Νύχτες Πρεμιέρας – Πέμπτη 20/9: Το REEL ήταν εκεί

...

To Reel.gr δίνει το παρόν στις προβολές του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ της Αθήνας με ανταποκρίσεις από τις προβολές κριτικές των ταινιών που παρακαολούθησε και προτάσεις για την επόμενη μέρα.

Το πρόγραμμα των προβολών μπορείς να το δεις εδώ ή να το κατεβάσεις σε PDF εδώ.

Τι είδαμε χτές

Ο Φατίχ Ακιν με τον πρωταγωνιστή του Soul Kitchen φωτογραφίζεται στην είσοδο του κινηματογράφου Δαναός

Μολυσμένος Παράδεισος – Der Müll im Garten Eden

Ο διάσημος Τούρκος σκηνοθέτης Fatih Akin επιστρέφει αυτή τη φορά με ντοκιμαντέρ. Με περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαστάσεις καταγράφει την επίδραση που έχει στο μικρό χωριό Camburnu μια τεράστια παράνομη χωματερή. Οι συνειρμοί με την Κερατέα είναι αναπόφευκτοι κι αυτό κάνει το ντοκιμαντέρ συναφές με την Ελληνική πραγματικότητα. Ο σκηνοθέτης ήταν παρών στην προβολή την οποία προλόγισε και στο τέλος απάντησε στις ερωτήσεις του κοινού. Τον ρώτησα γιατί επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει επιστήμονες για να τεκμηριώσει το μέγεθος της καταστροφής και απάντησε ότι ήθελε περισσότερο να δείξει την κατάσταση από την προοπτική του χωριου κοντά στο οποιό φτιάχτηκε η χωματερή και ότι οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους.

Θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους από την Rosebud της οποίας ο διευθυντής είναι και προσωπικός φίλος του σκηνοθέτη.

Βαθμολογία : 3/5

Δημήτρης Ασπρολούπος

 

Avalon

Με δεδομένη τη μέχρι τώρα πορεία της, που απαριθμεί ήδη ένα βραβείο FIPRESCI του φεστιβάλ του Τορόντο, περιμένεις το κατιτίς παραπάνω από μια ταινία γέννημα θρέμμα του σκανδιναβικού κινηματογράφου. Δυστυχώς η πραγματικότητα έχει να δώσει πολύ λιγότερα από τη φήμη της και η ζυγαριά γέρνει εύκολα προς μια γενική εικόνα αργών ρυθμών, πολλών ερωτηματικών και ελαφρώς αναμενόμενης εξέλιξης. Απ’ την άλλη έχουμε να κάνουμε με την πολύ καλή αυτοβιογραφικού χαρακτήρα ερμηνεία του Γιοχάνες Μπροστ, ενός ηθοποιού γνωστού στη Σουηδία για το πρότερο εξεζητημένο life-style του, ενώ την παράσταση κλέβει με το υποκριτικό της ταλέντο η Λεονόρε Έκστραντ, μια πρωταθλήτρια του μπριτζ και του τάβλι. Ο βίος και η πολιτεία ενός πρώην party-animal που προσπαθεί να κάνει το μεγάλο comeback στην καριέρα του και η ανωριμότητα με την οποία αντιμετωπίζει τη ζωή και τις πράξεις του, ναι μεν πείθει αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να ακολουθηθεί. Παραμένουμε στις ερμηνείες, στις λίγες αλλά αρκετά δυνατές στιγμές και σε ένα πανέμορφο σουηδικό τοπίο. Nothing else matters.

Βαθμολογία : 1.5/5

Και 2 επιλογές για 21/09:

Mushrooming: Πέραν του μεγάλου ονόματος της ημέρας που ακούει στο όνομα Cosmopolis και για το οποίο είναι πολύ αμφίβολο αν θα υπάρχουν εισιτήρια, αντιπροτείνουμε μια σουρεαλιστική επιλογή από την Εσθονία και ευελπιστούμε να ικανοποιηθούμε από το χιούμορ και τους πολιτικούς υπαινιγμούς της.
Grabbers: Και μία ενδιαφέρουσα πρόταση από την Ιρλανδία, υποσχόμενη πολλούς μεθυσμένους γηγενείς, καταδιωκόμενους από εξωγήινους με αλκοολοφοβία. Πρωτότυπο; Το μόνο σίγουρο…

Bάσω Γκαγκά

 

Smashed

Ένα εύθυμο νεανικό αντρόγυνο περνάει τις μέρες του μεθυστικά όμορφα.  Μπύρες για πρωινό, τεκίλες για μεσημεριανό και ουίσκι για βραδινό.  Τον τελευταίο καιρό όμως η Κέητ γίνεται στην κυριολεξία πιόμα μέχρι που αποφασίζει να τη δει αλλιώς και ν’ ακολουθήσει τον νηφάλιο δρόμο μπαίνοντας σε μία ομάδα Α.Α..
Μεθύσια, χιούμορ, αμήχανες στιγμές και πικρές αλήθειες. Η (αγαπημένη από τα “Scott Pilgrim vs The World”, “The Thing”) Μary Elizabeth Winstead δίνει μία πραγματικά καλή ερμηνεία και έχει δίπλα της τον Αaron Paul (“Breaking Bad”) ο οποίος εδώ ενσαρκώνει την πιο ανάλαφρη εκδοχή του Jesse Pinkman.  Κοινώς κάνει αυτό που ξέρει καλά… being wasted.  Aν και την παράσταση κλέβει κυρίως η γνώριμη κωμική φιγούρα του Νick Offerman (Parks and Recreation).  Να τη δείτε για τα μεθύσια που έχετε κάνει, γιατί ίσως να έχουν υπάρξει φορές που έχετε σκεφτεί “μήπως τελικά είμαι αλκοολικός;”, γιατί είναι μία αληθινά moist ταινία.

Βαθμολογία : 3.5/5

Αγγελική Ρούσκα

 

Teddy Bear

Το οιδιπόδειο φέρνει σφούρλες στον αέρα και οι αντιθέσεις ξεπηδούν στην οθόνη σαν τα μούσκουλα του ήρωα, ο οποίος μοιάζει να προσγειώθηκε από το σύμπαν της Marvel κατευθείαν στην πραγματική ζωή ενός προβληματικού σπιτιού. Ο τερατωδώς μυώδης 38χρονος προσπαθεί να απογαλακτιστεί και να λειτουργήσει σεξουαλικά, αλλά η μικρόσωμη μανούλα-τύραννος έχει άλλη άποψη σε αυτό το συμπαθέστατο δανέζικο φιλμ του Διεθνούς Διαγωνιστικού.
Άψογα δομημένο σενάριο, χωρίς ξεσπάσματα (ίσως ένα να χρειαζόταν), αλλά με λιτό και αποτελεσματικό σκηνοθετικό στιλ, καθώς και χιούμορ που ξεπηδά μέσα από τις εικόνες, το άβουλο «Αρκουδάκι» κουβαλά την μανούλα συνεχώς μαζί του, σε κάθε του μυ (και έχει πολλούς από δαύτους), αλλά παλεύει να ενηλικιωθεί και μας κάνει να το συμπαθήσουμε, να δούμε πίσω από τους τετρακέφαλους και να το αγκαλιάσουμε. Και να του βάλουμε ένα γενναιόδωρο 4άρι, γιατί άνοιξε όμορφα την φετινή αυλαία στην μικρή αίθουσα του Δαναού.

Βαθμολογία : 4/5

Και 2 επιλογές για 21/09:

-Το Teddy Bear, όσοι δεν το είδατε την Πέμπτη (προβάλλεται στις 20.00 στο Odeon Opera 2)
-Το Cosmopolis του Cronenberg (21.45, Δαναός 1 και 2) γιατί, μπορεί σύντομα να βρει διανομή και στις υπόλοιπες αίθουσες, άλλη χάρη έχει όμως η πρεμιέρα σε κατάμεστη φεστιβαλική αίθουσα. Αν δεν σε ψήνει η πολυκοσμία, αμέσως μετά στον Δαναό 1, προσγειώνονται μεταμεσονύκτιοι εξωγήινοι για να συναντήσουν πιωμένους Ιρλανδούς στη κωμωδία τρόμου του Τζον Ράιτ «Εξωγήινο hangover».

 

Γιώργος Κόκουβας

 

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*