Προβλέποντας τις υποψηφιότητες των Όσκαρ

...

Γράφει ο Δημήτρης Μπουτουρέλης-Γραμματικόπουλος

Αφού λοιπόν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των σωματείων ηθοποιών, σκηνοθετών, παραγωγών και σεναριογράφων και βρισκόμαστε και μόλις μια εβδομάδα πριν τις Χρυσές Σφαίρες και 2,5 πριν από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ, νομίζω ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε πιο επίσημα τις προβλέψεις για τις υποψηφιότητες των φετινών βραβείων της Ακαδημίας. Πάμε;

Καλύτερη Ταινία

  1. The Artist
  2. Οι Απόγονοι
  3. Hugo
  4. Μεσάνυχτα στο Παρίσι
  5. Υπηρέτριες
  6. Το Δέντρο της Ζωής
  7. Moneyball
  8. War Horse

εναλλακτική (ή 9η θέση): «Το Κορίτσι με το Τατουάζ«

Φέτος οι προβλέψεις στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας είναι κάπως δύσκολες. Όχι μόνο επειδή το σκηνικό είναι αρκετά ρευστό αφού οι πολύ καλές ταινίες είναι καθώς φαίνεται αρκετές αλλά και επειδή με βάση τους τελευταίους κανόνες της Ακαδημίας ο αριθμός των υποψηφιοτήτων φέτος θα είναι… κυμαινόμενος. Από 5 μέχρι 10 ταινίες μπορεί να είναι υποψήφιες στην κατηγορία αυτή και το αν θα τα καταφέρουν τελικά εξαρτάται από το αν θα καταφέρουν να συγκεντρώσουν ένα 5% πρώτων θέσεων στο σύνολο των λιστών των μελών της Ακαδημίας. Στα ψηφοδέλτια που έχουν σταλεί ήδη στα μέλη, τους ζητάτε να ταξινομήσουν τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς από το 1 μέχρι το 5 (αντί για μέχρι το 10 όπως ήταν πέρυσι), σε μια προσπάθεια η τελική λίστα να περιλαμβάνει όχι απλώς ταινίες που άρεσαν πολύ στα μέλη της Ακαδημίας αλλά ταινίες τις οποίες λάτρεψαν.

Αφού ξεπεράσαμε λοιπόν τα διαδικαστικά, ας δούμε πια είναι τα locks και ποιες οι πιθανές εκπλήξεις. Οι τρεις ταινίες που θα έχουν σίγουρα μια θέση στην τελική 5/6/7/8/9/10άδα είναι τα «The Artist«, «Hugo» και «Οι Απόγονοι». Από εκεί και έπειτα, το «Δέντρο της Ζωής» μπορεί να μην κατάφερε να μπει ούτε στις υποψηφιότητες των Σφαιρών, ούτε σε αυτές των PGA αλλά φαίνεται απίθανο να μην βρεθεί ένα 5% που να το βάλει στην πρώτη θέση της λίστας του, αφού το ότι δίχασε σημαίνει ότι πολλοί την μίσησαν αλλά εξίσου πολλοί την αγάπησαν. Επιπλέον, σχεδόν σίγουρη είναι η παρουσία των «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» και «Υπηρέτριες« καθώς έχουν συγκεντρώσει τρομερό hype γύρω από το όνομά τους και έχουν αγαπηθεί από μεγάλη μερίδα κόσμου. Πέραν όμως από αυτές τις 6;

Άμα τελικά οι υποψηφιότητες ξεπερνάνε τις 6 (προσωπικά πιστεύω ότι θα είναι 8 ) τότε οι πιθανότητες είναι με το μέρος του «Moneyball«, άμα αναλογιστεί κανείς το πόσο αγαπημένο άθλημα είναι το baseball στην Αμερική (ας θυμηθούμε για ένα λεπτό την αποτρόπαιη υποψηφιότητα του «Blind Side» σε αυτή την κατηγορία και ας θρηνήσουμε τη χαμένη αξιοπρέπεια του θεσμού), του «War Horse» γιατί είναι κλασσική ταινία για Όσκαρ, του «Κοριτσιού με το Τατουάζ» γιατί έχει πάρει μεγάλη φόρα με τις υποψηφιότητες του στα Σωματεία Παραγωγών, Σκηνοθετών και Σεναριογράφων και ίσως του «Drive» γιατί έχει αυτό το κάτι που θα μπορούσε να τραβήξει έστω ένα 5% με το μέρος του. Εκτός της κούρσας των Όσκαρ θα βρεθούν εκτός απροόπτου τα «Αι Ειδοί του Μαρτίου» γιατί η τύχη του χαμογέλασε στις Χρυσές Σφαίρες, τα Όσκαρ όμως δεν χαμογελάνε τόσο εύκολα, το «Extremely Loud, Incredibly Close» γιατί απ’ ότι φαίνεται δεν αγάπησε κανείς ιδιαίτερα, το «Ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» («Tinker Tailor Soldier Spy») για τον ίδιο ακριβώς λόγο (οι ελπίδες του περιορίζονται στα BAFTA) αλλά και τα πιο εμπορικά «Φιλενάδες» και «Χάρι Πότερ» γιατί απλά δεν έχουν καμιά τύχη με τα μέλη της Ακαδημίας.

Καλύτερη Α’ Αντρική Ερμηνεία

  1. Τζορτζ Κλούνει – Οι Απόγονοι
  2. Μπραντ Πιτ – Moneyball
  3. Ζαν Ντουζαρντάν – The Artist
  4. Μάικλ Φασμπέντερ – Shame
  5. Λεονάρντο Ντι Κάπριο – J. Edgar

Στην Α’ Αντρική ερμηνεία ένα πράγμα είναι σίγουρο: Οι Μπραντ Πιτ, Ζαν Ντουζαρντέν και Τζόρτζ Κλούνει δεν πρόκειται να λείπουν από την πεντάδα. Από εκεί και έπειτα όλοι προσευχόμαστε για τον Μάικλ Φασμπέντερ και το προκλητικό «Shame», ενώ την πέμπτη θέση της κατηγορίας λογικά θα γεμίσει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το θαμμένο από τους κριτικούς «J. Edgar». Ή μήπως τελικά δεν θα τα καταφέρει; Η Ακαδημία μας έχει συνηθίσει στο παρελθόν με υποψηφιότητες εκπλήξεις και δεν αποκλείεται να γίνει κάτι τέτοιο και φέτος. Έτσι ο Ντέμιαν Μπισίρ έχει ελπίδες μιας και κατέκτησε την αντίστοιχη υποψηφιότητα στα SAG, ενώ η Ακαδημία ίσως να μην καταφέρει να αντισταθεί στην γοητεία του Ράιαν Γκόσλινγκ με αποτέλεσμα να του χαρίσει τη δεύτερη υποψηφιότητα της καριέρας του για το «Drive». Λίγες πιθανότητες, το ξέρω, αλλά δεν μας απαγορεύει κανείς να ονειρευόμαστε. Από την άλλοι οι Μάικλ Σάννον και Γκάρι Όλντμαν θα πρέπει να χαιρετήσουν την κούρσα γιατί δυστυχώς πλέον είναι αρκετά δύσκολο να τα καταφέρουν.

Καλύτερη Α’ Γυναικεία Ερμηνεία

  1. Μέριλ Στριπ – Σιδηρά Κυρία
  2. Βιόλα Ντέιβις – Υπηρέτριες
  3. Μισέλ Γουίλιαμς – Επτά Μέρες με την Μέριλιν
  4. Γκλεν Κλόους – Albert Nobbs
  5. Τίλντα Σουίντον – Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν

εναλλακτική: Ρούνι Μάρα – Το Κορίτσι με το Τατουάζ

Και στoν A’ Γυναικείο τρεις θέσεις είναι κλεισμένες. Βιόλα Ντέιβις, Μέριλ Στριπ και Μισέλ Γουίλιαμς θα κονταροχτυπηθούν για το βραβείο, το θέμα είναι όμως ποιες άλλες δύο κυρίες θα κλείσουν την πεντάδα; Η Τίλντα Σουίντον φαίνεται πλέον πολύ πιθανή επιλογή, ενώ οι υποψηφιότητες των SAG και των Σφαιρών αναπτέρωσαν το ηθικό της Γκλεν Κλόους που μπορεί να μην έχει ελπίδα να κερδίσει το βραβείο αλλά τουλάχιστον θα το διεκδικήσει. Εκτός βέβαια και αν κάνει καμιά τρέλα η Ρούνι Μάρα και της βάλει τρικλοποδιά την τελευταία στιγμή κλέβοντας της την θέση.

Καλύτερη Β’ Αντρική Ερμηνεία

  1. Κρίστοφερ Πλάμερ – Πρωτάρηδες
  2. Άλμπερτ Μπρουκς – Drive
  3. Κένεθ Μπράνα – Επτά Μέρες με την Μέριλιν
  4. Τζόνα Χιλ – Moneyball
  5. Νικ Νόλτε – Warrior

εναλλακτική: Βίγκο Μόρτενσεν – Μια Επικίνδυνη Μέθοδος

Τρεις σίγουρες θέσεις και στον Β’ Αντρικό, με τους Κρίστοφερ Πλάμερ, Κένεθ Μπράνα και Άλμπερτ Μπρουκς να έχουν εξασφαλίσει τη θέση  τους στην κατηγορία αυτή. Από εκεί και έπειτα, πολύ μεγάλο buzz έχει συγκεντρώσει για κάποιον ανεξήγητο λόγο ο Τζόνα Χιλ για το «Moneyball», o Μαξ Βον Σιντάου μάλλον θα παρασυρθεί εκτός πεντάδας από την μέχρι στιγμής απογοητευτική πορεία του «Extremely Loud, Incredibly Close» και ο Νικ Νόλτε θα είναι λογικά αυτός που θα κλείσει την πεντάδα, εκτός και αν κάνει καμία έκπληξη ο Βίγκο Μόρτενσεν.

Καλύτερη Β’ Γυναικεία Ερμηνεία

  1. Οκτάβια Σπένσερ – Υπηρέτριες
  2. Τζέσικα Τσαστάιν – Υπηρέτριες
  3. Μπερενίς Μπεζό – The Artist
  4. Σαιλίν Γούντλει – Οι Απόγονοι
  5. Τζάνετ ΜακΤιρ – Albert Nobbs

εναλλακτική: Μελίσσα ΜακΚάρθι – Φιλενάδες

Στον Β’ Γυναικείο πάλι η πεντάδα είναι σχεδόν σίγουρη. Οκτάβια Σπένσερ και Τζέσικα Τσαστάιν για τις «Υπηρέτριες», Σαιλίν Γούντλει για τους «Απόγονους», Μπερενίς Μπεζό για το «The Artist» και Τζάνετ ΜακΤιρ για το «Albert Nobbs» με τη θέση της τελευταίας να απειλείται από τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ για το «Coriolanus» και γιατί όχι από την Μελίσσα ΜακΚάρθι για τις «Φιλενάδες», αν δηλαδή η Ακαδημία αποκτήσει τα κότσια για μια τέτοια κίνηση.

Καλύτερη Σκηνοθεσία

  1. Μισέλ Χαζαναβίσιους – The Artist
  2. Μάρτιν Σκορσέζε – Hugo
  3. Αλεξάντερ Πέιν – Οι Απόγονοι
  4. Γούντι Άλεν – Μεσάνυχτα στο Παρίσι
  5. Τέρενς Μάλικ – Το Δέντρο της Ζωής

εναλλακτική: Ντέιβιντ Φίντσερ – Το Κορίτσι με το Τατουάζ

Η χθεσινή ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων του Σωματείου Σκηνοθετών ξεκαθάρισαν κάπως το τοπίο για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ. Η τριάδα Χαζαναβίσιους-Σκορσέζε-Πέιν είναι σίγουρη εδώ και καιρό ενώ απ’ ότι φαίνεται ο Γούντι Άλεν θα κερδίσει την πρώτη του υποψηφιότητα στην κατηγορία αυτή μετά από 16 χρόνια. Ποιος θα κλείσει την πεντάδα; Η υποψηφιότητα του Ντέιβιντ Φίντσερ στα DGA έχει ανεβάσει τρομερά τις πιθανότητες του αλλά εξίσου πιθανή είναι η υποψηφιότητα του Τέρενς Μάλικ ακόμα και αν το «Δέντρο της Ζωής» δεν καταφέρει να μπει στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας αλλά και του Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «War Horse». O Τέιτ Τέιλορ και ο Μπένετ Μίλερ αποχαιρέτησαν μια για πάντα την κούρσα μετά την ήττα τους στις υποψηφιότητες των DGA.

Πρωτότυπο Σενάριο

  1. Μεσάνυχτα στο Παρίσι
  2. The Artist
  3. Οι Φιλενάδες
  4. Margin Call
  5. Win Win

εναλλακτική: Oι Πρωτάρηδες

Διασκευασμένο Σενάριο

  1. Οι Απόγονοι
  2. Moneyball
  3. Οι Υπηρέτριες
  4. Ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι
  5. Hugo

εναλλακτική: Αι Ειδοί του Μαρτίου

Τι παίζει με τα σενάρια; Η υποψηφιότητες των WGA δεν είναι αυτό που λέμε αντιπροσωπευτικό δείγμα, μιας και οι ηλίθιοι ελιτίστικοι κανόνες του σωματείου απέκλεισαν ορισμένα από τα μεγαλύτερα φαβορί που σίγουρα θα παίξουν στα Όσκαρ. Για παράδειγμα, το «Τhe Αrtist» θα βρίσκεται σίγουρα στις υποψηφιότητες για το Πρωτότυπο Σενάριο. Το ίδιο ισχύει και για το «Ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» στην κατηγορία του Διασκευασμένου. Στο Πρωτότυπο Σενάριο φαβορί θεωρείται το «Μεσάνυχτα στο Παρίσι», ευχόμαστε να τα καταφέρουν οι «Πρωτάρηδες» ενώ αρκετές πιθανότητες έχει και το (επίσης αποκλεισμένο από τo WGA) «Margin Call«. Πολλοί θεωρούν βέβαιη την υποψηφιότητα των «Φιλενάδων» σε αυτή την κατηγορία και μετά την παρουσία της σε όλα τα σωματεία (πέραν των σκηνοθετών), όσο επιφυλακτικοί και αν θα θέλαμε να είμαστε, μοιάζει σχεδόν απίθανο να μην τα καταφέρουν. Πιθανοί υποψήφιοι είναι επίσης τα «Win Win», «50/50» και «Young Adult». Με άλλα λόγια πολύ ιντίλα (και πολύ κωμωδία) θα παίξει σε αυτή την κατηγορία-παρηγοριά για πολλούς από αυτούς που δεν θα καταφέρουν να κερδίσουν μια υποψηφιότητα σε πιο βασικές κατηγορίες. Στο διασκευασμένο, σίγουρη θέση έχουν οι «Απόγονοι», οι «Υπηρέτριες» και το «Moneyball» ενώ την πεντάδα δεν αποκλείεται να κλείσουν «Αι Ειδοί του Μαρτίου», το «Hugo», το «Drive», ακόμα και το «Κορίτσι με το Τατουάζ».

Στα τεχνικά το «The Artist» και το «Hugo» θα είναι υποψήφια σχεδόν παντού, το «Δέντρο της Ζωής» έχει ήδη το Όσκαρ Φωτογραφίας στο χέρι, το «War Horse» θα μαζέψει 5-6 υποψηφιότητες (φωτογραφία, μοντάζ, ήχο, μοντάζ ήχου, σκηνικά, μουσική), το «Super 8» αφού έφαγε πόρτα στα οπτικά εφέ ίσως αποζημιωθεί στις κατηγορίες του ήχου ενώ η απουσία του «Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» από τις υπόλοιπες κατηγορίες θα εξισορροπηθεί στα σκηνικά και ίσως στη φωτογραφία και ο Τεν Τεν θα διεκδικήσει εκτός από το Όσκαρ Κινουμένων Σχεδίων και αυτά τις μουσικής και των ήχων.

Εσείς ποιοι πιστεύεται ότι θα είναι οι τυχεροί που θα καταφέρουν να μπουν στις πεντάδες των Όσκαρ; Στις 24 Ιανουαρίου η Τζένιφερ Λόρενς θα ανακοινώσεις τις υποψηφιότητες και μέχρι τότε ας ελπίζουμε απλά ότι τα μέλη της Ακαδημίας θα ψηφίσουν συνετά!

Συντακτική ομάδα του Reel.gr

Αγαπάμε τον κινηματογράφο και όλα του τα είδη χωρίς διακρίσεις και κουλτουριάρικες αγκυλώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ