Pina Bauch in Dancing Dreams/Tanzträume (2010)

...

type=»image/png»>type=»image/png»>type=»image/png»>type=»image/png»>type=»image/png»>

 

Γράφει ο Νικόλας Θεοδωράκης


Σκηνοθεσία: Rainer Hoffmann, Anne Linsel
Σενάριο: Anne Linsel
Πρωταγωνιστούν: Pina Bausch, Bénédicte Billet, Josephine Ann Endicott
Διάρκεια: 92’
Χώρα: Γερμανία
Διανομή: Ταινιοθήκη

 

Ξέρεις την Pina Bausch; Ίσως θυμάσαι πριν 4 χρόνια, όταν ο Wim Wender με το Pina της απέτισε φόρο τιμής. Όμως το έργο της και η προσωπικότητα της παραμένουν θέμα ενδιαφέροντος για τους φίλους του χορού και συνεπώς συνεχίζεται η παραγωγή υλικού βασισμένου στη δουλειά της. Δουλειά της ο Χορός, που δεν δεσμεύεται από την αυστηρή έννοια του αντικειμένου, αλλά αποκτά έρεισμα και πάτημα σε νέες περιοχές και γίνεται μέσο επικοινωνίας. Πράγματι, το ντοκιμαντέρ των Anne Linsel και Rainer Hoffmann σε βοηθά ακόμη και αν δεν είσαι ειδικός του αντικειμένου να γνωρίσεις τον σύγχρονο χορό, αλλά και αυτήν την σημαντική εκπρόσωπο του, την Pina Bausch.

Το Dancing Dreams είναι αποτέλεσμα 10μηνής κινηματογράφησης της προετοιμασίας της παράστασης Kontakthof, της Bausch από μια ομάδα νεαρών μαθητών και μαθητριών της περιοχής του Βούπερταλ. Αρκετοί από τους μαθητές (ηλικίες 14 εώς 20) δεν ήξεραν καν ποια είναι η Bausch και μέσω αυτών γνωρίζουμε τόσο την Bausch, όσο και την αντίληψη του σύγχρονου χορού. Η παιδεία αυτών των παιδιών δεν διαφέρει από τη δική μας, με επιρροές κυρίως από Αμερική και Χόλυγουντ, οι μαθητές εντυπωσιάζονται από την λεπτότητα των κινήσεων που απαιτεί ο σύγχρονος χορός, σε αντίθεση με την ψευτόgangsta, κυρίαρχη καλλιτεχνική έκφραση. Ένας εμπνέεται από το Billy Elliot, άλλος προσπαθεί να εκτονώσει την οργή του δημιουργικά, ένας τρίτος προσπαθεί να κατανοήσει το νόημα των κινήσεων που πρέπει να κάνει, αλλά όλοι, ως νέα παιδιά, διαπαιδαγωγούνται μέσα από το περιεχόμενο της παράστασης, το οποίο είναι η ανθρώπινη επαφή (Kontakthof = Ζώνη Επαφής).

Την άμεση καθοδήγηση της προετοιμασίας των μαθητών, την έχουν οι βοηθοί της Bausch, Bénédicte Billet και Josephine Ann Endicott, όμως η παρουσία της Bausch είναι ουσιαστική, ενώ αποτελεί ντοκουμέντο και η τελευταία της συνέντευξη που περιλαμβάνεται στο ντοκιμαντέρ.

Αν και δύσκολα κάποιος μη σχετικός με το χορό θα βρεθεί να παρακολουθεί το συγκεκριμένο έργο, το σίγουρο είναι ότι ούτε αυτός θα περάσει άσχημα, καθώς η ζωντάνια των μαθητών, και η γνωριμία με τον σύγχρονο χορό μπορούν να τον αποζημιώσουν.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ