελεί την πιο ιδιαίτερη μέχρι σήμερα επιλογή του φεστιβάλ. Ένας bon viveur αριστοκράτης που στο κυνήγι της εμπειρίας περιφέρεται κάπου μεταξύ σαδισμού – λέξη που έχει σαν ρίζα το όνομα του επίσης ευγενούς Μαρκησίου ντε Σαντ – και κοπρολαγνείας, παλεύει ενάντια στο μισόζωο αποτύπωμα του χριστιανισμού, κυνηγώντας όσες ηδονές ή παραφιλίες μπορεί να βιώσει ένας άνθρωπος. Τρελός αλλά συνάμα καλλιεργημένος, έρχεται σε αντίθεση με τους ανθρώπους που τον περιβάλλουν και εκπροσωπούν ένα εύρος ανθρώπων σκεπτικών όσον αφορά στις επαναστατικές διαθέσεις του πρωταγωνιστή αλλά και συντηρητικών, που υποφέρουν υπό την εξουσία του. Τρεις υπηρέτριες, θύματα της πατρικής φιγούρας του σπιτιού τους, πέφτουν στα δίκτυα του Δράκουλα. Μιας άλλης πατρικής φιγούρας, που έρχεται να αποσπάσει την εμπιστοσύνη τους και να αντιμετωπίσει τον πραγματικό τους πατέρα. Ο ευγενής μας επαναστάτης, βρίσκεται για διακοπές στα ίδια τα Καρπάθια, όπου ξεδιπλώνεται ο παρανοϊκός ιστός της ζωής.

Στον αντίποδα, το Φεστιβάλ επιλέγει όχι μόνο να σοκάρει αλλά και να ευαισθητοποιήσει το κοινό του. Σε αυτό το πλαίσιο εξάλλου, θα μπορούσαμε να εντάξουμε και την ταινίας Night Moves.

Κινήσεις στο Σκοτάδι (2013) της Kelly Reichardt

Μια παρέα τριών νέων, αποφασίζει να ανατινάξει ένα φράγμα, προκειμένου να προστατεύσει τους πληθυσμούς των σολομών. Μια κίνηση, που ταυτόχρονα αποκτά συμβολικό χαρακτήρα, μιας και θεωρείται πως θα καταφέρει να ξυπνήσει τον ντόπιο πληθυσμό σε ζητήματα περιβαλλοντικών καταστροφών που οφείλονται στις αυξημένες ανάγκες για ενέργεια. Η απόπειρά τους, συνδέεται με το θάνατο ενός αθώου πολίτη και σύντομα οι πρωταγωνιστές έρχονται αντιμέτωποι με τις πράξεις τους. Στη συγκεκριμένη ταινία, συναντάμε και το ερώτημα της πολιτικής βίας που απασχολεί έντονα και τη χώρα μας τον τελευταίο καιρό. Ένα ερώτημα όμως, που βρίσκει εύκολα την απάντησή του όταν καλλιεργούνται αξίες που εξυπηρετούν τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, σε ένα πλαίσιο που δε θα γνωρίζει σύνορα, φυλές, φύλο και σεξουαλικότητα.

Για να δείτε το πρόγραμμα κάντε κλικ εδώ

Δείτε όλα όσα είδαμε στο 54ο ΦΚΘ

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ