Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Κυριακή 28/09: Το REEL ήταν εκεί

Η κριτική μας για την ταινία λήξης, Gone Girl

Όπως κάθε φορά τα τελευταία χρόνια, το Reel.gr δίνει το παρών στο σπουδαιότερο ραντεβού των Αθηναίων σινεφίλ, τις Νύχτες Πρεμιέρας, που μάλιστα φέτος συμπλήρωσαν τα 20 τους χρόνια. Κάθε μέρα θα σας παρουσιάζουμε τις ανταποκρίσεις μας από τις ταινίες που παρακολουθήσαμε, με μία σύντομη κριτική τους. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα σε PDF εδώ.

Τι είδαμε χτες

Το ολοκληρωμένο trailer του Gone Girl

Gone Girl

Οι φετινές Νύχτες Πρεμιέρας έκλεισαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο! Στην κατάμεστη αίθουσα του Odeon Opera προβλήθηκε μετά το πέρας των βραβείων η τελευταία ταινία του David Fincher το Gone Girl.

Καταρχάς θα πρέπει να αναφέρω ότι ο γράφων είναι θετικά προκατειλημμένος πριν από κάθε ταινία του Fincher. Γιατί είναι ένας σκηνοθέτης που όχι μόνο έχει δώσει πολλά αριστουργήματα στο σύγχρονο σινεμά (Fight Club, Seven, The Social Network) αλλά έχει τη δυνατότητα προβάλει μέσα από θρίλερ συνήθως, μια μεγαλύτερη αλήθεια για τη ζωή και τον άνθρωπο, μέσα από τους πάντα προσεκτικά γραμμένους χαρακτήρες του, που κυριαρχούν στα ήδη αριστοτεχνικά σενάρια που διαλέγει να σκηνοθετήσει.

Το Gone Girl έκανε την πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο φεστιβάλ των Νυχτών Πρεμιέρας, τρεις μόλις ημέρες μετά από την παγκόσμια πρώτη προβολή του στο φεστιβάλ κινηματογράφου του Los Angeles. Λίγο πριν την τελετή λήξης, τσέκαρα τις ενθουσιώδεις κριτικές που πήρε η ταινία απ’ όσους της είχαν δει στο L.A. Και ήμουν σίγουρος ότι ο Fincher τα κατάφερε και πάλι.

Ήταν αλήθεια. Ο σκηνοθέτης μεταφέρει στον κινηματογράφο ένα συναρπαστικό και ευκολοδιάβαστο αστυνομικό βιβλίο της Gillian Flynn . Κάτι στο οποίο είναι μάστορας, είναι στο να μετατρέπει μια απλή pulp ιστορία σε τέχνη. Κάτι τέτοιο κάνει κι εδώ. Διανθίζει το σενάριο του με κάθε λογής σχολιασμό. Σχολιάζει τα αμερικανικά media και την εμμονή τους με την οικογένεια. Κατακρίνει τη ανεπίστρεπτη θανατική ποινή που υπάρχει σε κάποιες πολιτείες. Αλλά πάνω απ’ όλα μιλάει για τον έρωτα, το γάμο, και τη μάχη των φύλων.

Οι εξαιρετικά γραμμένοι χαρακτήρες του σεναρίου της Flynn παίρνουν σάρκα και οστά από τη σαρδόνια Rosamund Pike και τον υποτονικά οργισμένο Ben Affleck. Ειδικά στην περίπτωση της Pike, η ερμηνεία είναι κάτι παραπάνω από εκπληκτική, αφού φαίνεται να είναι η μοναδική που κυριαρχεί σε όσες σκηνές είναι παρούσα. Όσο για τη σκηνοθεσία του Fincher, είναι, όπως σχεδόν πάντα, αριστουργηματική. Μπαίνει στο τυπικό αμερικάνικό σπίτι και σκηνοθετεί το έγκλημα πίσω από αυτή την τέλεια εικόνα καθωσπρεπισμού και ευτυχίας που προβάλλεται ως έγγαμος βίος. Και βάζει τη αιώνια μάχη των φύλων σε ένα άλλο πιο εχθρικό επίπεδο που όμως αντικατοπτρίζει πιο ειλικρινά τη πορεία μιας σχέσης μέσα στο χρόνο.

Θα διαβάσετε περισσότερα στην αναλυτική κριτική μας που θα δημοσιευτεί την ερχόμενη Πέμπτη 2 Οκτωβρίου που βγαίνει η ταινία στους κινηματογράφους.

4.5/5

Δημήτρης Ασπρολούπος

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την δέκατη μέρα του φεστιβάλ 

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την ένατη μέρα του φεστιβάλ 

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την όγδοη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την εβδομη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την έκτη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την πέμπτη ημέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την τέταρτη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την τρίτη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκρισή μας από την δεύτερη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την πρώτη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την κριτική μας για την ταινία έναρξης του φεστιβάλ

Δείτε εδώ τις επιλογές του Αχιλλέα Βασιλείου για το φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας

Δείτε εδώ δέκα ταινίες του φεστιβάλ που δεν πρέπει να χάσετε

Δείτε εδώ ότι χρειάζεται να ξέρετε για τις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ