ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2016 : CLOSET MONSTER

Ένα πολύχρωμο ντεμπούτο που ανήκει στην σχολή του Xavier Dolan

 ★★☆☆☆ 


Με το βραβείο της Καλύτερης Καναδικής Ταινίας από το Φεστιβάλ του Τορόντο στις αποσκευές του και στα πλαίσια του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος στις Νύχτες Πρεμιέρας 2016, παρακολουθήσαμε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του 27χρονου Stephen Dunn  »Closet Monster». Ευρηματικό και περίεργο ταυτόχρονα όπως ο κεντρικός ήρωας της ταινίας, ένας teenager, η σεξουαλική αφύπνιση του σε συνδυασμό με τα άσχημα βιώματα της παιδικής ηλικίας του και οι κακές σχέσεις με τους χωρισμένους γονείς του. Ακούγεται κλισέ αλλά στα χέρια του Dunn και με δόσεις σουρεαλισμού, η ταινία καταφέρνει να ξεφύγει από την μετριότητα μίας απλής gay themed ταινίας.

Ο 18χρονος  Oscar (Connor Jessup) έχει ταλέντο στο μακιγιάζ και σκοπός του είναι κάνοντας ένα φωτογραφικό portfolio με τη βοήθεια της φίλης του να γίνει δεκτός σε σχολή κινηματογραφικού μακιγιάζ , κάτι που θα τον βοηθήσει να φύγει μακριά από το σπίτι όπου μένει με τον ομοφοβικό πατέρα του. Εμείς έχουμε ήδη παρακολουθήσει στο πρώτο εικοσάλεπτο την τραυματική αποχώρηση της μητέρας όταν ήταν παιδί και τον μικρό Oscar να γίνεται μάρτυρας μίας θανατηφόρας επίθεσης προς έναν gay έφηβο. Η σεξουαλική του ορμή όμως φρενάρει συνεχώς από τα άσχημα βιώματα, μέχρι που η γνωριμία του με τον Wilder ( Aliocha Schneider ) θα τον φέρει αντιμέτωπο με το τέρας της »ντουλάπας»  και τα ψυχολογικά τραύματα τα οποία επηρεάζουν ακόμα και το σώμα του.closet

Επηρεασμένος εμφανέστατα από το έργο του Xavier Dolan αλλά με σκοτεινότερο ύφος και με επιρροές ακόμα και από τον επίσης μεγάλο Καναδό David Cronenberg ( οι σωματικές παραισθήσεις του Oscar) , o Stephen Dunn με το ντεμπούτο του στις μεγάλου μήκους, καταφέρνει να δώσει ένα δικό του προσωπικό μοτίβο. Ξεφεύγει από σεναριακές παγίδες, δίνει έμφαση στην φωτογραφία και ακολουθεί κατά πόδας τον ήρωα του. Το μεγάλο ατού της ταινίας δεν είναι άλλο από το σεναριακό εύρημα του spiritual pet. To χάμστερ του πρωταγωνιστή που μιλάει με την φωνή της Isabella Rossellini δίνει τον ανάλαφρο τόνο μέσα σε μια ζοφερή κατά βάθος ιστορία.

Το »Closet Monster» μιλάει για την μοναξιά, για την παιδική ηλικία και πως αυτή χάνεται μέσα από τραυματικές εμπειρίες αλλά και για την στιγμή της μεγάλης απόφασης. Διαποτισμένο με τραγούδια, ίσως σε υπερβολικό βαθμό και εις βάρος της εικόνας πολλές φορές, διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας σε ένα είδος (lgbt movies) που μάλλον χρίζει κινηματογραφικής ανανέωσης. Και δείχνει να τα καταφέρνει.

Αχιλλέας Βασιλείου

  Zudem bin ghostwriter hausarbeit ich eine fantasievolle persnlichkeit, exzentrisch und zielstrebig- wenn ich wei, was ich mchte

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ