Πέντε Δευτερόλεπτα Στο Κενό – A Long Way Down (2014)






 

Γράφει ο Παναγιώτης Μήτσικας


Σκηνοθεσία: Pascal Chaumeil
Σενάριο: Jack Thorne (βασισμένο στο βιβλίο του) Nick Hornby
Πρωταγωνιστούν: Imogen Poots, Aaron Paul, Rosamund Pike, Pierce Brosnan, Toni Collette, Sam Neill
Διάρκεια: 96’
Χώρα: Η.Π.Α., Γερμανία
Διανομή: Odeon

 

a-long-way-down-01

Σε 50 χρόνια από τώρα, το «Α Long Way Down» θα διδάσκεται στα απανταχού πανεπιστήμια, στο τμήμα κινηματογραφικών σπουδών, σε ημερίδες με τίτλο «Πως να μην καταστρέψετε ολοκληρωτικά ένα best-seller βιβλίο 101». Βασισμένος στο υπέρ-επιτυχημένο βιβλίο του Nick Hornby(About a Boy, High Fidelity, για να καταλάβετε το υλικό που έχει προσφέρει ο Βρετανός), ο Pascal Chameuil(Un Plan Parfait) καταφέρνει σε αγαστή συνεργασία με τον σεναριογράφο Jack Thorne να δημιουργήσει μία ανεκδιήγητα ψεύτικη και εξωπραγματική ιστορία. Ενδιαφέρον καστ και πρωτογενές υλικό, τίποτα δεν είναι ικανό να διασώσει αυτό το «ναυάγιο».

Ο Martin Sharp είναι ένας παρουσιαστής της πρωινής ζώνης του BBC, o οποίος βλέπει τη ζωή του να καταστρέφεται από ένα σκάνδαλο με μία ανήλικη κοπέλα. Παραμονή πρωτοχρονιάς θα αποφασίσει να βάλει τέλος στη ζωή του από την ταράτσα ενός πανύψηλου κτιρίου, αλλά λίγο πριν αυτοκτονήσει, θα τον διακόψει η Maureen, η οποία έχει έρθει για τον ίδιο σκοπό. Θα ακολουθήσουν άλλοι δύο επίδοξοι αυτόχειρες, ο J.J και η Jess και, αφού πλέον ματαιώνονται τα σχέδια τους θα τραβήξει ο καθένας το δρόμο του. Τα προβλήματα του καθενός, όμως, θα ενώσουν το άτυπο αυτό κουαρτέτο, το οποίο θα δεθεί σταδιακά και θα προσπαθήσει να βοηθήσει ο ένας τον άλλον.

Εντάξει, η αλήθεια είναι πως χρειαζόταν τιτάνια προσπάθεια για να πείσεις σε μία ταινία που αφορά 4 αυτόχειρες που συναντιούνται τυχαία σε μία ταράτσα. Το να καταφέρεις αυτή την τυχαία συνάντηση να μοιάζει πιο πιστευτή από όλη την υπόλοιπη ταινία, είναι πραγματικά αξιοσημείωτο. Ακόμη κι αν εξαιρέσουμε το γεγονός πως η τετράδα μας γίνεται αχώριστη ύστερα από 5 λεπτά, ή αν αφήσουμε στην άκρη την απίστευτη προχειροδουλειά στους λόγους που οδήγησαν τον καθένα στην αυτοκτονία, υπάρχουν αναρίθμητα άλλα κακώς κείμενα στο φιλμ. Τα –υποτίθεται- κεφάλαια που λένε την ιστορία του καθενός από τους χαρακτήρες, στερούνται έστω και βασικής ανάπτυξης, για μία στιγμή εμφανίζεται ένα subplot το οποίο δεν ξανακούμε ποτέ στο φιλμ και οι διάλογοι ανά στιγμές μοιάζουν νηπιακού επιπέδου. Αντιμετωπίζουμε πολύ σοβαρά προβλήματα που μας οδήγησαν στην επιθυμία να αυτοκτονήσουμε. Τι θα κάνουμε; Μα φυσικά θα πάμε διακοπές στην Τενερίφη και θα πίνουμε μοχίτος. Ε, βέβαια.

Στον τομέα του cast, έχει γίνει καλή δουλειά ομολογουμένως. Ο Pierce Brosnan, έχοντας μεγαλώσει πλέον και απαλλαγμένος από την ανάγκη ηρωικών sequences και του ρόλου του μοιραίου άνδρα, είναι ιδανικός για τέτοιους low-key ρόλους, ήρεμος και συνειδητοποιημένος. Η Imogen Poots μας αρέσει όλο και περισσότερο σε κάθε ταινία που την βλέπουμε, αν και θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ για να ξεφύγει από το τυπικό «όμορφη βρετανίδα με βαριά προφορά» που τις δίνουν συνήθως ως ρόλο. Ο Aaron Paul, παρότι δεν είναι τόσο κακός όσο στο τραγικό «Need For Speed», παρουσιάζει και πάλι αυτή την wannabe Gosling ψευτό-λακωνική περσόνα, ενώ η Toni Colette μας έχει συνηθίσει σε πολύ καλύτερες ερμηνείες.

Αν κάτι μπορεί να πετύχει αυτό το καταστροφικό adaptation, αυτό θα είναι η κατακόρυφη άνοδο στις πωλήσεις του βιβλίου του Nick Hornby. Όπως και να είναι το πόνημα του Βρετανού, θα είναι σίγουρα έτη φωτός μπροστά από την ταινία.

Δείτε όλες τις ταινίες της εβδομάδας

 

 

 

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ