Palo Alto (2014)

Αφαιρώντας τις κοινωνικές-πολιτικές προεκτάσεις από το «Palo Alto», θα βρεις μια ταινία που μιλά στην καρδιά των νέων ανθρώπων του «εδώ και τώρα», ξύνοντας το επικάλυμμα της μελαγχολίας τους.






 


Σκηνοθεσία: Gia Coppola
Σενάριο: Gia Coppola, James Franco(βασισμένο σε ιστορία του)
Πρωταγωνιστούν: James Franco, Emma Roberts, Nat Wolff
Διάρκεια: 100’
Χώρα: ΗΠΑ
Διανομή: Odeon

 

palo-alto-poster02Το κινηματογραφικό γονίδιο στην οικογένεια Coppola περνάει από γενιά σε γενιά, και μετά την Sofia το νέο μέλος που δοκιμάζει την τύχη του στη σκηνοθεσία είναι η 27χρονη Gia, εγγονή του Francis Ford. Το ντεμπούτο της είναι το «Palo Alto» και αφού έχει συμμετάσχει σε πολλά σημαντικά κινηματογραφικά φεστιβάλ ανά τον κόσμο (παίχτηκε και στις Νύχτες Πρεμιέρας), ήρθε η ώρα να βρει το δρόμο προς τις ελληνικές αίθουσες.

Με το «Palo Alto» η Gia δείχνει να ακολουθεί πιστά τα βήματα της Sofia, εστιάζοντας στα προβλήματα (εντός ή εκτός εισαγωγικών) των πλούσιων λευκών εφήβων του Λος Άντζελες. Η υπόθεση είναι βασισμένη σε κάποια διηγήματα του James Franco (ο οποίος και βρίσκεται στο καστ) και ως πρωταγωνίστρια συναντάμε την Emma Roberts στο ρόλο μιας ντροπαλής έφηβης που βρίσκεται σε ένα πλατωνικό ερωτικό τρίγωνο με τον προπονητή της και ένα συνομήλικό της (Jack Kilmer, ο γιος του Val ο οποίος επίσης βρίσκεται στην ταινία!). Όλα αυτά περιπλέκονται βλέποντας την σεξουαλικά περιπετειώδη φίλη της (Zoe Levin) να μπαίνει ανάμεσά τους, και από εκεί και πέρα ακολουθεί ατόφια εφηβική μελαγχολία με το γνωστό βλέμμα μιας Coppola.

Οι κριτικές που ακολουθούν το «Palo Alto» είναι μάλλον μέτριες, και μπορείς να καταλάβεις το γιατί. Πρόκειται για μια ταινία στην οποία στην πραγματικότητα δε συμβαίνουν και πολλά και μάλλον τίποτα που να θεωρείς σημαντικό. Η Gia σκηνοθετεί τα εφηβικά προβλήματα έχοντας ως καθοδηγητή το «The Virgin Suicides», και τα αντιλαμβάνεται μέσα σε μια γυάλα αποκομμένα από τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό όμως είναι και το συγκριτικό πλεονέκτημα του φιλμ. Γιατί ωραίες όλες οι ταινίες σκληρής και απότομης ενηλικίωσης, αλλά κάποιες φορές αυτή γίνεται με μια ερωτική απογοήτευση, με ένα ερωτικό σκίρτημα, με μια κρίση μιας φιλίας.

Ναι μεν η Gia Coppola έχει μεγαλώσει μέσα στις ανέσεις και δε θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα φιλμ ωμού ρεαλισμού, κάποια βασικά ζητήματα είναι όμως οικουμενικά και εκεί πιάνει τον παλμό. Αφαιρώντας τις κοινωνικές-πολιτικές προεκτάσεις από το «Palo Alto», θα βρεις μια ταινία που μιλά στην καρδιά των νέων ανθρώπων του «εδώ και τώρα», ξύνοντας το επικάλυμμα της μελαγχολίας τους.

Βέβαια, για όλα τα παραπάνω πρέπει να σταθούμε ιδιαιτέρως στην Emma Roberts που σε μια ταινία γεμάτη από απογόνους φτασμένων ονομάτων του Χόλιγουντ, είναι η μόνη που αποσπά τη μαζική αναγνώριση. Δίνει την καλύτερη έως τώρα ερμηνεία της καριέρας της, εκθέτοντας την εύθραυστη θηλυκότητα των ηρωίδων που συναντάμε στο σινεμά της Sofia. Το γεμάτο θρυμματισμένη λαγνεία βλέμμα της ανυψώνει οποιαδήποτε σκηνή συμμετέχει και περιμένουμε εναγωνίως τα επόμενα βήματά της. Από την άλλη δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τον Franco, αφού πλέον δίχως καμία ντροπή υποδύεται απλά τον εαυτό του έχοντας χάσει και ο ίδιος τον αριθμό των πρότζεκτ που επιλέγει, χωρίς να μπορεί να ξεχωρίσει τους ρόλους του.

Το πρωτότυπο υλικό του Franco είναι αδύναμο και αρκετά εγωπαθές και κάπως έτσι το τελικό αποτέλεσμα ανεβάζει κατά πολύ την Gia. Σκηνοθετεί αφαιρετικά χωρίς να δίνει τόση βάση στη ροή της υπόθεσης και με αφετηρία την αφαιρετική φωτογραφία παράγει μερικά από τα πιο όμορφα πορτραίτα της χρονιάς. Αν θέλετε να δείτε μια νεανική κομεντί με αρχή, μέση και τέλος και με σφιχτή υπόθεση, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να δείτε το «Palo Alto». Αν ωστόσο είστε οπαδός της Sofia Coppola και δεν έχετε πρόβλημα με το mumblecore κίνημα και τη λογική του Instagram, τότε θα βρείτε ένα διαμαντάκι για την άβολη μετάβαση από την εφηβεία στα πρώτα ενήλικα χρόνια που αν και δε θα σας αλλάξει τη ζωή, θα σας ομορφύνει 100 λεπτά της.

 

Δείτε όλες τις ταινίες της εβδομάδας

 

 

 

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*