Ο Έρωτας Του Φεγγαριού – Moonrise Kingdom (2012)

Το στυλ και η ατμόσφαιρα πάνε χέρι χέρι με τους χαρακτήρες και την ιστορία.






 


Σκηνοθεσία: Wes Anderson
Σενάριο:Wes Anderson, Roman Coppola
Πρωταγωνιστούν: Edward Norton, Bruce Willis, Bill Murray, Tilda Swinton, Jason Schwartzman, Frances McDormand
Διάρκεια: 94’
Χώρα: Η.Π.Α.

 

Μετά την αρκετά επιτυχημένη απόπειρα στο animation με το Fantastic Mr. Fox, ο Γουές Άντερσον επιστρέφει στο live action με το «Έρωτας του Φεγγαριού». Συγκετρώνοντας και πάλι μία πλειάδα χαρακτηριστικών και εξαιρειτκών ηθοποιών, συνθέτει έναν ακόμα απολαυστικό μικρόκοσμο και μας προσκαλεί να τον εξερευνήσουμε μαζί του.

Η ιστορία ξεκινάει όταν ο μικρός Σαμ Σακάσκι γνωρίζει τη νεαρή Σούζι Μπίσοπ. Μεταξύ τους αναπτύσσεται μια ιδιαίτερη σχέση και αποφασίζουν να κλεφτούν. Ο Σαμ το σκάει από την κατασκήνωση του και η Σούζι το σκάει από το σπίτι των πλούσιων γονιών της (Μπλι Μάρει και Φράνσις ΜακΝτόρμαντ στους ρόλους των γονιών). Όλη η μικρή κοινότητα του μικρού νησιού κινητοποιείται για να βρει τα δύο ερωτοχτυπημένα παιδιά. Ο αστυνομικός (Μπρους Γούιλις) και ο ομαδάρχης της κατασκήνωσης (Έντουαρτ Νόρτον) ηγούνται της πιο αλλοπρόσαλης έρευνας που έχουμε δει στο σινεμά τα τελευταία χρόνια

Φαντάζομαι κάποιος θα μπορούσε άνετα να απορρίψει αν ήθελε τον Έρωτα του Φεγγαριού ως «χιπστεριά» ή ως δηθενιά βασιζόμενος στις σκηνοθετικές φιοριτούρες του Γουές Άντερσον. Τα διάφορα κολπάκια της κάμερας όμως, τα μεγάλης διάρκειας παράλληλα τράβελινγκ που σκανάρουν το χώρο, η σαν πόλαροιντ διεύθυνση φωτογραφίας, η ‘60ς μουσική, καθώς και τα συνεχόμενα ζουμ ιν και ζουμ άουτ είναι κάτι παραπάνω από μία βιντάζ επίδειξη στυλ. Ο Γουές Άντερσον είναι άλλωστε πολλά χρόνια στο κουρμπέτι και ξέρει να χρησιμοποιεί τα σκηνοθετικά εργαλεία προς όφελος της ιστορίας και του κόσμου που στήνει.

Ο Άντερσον χρησιμοποιεί την απλή ιστορία του για να συνθέσει έναν ημι-φανταστικό κόσμο όπου κυριάρχο στοιχείο της είναι η μοναξιά: ο μοναχικός ομαδάρχης, ο μοναχικός αστυνομικός, το μοναχικό ζευγάρι με τον μισοδιαλυμμένο γάμο του… Και στη μέση όλων αυτών, δύο μοναχικά παιδιά: ο ορφανός Σαμ και η καταθλιπτική Σούζι βρίσκουν συντροφιά ο ένας στον άλλον και κάνουν την επανάστασή τους. Και μέσα σε όλη αυτή τη μελαγχολία ο Άντερσον (και ο Ρομαν Κόπολα ο οποίος συνυπέγραψε το σενάριο) βρίσκει χώρο για μπόλικο χιούμορ και αρκετή ζεστασιά. Δε βρήκα την ταινία τόσο αστεία όσο τη βρήκαν αρκετοί. Αυτό που μου έμεινε κυρίως είναι η αγάπη του Άντερσον για όλους τους χαρακτήρες που ακόμα και όταν τους «σφάζει», το κάνει με το γάντι. Ακόμα και ο πιο loser χαρακτήρας, ακόμα κι ο πιο «ξενέρωτος», γίνεται ενδιαφέρων κάτω από τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Άντερσον. Δεν είναι τόσο ότι σε κάνει να συμπαθείς τους χαρακτήρες του, όσο το να νοιάζεσαι για την τύχη τους.

Οι ηθοποιοί βοηθούν τα μέγιστα φυσικά. Ο Μπρους Γουίλις αποδεικνύει και πάλι για ποιό λόγο ξεχωρίζει από το συφερτό των action movie stars των ‘90ς δίνοντας μια μελαγχολική χαμηλών τόνων ερμηνεία εμώ ο Έντουαρτ Νόρτον κάνει μια δυναμική επανεμφάνιση στη μεγάλη οθόνη. Ο μόνος που δε μ’ έπεισε ήταν ο Μπλι Μάρει. Όλοι οι ηθοποιοί ήταν υποτονικοί – αυτό ήταν το σκηνοθετικό στυλ έτσι κι αλλιώς – αλλά ο Μάρει έδινε την εντύπωση ότι βαριόταν να είναι στο σετ. Όσο για τους δυο νεαρούς πρωταγωνιστές, είναι κι αυτοί εξαιρετικοί και καταφέρνουν να δώσουν ρεαλιστικές ερμηνείες, στηρίζοντας ταυτόχρονα την ιδιαιτερότητα των χαρακτήρων τους και τη σουρεαλιστικότητα των καταστάσεων.

Αυτή είναι άλλωστε και η μεγάλη επιτυχία του Έρωτα του Φεγγαριού και ο λόγος που δεν πρέπει να το απορρίψει κανείς ως δήθεν ή χίπστερ. Το στυλ και η ατμόσφαιρα πάνε χέρι χέρι με τους χαρακτήρες και την ιστορία. Όσο απολαυστικός κι αν είναι ο σουρεαλιστικός κόσμος του Άντερσον, η ταινία δε θα ήταν επιτυχημένη αν δεν υπήρχε αυτή η ειλικρίνεια και ο ρεαλισμός των συναισθηάτων των χαρακτήρων που στηρίζουν το έργο και κρατάνε το ενδιαφέρον του θεατή στην οθόνη. Μέσα στον ορυμαγδό «ψυχρών», φανταχτερών, μπλοκμπαστερικών μετριοτήτων τύπου Avengers και Snow White, είναι καλό να ξέρουμε ότι υπάρχουν δημιουργοί που συνδυάζουν στυλ και συναίσθημα δίνοντας μας ταινίες ξεχωριστές.

 

 

Πού παίζεται

Ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής (14 – 20 Ιουνίου 2012)

ΚΟΛΩΝΑΚΙ

ΔΕΞΑΜΕΝΗ
ΘΕΡΙΝΟΣ
Πλατεία Δεξαμενής, Κολωνάκι, 210 3623942 – 210 3602363
Πεμ-Τετ 21:00, 23:00

ΠΛΑΚΑ

ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ
ΘΕΡΙΝΟΣ
Κυδαθηναίων 22, Πλάκα, 210 3222071, 210 3248057
Πεμ-Τετ 20:50, 23:00

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ

ΑΝΕΣΙΣ
ΘΕΡΙΝΟΣ
Λεωφ.Κηφισίας 14, Αμπελοκήποι, 2103833527
Πεμ-Τετ 21:00, 23:00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ CINEMA
ΘΕΡΙΝΟΣ
Δουκίσσης Πλακεντείας 87, Χαλάνδρι, 210 6014284
Πεμ-Τετ 21:00, 23:00

ΠΑΠΑΓΟΥ

ΑΡΤΕΜΙΣ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ ΠΑΠΑΓΟΥ)
ΘΕΡΙΝΟΣ
Νευροκοπίου 2-4, Παπάγου, 210 6561153
Πεμ-Τετ 21:00, 23:00

ΜΑΡΟΥΣΙ

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000, Τηλ. Κρατήσεων 8011160000 (σταθερό), 2106786000 (κινητό)
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 08 DTS
Πεμ-Τετ 18:20, 20:50, 23:00

ΓΑΛΑΤΣΙ

ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – SUZUKI
ΘΕΡΙΝΟΣ
Αττικό Αλσος, 210 6997755 – 210 6997788
Πεμ-Τετ 20:50, 23:00

ΓΛΥΦΑΔΑ

ΓΛΥΦΑΔΑ
ΘΕΡΙΝΟΣ
Ζέππου και Ξενοφώντος, Γλυφάδα, 210 9650318
Πεμ-Τετ 21:00, 23:00

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ