Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Σάββατο 20/9: Το REEL ήταν εκεί

Ντοκιμαντέρ για τον Nick Cave, το αριστούργημα του Ζουλάφσκι και μια χιπστεροκωμωδία

Όπως κάθε φορά τα τελευταία χρόνια, το Reel.gr δίνει το παρών στο σπουδαιότερο ραντεβού των Αθηναίων σινεφίλ, τις Νύχτες Πρεμιέρας, που μάλιστα φέτος συμπλήρωσαν τα 20 τους χρόνια. Κάθε μέρα θα σας παρουσιάζουμε τις ανταποκρίσεις μας από τις ταινίες που παρακολουθήσαμε, με μία σύντομη κριτική τους. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα σε PDF εδώ.

Τι είδαμε χτες

Fort Tilden

Jessica-12-620x348

Η Allie και η Harper είναι δυο 25αρες φίλες που δεν λένε να βάλουν την ζωή τους σε τάξη.  Από την μια, η Allie σκέφτεται την κατάταξή της στο Ειρηνευτικό Σώμα, χωρίς όμως να κυνηγάει και ιδιαίτερα την συγκεκριμένη ευκαιρία, ενώ από την άλλη η Harper, εξακολουθεί να βολεύεται με τα τσεκ του μπαμπά, δηλώνοντας καλλιτέχνης που «απλά περιμένει τα πράγματα να συμβούν από μόνα τους».

Όταν μια μέρα, δυο γοητευτικοί νεαροί τους προτείνουν μια χαλαρωτική εξόρμηση στην θάλασσα, κοντά στο Φρούριο Τίλντεν, οι δυο τους θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι μέσα στην πόλη που θα αποδειχθεί πραγματική Οδύσσεια, καθώς η άγνοιά τους για την πραγματική ζωή, θα αποκαλυφθεί σε όλο το αφελές της μεγαλείο.

Με το ντεμπούτο των Sarah-Violet Bliss και Charles Rogers να κερδίζει στο φεστιβάλ του SXSW το Grand Jury Award στην κατηγορία Narative Feature, μάλλον είναι να απορεί κανείς για το πως οι εξόφθαλμα κατασκευασμένες και υπερφίαλα ανόητες, περιπέτειες δυο κοριτσιών, που μοιάζουν να μην έχουν καμία επαφή με τον πραγματικό κόσμο, κατάφεραν να διεκδικήσουν και να κερδίσουν ένα φεστιβαλικό βραβείο.

Το βασικό πρόβλημα της συγκεκριμένης ταινίας, είναι η σεναριακή υπερβολή που την χαρακτηρίζει, καθώς από ένα σημείο και μετά, η νεανική άγνοια των ηρωίδων, παύει να παραπέμπει σε ρεαλιστικές καταστάσεις, προκαλώντας ερωτηματικά σχετικά με την ύπαρξη τόσο βλακωδών και εγωκεντρικών πλασμάτων, όπως οι πρωταγωνίστριες.  Αν πάλι σκοπός των δημιουργών ήταν απλώς να αναδείξουν τις αναποδιές δυο εξωφρενικά κακομαθημένων κοριτσιών, τότε ναι, τα κατάφεραν περίφημα.

1,5/5

Βαρβάρα Κοντονή

L’ Important C’est D’ Aimer

2

Δεν υπάρχει ταινία του Αντρέι Ζουλάφσκι που να μην αποτελεί κινηματογραφική εμπειρία. Απο την »Δημόσια Γυναίκα» και το »Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη» στο σπαρακτικό »Σημασία έχει να αγαπάς», που είχαμε την μεγάλη τύχη να παρακολουθήσουμε στις 20ες Νύχτες Πρεμιέρας.

Τρεις άνθρωποι στην αναζήτηση της αγάπης και της ευτυχίας.  Η Romy Schneider και η δυστυχία του να μην μπορεί να πει το Σ’αγαπώ.  Ο Jack Dutronc που αγαπάει αλλά δεν θέλει πλέον να ζήσει την ζωή του.  Και ο Fabio Testi που φοβάται να προχωρήσει για να μην κάνει κακό στην γυναίκα που έχει ερωτευτεί.  Γύρω τους ο κόσμος του σινεμά,του θεάτρου αλλά και καλλιτεχνικές αμφιλεγόμενες προσωπικότητες.  Η τέχνη και η δημιουργία σε συνάρτηση με την ανάγκη για έρωτα και αγάπη. Ένα ερωτικό τρίγωνο και ο Ζουλάφσκι σκηνοθετεί μια ταινία αριστούργημα , μια σπουδή πάνω στον καταραμένο και ανεκπλήρωτο έρωτα.

Φιλμικό αξιοπερίεργο για πολλούς αλλά και πρόκληση για ένα σινεμά διαφορετικό, δυνατό και συναισθηματικό με γκρο πλαν στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών και με την Romy Schneider σε μια ερμηνεία άλλοτε εσωτερική, υπόκωφη και σπαρακτική και άλλοτε εξωστρεφή με ξεσπάσματα και ερμηνευτικό οίστρο.

Το μουσικό θέμα του Georges Delerue απλά στοιχειώνει κάθε σκηνή, ιδίως μεταξύ του πρωταγωνιστικού ζευγαριού.

Σεζάρ ερμηνείας για την υπέροχη Romy Schneider που καθιέρωσε role icon με αυτή την εμφάνιση της,το »Σημασία έχει να αγαπάς » είναι αναμφισβήτητα μία από τις πιο περίεργες αλλά ταυτόχρονα πιο ερωτικές, μελοδραματικές και συγκινητικές ταινίες της δεκαετίας του ’70.

Την ταινία προλόγισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης και η κατάμεστη αίθουσα καταχειροκρότησε την ταινία και τον Αντρέι Ζουλάφσκι!

4,5/5

Αχιλλέας Βασιλείου

20.000 Days on Earth

(αλλαγή λόγω τεχνικού προβλήματος με την ταινία, «These Final Hours»

poster

Λίγο πριν την προγραμματισμένη προβολή της ταινίας «These Final Hours» που θα προβαλλόταν στο IDEAL στα πλαίσια του κινηματογραφικού αφιερώματος στην Αυστραλία, έγινε γνωστό πως η ταινία δεν θα παιζόταν, λόγω τεχνικού προβλήματος.  Την θέση της τελικά πήρε το μουσικό ντοκιμαντέρ του Nick Cave, «20.000 Days on Earth», και υποθέτουμε πως η επιλογή αυτή έγινε σε έναν βαθμό με γνώμονα την καταγωγή του καλλιτέχνη από την Αυστραλία.  Αν και η ακύρωση του «These Final Hours» μας στέρησε την αφορμή να απολαύσουμε λίγο από αυστραλιανό sci-fi, εντούτοις ο Nick Cave και η παρέα του σίγουρα μας αποζημίωσαν.  Και με το παραπάνω.

Σε σκηνοθεσία Iain Forsyth και Jane Pollard, το «20.000 Days on Earth» δεν είναι η αναμενόμενη, ντοκιμαντερίστικη καταγραφή της πολυσχιδούς ζωής του διάσημου δημιουργού, αλλά κάτι πολύ πιο ιδιαίτερο.  Είναι η αποκρυπτογράφηση της περσόνας του Cave μέσα από μονολόγους, συζητήσεις με φίλους και φιλοσοφικές αναζητήσεις και ανακαλύψεις ζωής, τις οποίες μοιράζεται με τους θεατές, μέσα από την στυλιζαρισμένη οπτική της κάμερας.

Κερδίζοντας στο φεστιβάλ του Sundance το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ, γίνεται από νωρίς εμφανές πως το κινηματογραφικό παιδί των Forsyth-Pollard, τολμά μια διαφορεική προσέγγιση στον κόσμο του εμπνευστή της ταινίας τους, με τον Cave να δίνει με την σειρά του ρεσιτάλ ανομολόγητων, μέχρι πρότινος, σκέψεων και αναμνήσεων, παρουσιάζοντας το φάσμα της ζωής του – από τα παιδικά του χρόνια και την μνήμη του πατέρα, μέχρι την δημιουργία των Boys Next Door, την στιγμή που αντίκρισε την μελλοντική του γυναίκα Susie, καθώς και την μεταμορφωτική επίδραση της σκηνής – με το γνώριμο γρέζι στην φωνή και το απαράμιλλο στυλ.

Μέσα από έντονες, μουσικές σφήνες και εκκεντρικές γωνίες λήψεις, το «20.000 Days on Earth» είναι αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα ντοκιμαντέρ για τον Nick Cave: μια αισθαντική εμπειρία κοσμογονικών προεκτάσεων, υπέροχης μελωδίας και μοναδικών στίχων.

4/5

Βαρβάρα Κοντονή

Δείτε εδώ την ανταπόκρισή μας από την δεύτερη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την ανταπόκριση μας από την πρώτη μέρα του φεστιβάλ

Δείτε εδώ την κριτική μας για την ταινία έναρξης του φεστιβάλ

Δείτε εδώ τις επιλογές του Αχιλλέα Βασιλείου για το φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας

Δείτε εδώ δέκα ταινίες του φεστιβάλ που δεν πρέπει να χάσετε

Δείτε εδώ ότι χρειάζεται να ξέρετε για τις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας

 

Βαρβάρα Κοντονή

Ερωτευμένη με τον κινηματογράφο από μικρή, παθιασμένη με τις εικόνες, τους ήχους, τις ιστορίες και την ομορφιά της 7ης Τέχνης, απολαμβάνω να γράφω με ένταση για αυτά που αγαπώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ