Κέρδισε 5 διπλές προσκλήσεις για την πρεμιέρα του «Ο Έρωτας Είναι Το Τέλειο Έγκλημα»

L+AMOUR+EST+UN+CRIME+PARFAIT+PHOTO2Γράφει η Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Φιλίπ Τζιάν “Incidences” τα αδέρφια Ζαν-Μαρί και Αρνό Λαριέ δημιουργούν κάτι παραπάνω από ένα αισθηματικό θρίλερ με Χιτσκοκικά στοιχεία.

Με φόντο τις υπέροχες χιονισμένες βουνοκορφές, κάπου μεταξύ Γαλλίας και Ελβετίας, συναντάμε τον Μαρκ, έναν σαραντάρη καθηγητή λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου της Λωζάννης. Ο Μάρκ, ο οποίος ζει με την αδερφή του σε ένα τεράστιο απομονωμένο σαλέ, δε μπορεί να κρατήσει τον εαυτό του μακριά από ερωτικές περιπέτειες με τις νεαρές μαθήτριές του. Όταν όμως η τελευταία του νεανική κατάκτηση εξαφανίζεται, εντελώς ξαφνικά, ο πρωταγωνιστής μας θα έρθει αντιμέτωπος με τη θετή της μητέρα, η οποία επισκέπτεται το κολέγιο για να ανακαλύψει τις πτυχές της ζωής της κόρης της. Και τότε η κατάσταση θα πάρει μια περίεργη τροπή…

Το Reel.gr σε συνεργασία με την ODEON σας προσκαλούν στην πρεμιέρα της ταινίας «Ο Έρωτας Είναι Το Τέλειο Έγκλημα» αυτή την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο ODEON Starcity αίθουσα 7  (Λεωφ.Συγγρού 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος) στις 20:30. Μπορείτε να κερδίσετε κι εσείς μια από τις 5 διπλές προσκλήσεις που δίνουμε απλά με το να στείλετε ένα email στο contact@reel.gr με το ονοματεπώνυμό σας και ως θέμα «ΕΡΩΤΑΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑ», ως και την Τρίτη 11 Μαρτίου στις 11:00 το βράδυ. Οι νικητές θα ενημερωθούν με email το πρωί της Τετάρτης 12 Μαρτίου.

Λίγα λόγια από τους δημιουργούς Ζαν-Μαρί και Αρνό Λαριέ

Η ανάγνωση του μυθιστορήματος “Incidences” του Φιλίπ Τζιάν, αμέσως μετά την κυκλοφορία της προηγούμενής μας ταινίας “Les Derniers Jours du Monde”, αποκρυστάλλωσε την επιθυμία μας να γυρίσουμε την ταινία: υπήρχαν ήδη οι χαρακτήρες, είχε μια δυνατή ιστορία και άλλα στοιχεία όπως την έντονη παρουσία της φύσης, την ομάδα ανάγνωσης, το πανεπιστήμιο, αυτόν τον διανοούμενο και λίγο-πολύ εγκληματικό χαρακτήρα.

Όταν γνωρίσαμε τον Φιλίπ Τζιάν, επιβεβαιώσαμε ότι η ιστορία εκτυλισσόταν στην Ελβετία. Αυτό το είδαμε ως σημάδι. Την εποχή του “Peindre ou faire l’amour” (2005), πήραμε αυτήν την απόφαση αστειευόμενοι: Κάποια μέρα, θα γυρίσουμε μία αστυνομική ταινία στην Ελβετία!” Η επιλογή μιας νουαρικής ατμόσφαιρας, φορτωμένη με αστυνομικό μυστήριο μας προκάλεσε τον ενδιαφέρον, μιας και δεν είχαμε αγγίξει ποτέ το έγκλημα στις ταινίες μας, στο παρελθόν.

Σχετικά με τη μεταφορά του μυθιστορήματος στη μεγάλη οθόνη υπήρχε ένα πρώτο στάδιο στο οποίο προσπαθήσαμε να αποφύγουμε τις συνηθισμένες παγίδες μιας διασκευής. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλές αναδρομές στο παρελθόν στο βιβλίο τις οποίες τις βγάλαμε. Κάναμε μία διασκευή “ημι-θεατρική” στην οποία έχουμε χαρακτήρες που παίρνουν στον έλεγχο στα χέρια τους. Μας αρέσει ο τρόπος γραφής του Tζιάν, ο ρυθμός, οι φράσεις. Η διασκευή μας τα λαμβάνει υπόψιν αυτά. Χρησιμοποιήσαμε στους διαλόγους πολλές φράσεις του μυθιστορήματος οι οποίες δεν είχαν γραφτεί ως λογοτεχνικοί διάλογοι, καθώς το βιβλίο έχει πολύ λίγους διαλόγους… Και καταλήξαμε τελικά να κάνουμε την “Η Αγάπη είναι ένα Τέλειο Έγκλημα” την ταινία μας με τους περισσότερους διαλόγους!

L+AMOUR+EST+UN+CRIME+PARFAIT+PHOTO1Ο κεντρικός ήρωας περιτριγυρίζεται από σαγηνευτικές γυναίκες, και κάθε μία από αυτές αποτελεί ένα υποψήφιο “θήραμα”. Θα μπορούσαμε να πούμε κιόλας ότι ο Μαρκ βλέπει τον κόσμο σαν αρένα για κυνήγι. Η εικόνα της άφιξης του Μαρκ στο πανεπιστήμιο με τις φοιτήτριες, το υπονοεί ευθέως. Αυτός ο άνδρας βρίσκεται σε μεγάλη ένταση. Η υποκειμενική του πραγματικότητα έχει όλους τους δείκτες ανεβασμένους στα ύψη.

Θέλαμε να δώσουμε βάρος στην εικόνα της ιστορίας. Το θέμα το σήκωνε αυτό. Εισβάλουμε μέσα στο κεφάλι του κεντρικού μας ήρωα. Αυτό ξεκινάει με την επιλογή μιας επιβλητικής αστικής διακόσμησης, η οποία αντιπαραβάλλεται στη μεγαλοπρέπεια του βουνού. Δεν ήταν τυχαίο λοιπόν που διαλέξαμε την πιο σύνθετη σύγχρονη αρχιτεκτονική: το σπίτι με τον μπουφέ, το σπίτι της Αννά, και το φημισμένο πανεπιστήμιο της Λωζάννης, το οποίο σχεδίασε η εταιρεία “Sanaa”. Το τελευταίο είναι μία αρχιτεκτονική απεικόνιση του εγκεφάλου του Μαρκ, με τις τρύπες, τα ανοίγματα, τις ανηφόρες και τις διεξόδους του… Ταυτόχρονα έχει και κάτι μεταλλικό, που το συνδέει με τη φύση. Υπάρχει και το στοιχείο του παραμυθιού στην ταινία με τα δύο αδέλφια, το χιόνι, το σαλέ, το δάσος…

Με τον πρώτο μας τεχνικό (Γκιγιόμ Ντεφοντέν) δουλέψαμε εξίσου τους εσωτερικούς αλλά και τους εξωτερικούς χώρους. Στόχος μας ήταν να αναδημιουργήσουμε την αίσθηση του τεχνητού, του υπέροχου, ανεξάρτητα από το φυσικό τοπίο. Ο ήρωας διασχίζει ένα “δάσος σκοτεινό” κι εμείς είμαστε μαζί του. Το βουνό, με τα φαράγγια και τους γκρεμούς, του προκαλεί ανησυχία. Σπρώχνουμε τη φύση σε “φανταστικές γωνίες”. Σε μία σκηνή, ο Μαρκ καπνίζει ένα τσιγάρο έξω στο χιόνι, τη νύχτα. Το χιόνι είναι αληθινό, αλλά το φωτίσαμε από μπροστά, χωρίς να ασχοληθούμε με ένα ρεαλιστικό εξωτερικό φωτισμό του σαλέ. Και η χιονόπτωση λοιπόν γίνεται αμέσως ένα φαινόμενο μη πραγματικό, ένα φαινόμενο ονειρικό. Η φύση μετατρέπεται σε έναν τόπο φαντασίας και παραμυθιού.»

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ