Οι αλήθειες που μας αποκάλυψε το χακάρισμα της Sony Film

Τα εσωτερικά του Χόλυγουντ, τα κουτσομπολιά , η συμπεριφορά των στελεχών και ο φόβος για νέες επιθέσεις

Πριν κάποιες μέρες σας είχαμε ενημερώσει για την επίθεση χακερ στα υπολογιστικά συστήματα της Sony Film και την διαρροή στο ίντερνετ προσφάτων και ακυκλοφόρητων φιλμ όπως το Fury, το Annie και Mr Turner.

Αυτή η επίθεση προκάλεσε ζημιά εκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρία αλλά και τη βιομηχανία γενικότερα αφού την κυκλοφορία των ταινιών συνοδεύει πάντα και η ανάλογη προώθηση μέσω κοινωνικών δικτύων αλλά και εντύπου και ηλεκτρονικού τύπου.

Πέρα από τη ζημιά αυτή όμως η ιστορία αυτής της επίθεσης προσφέρει και κάτι ακόμα. Μια ματιά μέσα από την κλειδαρότρυπα στα email που αντάλλασσαν σημαίνοντα στελέχη της εταιρίας όπως η πρόεδρος Amy Pascal και ο μεγαλοπαραγωγός Scott Rudin.

Σ’ αυτή την επικοινωνία κρύβεται όλη η αλήθεια για την επικοινωνία των ανθρώπων που εργάζονται στη βιομηχανία αυτή και δεν διαφέρει τελικά από την επικοινωνία που έχουν τα στελέχη σε όλες τις άλλες θεωρούμενες πιο αδηφάγες και αιμοσταγείς βιομηχανίες όπως αυτή των χρηματιστών.

Adam Sandler

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν οι συνομιλούντες στην αγαπημένη του κοινού και των περιοδικών Angelina Jolie, και μάλιστα ο Rudin την αποκάλεσε ατάλαντη και κακομαθημένη. Επίσης στην επικοινωνία των δυο στελεχών γράφτηκε και το όνομα του Adam Sandler για τον οποίο ειπώθηκε ότι έχει παρακμάσει και είναι πλέον ένας άτεχνος που φτιάχνει τυποποιημένες ταινίες που η εισπρακτική τους επιτυχία είναι εντελώς αδικαιολόγητη.

Σε άλλο ένα αρχείο που δόθηκε στη δημοσιότητα και αφορά την επερχόμενη βιογραφία του Steve Jobs διαβάζουμε την οργή της δικηγόρου της εταιρίας Leah Weil για το γεγονός ότι ο σεναριογράφος Aaron Sorkin δεν έδωσε το σενάριο του να διαβάσει η κόρη του Jobs, Lisa Brennan επειδή το στούντιο έχει τα δικαιώματα.

Και φυσικά όλες αυτές οι συνομιλίες δεν έγιναν με την επαγγελματική ευγένεια που αρμόζει σε τέτοιες θέσεις ούτε φυσικά με την ψυχραιμία και τη θετική διάθεση που προβάλει το Χόλυγουντ σε κάθε τελευταία είδηση που “διαρρέει” από τα στούντιο. Αντιθέτως χρησιμοποιήθηκε μια γλώσσα αυστηρή που χαρακτηρίζεται από μένος και μνησικακία.

Βέβαια από την άλλη ποιος μπορεί να κατηγορήσει τα στελέχη αυτά για αυτή τους τη συμπεριφορά; Εργάζονται σε μια βιομηχανία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, δέχονται εξαιρετική πίεση από τους συνεργάτες τους, δουλεύουν με δύστροπους και απαιτητικούς σταρ και προσπαθούν μέσα απ’ αυτό να προβάλλουν μια άρτια και καλλιτεχνική πλευρά έτσι ώστε να πείσουν εμάς τους θεατές να τρέξουμε στις αίθουσες και να αγοράσουμε το προϊόν-ταινία που πουλάνε.

Επίσης ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει επειδή εξεπλάγη με αυτά τα email; Η αλήθεια που προσφέρει αυτό το χακάρισμα της Sony είναι η ίδια αλήθεια που πρόβαλαν πριν από κάποια χρόνια τα Wikileaks. Μπορεί να μην μας έμαθαν κάτι εξαιρετικά συγκλονιστικό αλλά επιβεβαίωσαν όλες τις υποψίες μας περί παιχνιδιών εξουσίας και κατασκευασμένης αλήθειας όπως αυτή προβάλλεται τελικά από τα media.

Πάντως οι έρευνες για τους υπεύθυνους της επίθεσης αυτής στα συστήματα της Sony δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Ενώ στην αρχή το FBI πίστευε ότι μπορεί να οφείλεται η Βόρειος Κορέα, ο Sean Sullivan υπεύθυνος ασφάλειας της εταιρίας F-Secure δηλώνει ότι ο σκοπός των χάκερ ήταν και είναι ο χρηματικός εκβιασμός. Συγκεκριμένα αναφέρει “Αν ήταν απλά ακτιβιστές, θα άφηναν να διαρρεύσουν από την αρχή όλες οι πληροφορίες. Αλλά ο τρόπος που αποκαλύπτονται όλα τα στοιχεία που έχουν υποκλέψει είναι σαν να απελευθερώνουν ομήρους. Είναι πολύ διαφορετική συμπεριφορά απ’ αυτήν που συναντάμε συνήθως.”

Οι αναλυτές ασφάλειας δεν μπορούν όμως να συμφωνήσουν με βεβαιότητα για την προέλευση και το σκοπό των χάκερ και μερικοί πιστεύουν ακόμα ότι η επίθεση στη Sony είναι η πρώτη από μια σειρά επιθέσεων σε όλα τα στούντιο του Χόλυγουντ.

pirate-bay-logoΕν διαμέσου όλων αυτών την περασμένη Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου τέθηκε εκτός λειτουργίας ο δικτυακός τόπος ανταλλαγής αρχείων Pirate Bay με τη κατηγορία της πειρατείας. Ένα γεγονός που θα είχε λιγότερη σημασία αν δεν γινόταν τις ίδιες μέρες που οι υπεύθυνοι φοβούνται και προειδοποιούν για νέες επιθέσεις σε μεγάλα στούντιο.

Τελικά τι μάθαμε από την όλη ιστορία; Ότι οι παραγωγοί του Χόλυγουντ δεν διαφέρουν και πολύ από τους χρηματιστές ή τους τραπεζικούς όσον αφορά της εργασιακή τους τουλάχιστον ιδιότητα, κάτι που δεν θα ήταν τόσο μεμπτό αν δεν συνδυαζόταν με την υποκριτική ενασχόληση τους με την τέχνη που προβάλει τα ανώτερα ιδανικά.

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*