Oscars 2015 – Οι προβλέψεις μας: Καλύτερο soundtrack – Καλύτερο τραγούδι

Ποιος θέλουμε να το πάρει, ποιος ειναι το φαβορι και ποιος δεν αναγνωρίστηκε από την Ακαδημία

Λίγες μέρες μας χωρίζουν από την 87η τελετή απονομής των πολυπόθητων χρυσών αγαλματιδίων της Ακαδημίας και μπορούμε με μια σχετική βεβαιότητα να κάνουμε τις προσωπικές προβλέψεις μας σεχετικά με τους νικητές και τους «μεγάλους χαμένους» της βραδιάς, καθώς και αυτούς που δεν θα αναγνωριστεί ίσως η αξία τους όσο θα ήταν πρέπον.

Εδώ θα εξεταστεί η κατηγορία του καλύτερου επίσημου soundtrack ταινίας (Best Original Score) και καλύτερου τραγουδιού σε ταινία (Best Original Song), μια κατηγορία που είναι ίσως πιο σημαντική απ’ό,τι νομίζουν πολλοί, μιας και η μουσική ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με τον κινηματογράφο και τις εικόνες του.

Αρχικά θα εξετάσουμε την κατηγορία του καλύτερου soundtrack :

The-Grand-Budapest-Hotel-Still

Οι υποψήφιοι

Ξεκινάμε με το “Grand Budapest Hotel”, του οποίου η μουσική ανήκει στο σπουδαίο μουσικοσυνθέτη του Hollywood, Alexandre Desplat, ο οποίος έχει ξανασυνεργαστεί με τον Wes Anderson στα “Fantastic Mr. Fox” και “Moonrise Kingdom”. Η έμπνευση και «βοήθεια» του Desplat για το εν λόγω soundtrack προήλθε από παραδοσιακά ρώσικα τραγούδια και συνθέτες όπως οι Öse Schuppel, Siegfried Behrend, και Vitaly Gnutov, τα οποία και ερμήνευσε η Osipov State Russian Folk Orchestra. Τα 32 κομμάτια, με ορχηστρικά στοιχεία, αλλά και πλήκτρα, ambient μελωδίες που ποικίλουν αρκετά μεταξύ τους, από κιθάρες μέχρι εκκλησιαστικά όργανα, δεν μπορούν παρά να σε συνεπάρουν. Αν δεν υπήρχε το soundtrack του “The Theory of Everything”, θα ήταν μια εύκολη νίκη για το “Grand Budapest Hotel” σε αυτή την κατηγορία. Ωστόσο, μιας και στις Χρυσές Σφαίρες, στην ίδια κατηγορία, το “Theory of Everything” απεδείχθη νικητής, αλλά χωρίς να έχει καν τον ανταγωνισμό του Desplat, το “Grand Budapest Hotel” έχει αρκετές πιθανότητες (και υποστηρικτές) με το μέρος του στα Όσκαρ.

Ο Alexandre Desplat φαίνεται να ήξερε τι έκανε μιας και η μουσική του είναι υποψήφια και στο “The Imitation Game”, για του οποίου το soundtrack ο ταλαντούχος Desplat δε χρειάστηκε πάνω από τρεις εβδομάδες για να το ολοκληρώσει. Στα 21 κομμάτια της μουσικής του “Imitation Game” το πιάνο και η επιρροή από κλασσικές «ασφαλείς» παρτιτούρες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και συνάδουν με το ύφος της ταινίας φυσικά. Παρά τη γλυκήτητα και ευθύτητά του η συγκεκριμένη υποψηφιότητα απορρίπτεται λόγω έλλειψης πρωτοτυπίας.

Συνεχίζουμε με τη μουσική του διαστημικού “Interstellar” και τον «υπεύθυνο» Hans Zimmer, ο οποίος έχει συνεργαστεί επιτυχώς και παλιότερα με τον Christopher Nolan, στην τριλογία του Batman και στο “Inception”. Ενώ υπάρχει ένα τεράστιο background στην ιστορία του πώς εμπνεύστηκε και πώς έγραψε τελικά ο Zimmer το soundtrack της εν λόγω ταινίας, κι ενώ οι κριτικές που απέσπασε ήταν τουλάχιστον διθυραμβικές, τα φαβορί είναι άλλα, όπως προαναφέρθησαν.

Συνεχίζουμε με τη μουσική του “Mr. Turner” δια χειρός Gary Yershon, του οποίου το πολύ κλασσικό υπόβαθρο θα απορριφθεί κυρίως λόγω ελλειπούς διαφήμισης και promotion.

Τέλος, το μεγάλο φαβορί της βραδιάς, το “The Theory of Everything” με μουσική του Jóhann Jóhannsson, του Ισλανδού ήδη κάτοχου της Χρυσής Σφαίρας για την ίδια ταινία και κατηγορία, ο οποίος έφτιαξε ένα πολύ πρωτότυπα μοντέρνο μείγμα ακουστικών και ηλεκτρονικών οργάνων που περιλαμβάνει και ηχογραφήσεις (σύμφωνα με δηλώσεις του ιδίου) ήχων από φυσικά τοπία.

Η απουσία

Τα dark ambient στοιχειωτικά στοιχεία του soundtrack του “Gone Girl”, που ήρθαν στη ζωή από τον Trent Reznor (Nine Inch Nails) και το στενό του φίλο και μουσικοσυνθέτη Atticus Ross λάμπουν δια της απουσίας τους στη συγκεκριμένη κατηγορία των φετινών Βραβείων της Ακαδημίας – θα άξιζαν τη θέση του soundtrack του “Mr. Turner” για παράδειγμα. Εδώ θα μπορούσε να αναφερθεί και πάλι ο Alexandre Desplat που ανέλαβε και το soundtrack του «Unbroken», αλλά θα ήταν κάπως φιλόδοξο υπέρ το δέον.

Ποιος θέλουμε να το πάρει :

Το “Grand Budapest Hotel”. Είναι αναμφίβολα πιο φρέσκο και «διαφορετικό» από τους συνηποψηφίους του και ο Desplat ααξίζει να ανταμοιφθεί για τη δουλειά που έριξε φέτος γενικότερα.

Ποιος θα το πάρει :

Οι πιθανότητες είναι με το μέρος του Jóhann Jóhannsson για το “The Theory of Everything” φυσικά, αλλά πιθανότατα να παιχτεί ντέρμπι με αντίπαλο το “Grand Budapest Hotel” – το οποίο δεν ήταν υποψήφιο στις Χρυσές Σφαίρες για καλύτερο soundtrack.

Περνάμε στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού :

la_ca_1021_selma

Οι υποψήφιοι

Πρώτο υποψήφιο τραγούδι που θα εξετάσουμε είναι το “Glory” από την ταινία Selma, σε μουσική και στίχους των john Stephens και Lonnie Lynn και ερμηνευμένο από τον ράππερ Common (που στην ταινία βρίσκεται στο ρόλο του James Bevel) και τον διάσημο John Legend. Παρά τις πιθανότητες να είναι ξεκάθαρα με το μέρος του (κέρδισε άλλωστε και τη Χρυσή Σφαίρα στην ίδια κατηγορία) και το σημαντικότατο μήνυμά του σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, το “Glory” πολύ δ΄συκολα θα αγγίξει το «glory» του περσινού νικητή της κατηγορίας αυτής, που ήταν το “Let it Go” από το “Frozen” – ένα τόσο πιασάρικο κομμάτι είχε να βγάλει η Disney πολλά χρόνια.

Επόμενος υποψήφιος είναι το “I’m Not Gonna Miss You”ερμηνευμένο από το θρύλο της country μουσικής, Glen Campbell, και προσαρτημένο στην ταινία ‘Glen Campbell : I’ll Be Me”, που δείχνει τη συγκινητική πάλη του τραγουδιστή με το σύνδρομο Αλτσχάιμερ καθώς περιοδεύει για τελευταία φορά στην Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία. Συγκινητικό κομμάτι, δυνατός ρεαλισμός και ιστορία, αλλά μάλλον «χάνει» από το μεγαλείο και την ένταση του “Glory” και του “Selma”γενικότερα.
Η ταινία “Begin Again” κέρδισε υποψηφιότητα σε αυτή την κατηγορία με το κομμάτι που περιλαμβάνεται σε αυτή , ονόματι “Lost Stars”, ερμηνευμένο από τον Adam Levine των Maroon 5 ( ο οποίος παίζει και στην ταινία) και σε μουσική και στίχους των Gregg Alexander και Danielle Brisebois . Η υποψηφιότητα αυτή απορρίπτεται λόγω της ύπαρξης του “Glory”, όπως προαναφέρθηκε, και λόγω του ότι η Ακαδημία συνηθίζει να συνεκτιμά τη γενικότερη ποιότητα της ταινίας αν πρόκειται να της απονείμει χρυσό αγαλματίδιο για καλύτερο τραγούδι.

Το ‘Everything Is Awesome” από την “The Lego Movie” ακολουθεί στη σειρά των υποψηφίων, ερμηνευμένο από τις αδερφές Tegan and Sara, οι οποίες πληροφορηθήκαμε ότι θα τραγουδήσουν στην 87η απονομή live. Δεν είναι φαβορί η συγκεκριμένη υποψηφιότητα και αυτό μπορεί να οφείλεται στις ποικίλες αντιδράσεις του κοινού των – κατά τ’άλλα – indie κοριτσιών που ερμηνεύουν το κομμάτι, το οποίο έχει έναν ασυνήθιστα έντονα ηλεκτρονικό χαρακτήρα.

Τέλος το “Beyond the Lights “ βρίσκεται σε αυτή την κατηγορία μέσω του τραγουδιού του, “Grateful”, ερμηνευμένο από τη Rita Ora. Και αυτή η υποψηφιότητα απορρίπτεται για τους ίδιους περίπου λόγους που αναφέρθηκαν και για την υποψηφιότητα του “Lost Stars”.

Η απουσία
Το χιτάκι της πασίγνωστης πλέον Lorde “Yellow Flicker Beat” κακώς δεν είναι υποψήφιο – λόγου χάρη, στη θέση του “Grateful” – καθώς και η επιτυχία του ίδιου του κομματιού ήταν μεγάλη όπως και της ταινίας την οποία συνόδευε, του “The Hunger Games : Mockingjay Pt.1”

Ποιος θέλουμε να το πάρει :
Το “Glory” από το Selma είναι η δική μας επιλογή , μολονότι δεν ξεετρελαθήκαμε με κανέναν από τους υποψηφίους ιδιαίτερα. Ίσως αν η Lorde ήταν υποψήφια να στηρίζαμε αυτή.

Ποιος θα το πάρει :
Το “Glory” φυσικά έχει όλες τις πιθανότητες με το μέρος του μιας και η Ακαδημία δεν θέλει κιόλας να δίνει τροφή για κακά σχόλια αν δεν «στηρίξει» έμμεσα ακόμα και με ένα βραβείο τον αγώνα υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Μαρίνα Βερλέκη

Η Μαρίνα είναι ένας αποτυχημένος κλώνος stormtrooper, επομένως περιορίζεται στο να γράφει και να σχολιάζει συνεχώς. Αλλά κατά βάθος θα ήθελε να είναι το σκισμένο all-star του Mark Renton.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ