Oscar 2014 – Οι προβλέψεις μας – Πρωτότυπο Σενάριο

vlcsnap-2014-02-24-01h45m57s147Γράφει ο Δημήτρης Ασπρολούπος

Συνεχίζοντας με τις προβλέψεις μας για τις υποψηφιότητες των Oscar, αναλύουμε τις πιθανότητες των ταινιών που διεκδικούν το βραβείο του καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.

Οι υποψήφιοι:
Ξεκινάμε από τον πάντα αγαπημένο Woody Allen που μετά το ξενέρωτο διάλειμμα στη Ρώμη, επανήλθε δυναμικά με το άριστο σενάριο του Blue Jasmine, πλήρες στην ανάπτυξη των δύο βασικών γυναικείων χαρακτήρων και ανατρεπτική εξέλιξη που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον του θεατή. Κάποια στιγμή ακούστηκε ότι μειώνονται οι πιθανότητες του λόγω του γνωστού σκανδάλου με τον, κατά τη γνώμη μου υποτιθέμενο, βιασμό και μπορεί όντως να μειώνονται αλλά το σενάριο του παραμένει εξαιρετικό.

Συνεχίζουμε με το επίσης εξαιρετικό American Hustle που είναι τόσο σωστά γραμμένο και παίζει συνεχώς με την αντίληψή του θεατή για τις πραγματικές προθέσεις των ηρώων του. Κάθε σκηνή προσθέτει κάτι στο κουβάρι των εξελίξεων που λόγω κάλου μοντάζ ξετυλίγεται υπέροχα στην ταινία του David O. Russell, κάνοντας το ένα από τα επικρατέστερα για το χρυσό αγαλματίδιο.

Το Dallas Buyers Club αν και πατάει κι αυτό (όπως και το 12 Χρόνια Σκλάβος της έτερης κατηγορίας σεναρίου) σε ευαίσθητο ιστορικό θέμα και το αναπτύσσει με την πρέπουσα ψυχραιμία και αξιοπρέπεια που του αξίζει, χάνει λίγο σε πιθανότητες λόγω των υπόλοιπων υποψηφίων. Όχι επειδή δεν δεν είναι δυνατό, απλά επειδή του έτυχε μια χρονιά με πολλά πιο ταιριαστά, στα γούστα της Ακαδημίας, σενάρια.

Το Nebraska αποτελεί το πιο οικογενειακό σενάριο της χρονιάς. Η σύνδεση ενός road trip με τη πορεία μιας ζωής, τα λάθη και τους απολογισμούς που κάνει ένας άνθρωπος όταν γεράσει, συνεπαίρνει με την απλότητα της, και συγκινεί με το μεγαλείο ψυχής που παραδίδει. Είναι σίγουρα από τα καλύτερα σενάρια της χρονιάς αλλά όχι για την Ακαδημία που στην κατηγορία αυτή βραβεύει συνήθως κάτι λιγότερο συναισθηματικό.

Και φτάνουμε στο Her. Τι να πρωτοπεί κανείς για το δεύτερο μεγάλου μήκους σενάριο του Spike Jonze; Ότι είναι προσεγμένο στην λεπτομέρεια; Ότι είναι αναλυτικό; Ότι χρησιμοποιεί το μέλλον για να μιλήσει εύστοχα για το παρόν; Ότι έχει πάρει όλα τα βραβεία μέχρι τώρα; Ότι και να πούμε είναι λίγο για το σενάριο που αναλύει τις ανθρώπινες σχέσεις, ορίζοντας τον όρο πρωτότυπο χωρίς να πέφτει σε ευκολίες και εξάντληση της βασικής ιδέας του στο πρώτο μισάωρο.

Η απουσία:
Όπως και στα διασκευασμένα έτσι και στα πρωτότυπα σενάρια οι απουσία δεν είναι μόνο μία. Ενδεικτικά αναφέρουμε το κατεξοχήν συναισθηματικό σενάριο του Inside Llewyn Davis που βραβεύτηκε από το National Board of Review, το Frances Ha που μεταφέρει τον Γούντι Άλεν του Annie Hall στο σήμερα, και το εντελώς αδικημένο από την ακαδημία αλλά κινηματογραφικά και σεναριακά συγκλονιστικό All Is Lost.

Ποιος θέλουμε να το πάρει:
Το Her γιατί είναι πραγματικά πρωτότυπο, σε κάνει να προσέχεις την κάθε λέξη που βγαίνει από το στόμα των πρωταγωνιστών (ή του λειτουργικού συστήματος). Γιατί μιλάει για την αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστή αλλά πάνω απ’ όλα μιλάει για το πως να καθορίσει κανείς τον εαυτό του και τα όρια του μέσα σε μια σχέση, κι αυτό το κάνει ακόμα πιο προσιτό.

Ποιος θα το πάρει:
Το Her. Πληρεί όλες τις προϋποθέσεις, έχει βραβευτεί παντού, πράγμα που αυξάνει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες του, και θα είναι λογικά το μόνο βραβείο που θα πάρει η ταινία τη βραδιά της 2ης Μαρτίου. Σε περίπτωση σκούπας ίσως δούμε το American Hustle να σηκώνει το αγαλματάκι αλλά μεταξύ μας δεν είναι πολύ πιθανό…

Διαβάστε τις προβλέψεις μας για το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο.

Δείτε εδώ όλες τις υποψηφιότητες των Oscar.

Δείτε όλα τα βραβεία μέχρι τώρα

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ