Νύχτες Πρεμιέρας – Κυριακή 29/9: Το REEL ήταν εκεί

...

To Reel.gr δίνει το παρόν στις προβολές του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ της Αθήνας με ανταποκρίσεις από τις προβολές κριτικές των ταινιών που παρακολούθησε.

Τι είδαμε χτες

On The Job

Σκληρό και επίπονο όπως κάθε ασιατικό film που σέβεται τον εαυτό του, το «On The Job» του Erik Matti αποτελεί μια ρεαλιστική καταγραφή των σκοτεινών γωνιών της πολιτικής ζωής-και οχι μόνο-των Φιλιππίνων, θέτοντας στο επίκεντρο ένα πρώτης τάξεως αποδοτικό σύστημα κατά το οποίο νεαροί φυλακισμένοι αποφυλακίζοναι προσωρινά, λειτουργώντας ως εκτελεστές δολοφονικών συμβολέων για χάρη πολιτικών προσώπων και στρατιωτικών, μόνο για να επιστρέψουν λίγο αργότερα και πάλι πίσω από τα κάγκελα. Βυθισμένο στην πολιτική διαφθορά και την ανθρώπινη χαβούζα στο όνομα της έλλειψης ευκαιριών για κάτι καλύτερο, το «On The Job» κάνει καλή δουλειά στην αναπαράσταση της ζοφερής πραγματικότητας και της καταθλιπτικής καθημερινότητας, κάτι στο οποίο βοηθάει έτσι κι αλλιώς το φιλιππινέζικο φυσίκ της βρώμικης, δύσωσμης πόλης. Άγριες εικόνες, σκοτεινή σκηνοθεσία και ερμηνείες του ‘δρόμου’ συνθέτουν ένα απόλυτα καθηλωτικό δημιούργημα που αξίζει να δείτε.

3/5

Βαρβάρα Κοντονή

Η ζωή της Αντέλ

Παρουσία της ελληνογαλλίδας Αντέλ Εξαρχόπουλος και πλήθους επισήμων, κοσμικών και καλλιτεχνών έγινε χτες η τελετή λήξης του φεστιβάλ με τη προβολή της βραβευμένης στις Κάννες Ζωής της Αντέλ. H έφηβη Aντέλ μεγαλώνει και εξερευνά τη σεξουαλικότητα της μέχρι που γνωρίζει την Έμμα την οποία ερωτεύεται βαθιά και έντονα. Το έντονα το εννοούμε. Ο σκηνοθέτης είναι πολύ γενναιόδωρος, διεξοδικός και λεπτομερής τόσο στο συναισθηματικό κομμάτι όσο και στο ερωτικό. Γιατί οι ερωτικές σχέσεις, τουλάχιστον οι πολύ δυνατές, τονίζονται και από το πολύ καλό σεξ. Φυσικά όμως η ταινία δεν εξαντλείται σ’ αυτό. Μέσα στην τρίωρη διάρκεια της, περιγράφει το ρατσισμό που η Αντέλ δέχεται, την ακόμα και σήμερα ανάγκη της να κρύψει τη σεξουαλικότητα της από τους γονείς της και τη πορεία της σχέσης.

Στα περισσότερα πλάνα η κάμερα αγκαλιάζει τις δύο πανέμορφες πρωταγωνίστριες του, ειδικά την Αντέλ και αναδεικνύει την γοητεία και τον αυθορμητισμό τους που έδωσε στην ταινία το νατουραλιστικό της πλεονέκτημα. Μέσα σ’ αυτό το ταξίδι ενηλικίωσης βιώνουμε την ολίγον αφελή συναισθηματική και παρορμητική πλευρά της ζωής και του έρωτα από δύο γυναίκες που ξέρουν να απολαμβάνουν τα πάντα. Από τα ηλιόλουστα απογεύματα στο πάρκο και την κάθε λαχταριστή μπουκιά φαγητού μέχρι το παθιασμένο, χωρίς αύριο, σεξ  και τις υπερβολικές συγκρούσεις τους.

3,5/5

Και μ’ αυτή την ταινία αποχαιρετάμε για φέτος τις νύχτες πρεμιέρας και ευχόμαστε και του χρόνου να είναι μια εξίσου καλή χρονιά!

Δείτε όλα αυτά που είδαμε στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας

Διαβάστε το ημερολόγιο ενός φεστιβαλικού σινεπαρμένου

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ