Πέντε ταινίες που μάλλον θα κονταροχτυπηθούν στα Όσκαρς στις κατηγορίες Ήχου

"The Revenant", "Star Wars : The Foce Awakens", "Mad Max : Fury Road"

Όσον αφορά το τμήμα του ήχου των ταινιών στα Βραβεία της Ακαδημίας, αποτελεί μοναδικό το γεγονός ότι τα μέλη της Ακαδημίας μπορούν να εκπροσωπούν 10 διαφορετικές ταινίες με υποψηφιότητες στον αγώνα, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο, μέσω των δύο κατηγοριών του μοντάζ ήχου και της μίξης ήχου. Αν και, γενικά, οι δύο αυτές κατηγορίες επικαλύπτονται με μια-δυο αποκλίσεις ανά σεζόν.

Αυτή τη χρονιά, μπορείτε να ποντάρετε στη δύναμη (ω, ναι) του «Star Wars : The Force Awakens» για μια νίκη και στις δύο προαναφερθείσες κατηγορίες. Πρόκειται άλλωστε για ένα franchise ταινιών που στηριζόταν ανέκαθεν κατά πολύ στον ήχο του, από τα ακατάληπτα μπιπ-μπιπ και σφυρίγματα του R2-D2, μέχρι τα εφέ των TIE starfighters και οτιδήποτε φυσικά στο ενδιάμεσο. Με τον θρυλικό Ben Burtt, τον sound designer που συνεργάστηκε με το franchise από την πρώτη ταινία, («A New Hope«, 1977), όπως και τους αξιοσέβαστους Andy Nelson και Gary Rydstrom να εμπλέκονται στο «The Force Awakens«, μπορούμε να περιμένουμε υποψηφιότητες της ταινίας και στις δύο κατηγορίες. Άλλωστε, οι προηγούμενοι ήδη 11 Όσκαρ στην κατοχή τους συνολικά, μαζί με δύο ειδικά Βραβεία της Ακαδημίας.

Ένας επίσης ισχυρός ανταγωνιστής στις κατηγορίες, με ένα εντυπωσιακό mix ήχου και πρωτοποριακές ιδέες, είναι το πολυαναμενόμενο «The Revenant» φυσικά. Από μία εντυπωσιακή σκηνή μάχης που μας φέρνει στο μυαλό εικόνες από τη «Διάσωση του Στρατιώτη Ryan«, μέχρι ένα συγκλονιστικό ταξίδι σε ένα ζωντανό ηχητικό περιβάλλον (για να μην αναφέρουμε την υλοποίηση μιας μοναδικής μουσικής σύνθεσης), η ταινία είναι απλά γεμάτη με συναρπαστικές επιλογές ήχου και μουσικής. Ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ (και 14 φορές υποψήφιος) Randy Thom προθυμοποιήθηκε να βοηθήσει στο post-production με το συνηθισμένο «ζευγάρι» του Alejandro G. Iñárritu, Frank A. Montaño και  Jon Taylor (υποψήφιοι και πέρυσι για τα «Birdman» και «Unbroken«). Συνεργάτης τους ο επίσης βραβευμένος με Όσκαρ Lon Bender («Braveheart») και ο Martín Hernández («Birdman»).

Το “The Martian” έχει συζητηθεί πολύ τελευταία, ειδικά μετά τις υποψηφιότητές του στις Χρυσές Σφαίρες που πρόσφατα ανακοινώθηκαν. Επομένως, πολύ πιθανό να το δούμε και υποψήφιο στις κατηγορίες ήχου και στα Όσκαρ. Άλλωστε για την ταινία αυτή δούλεψαν οι Paul Massey (6 φορές υποψήφιος ως τώρα, για ταινίες όπως “Air Force One” και “Walk the Line”) και Mark Taylor (υποψήφιος πέρυσι για το “Captain Phillips”), όπως και το editing ανήκει στον Oliver Tarney (υποψήφιος για το “Captain Phillips” επίσης).

Εάν το “Mad Max: Fury Road” μπορέσει να μείνει το κυρίαρχο θέμα συζήτησης μέχρι και την οσκαρική περίοδο,ο ήχος του σίγουρα θα του κρατήσει υποψηφιότητα σε μία, έστω, κατηγορία στα βραβεία της Ακαδημίας. Με ένα τρομερά εντυπωσιακό κοκτέιλ μουσικής και μίξης ήχου και ηχητικών εφέ, ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ Chris Jenkins (“Out of Africa,” “The Last of the Mohicans”) και ο, επίσης δύο φορές, Gregg Rudloff (“Glory,” “The Matrix) που δούλεψαν στη μίξη ήχου της εν λόγω ταινίας, με τους Scott Hecker, Mark Mangini and David White να τους ακολουθούν, το «Mad Max: Fury Road» αποτελεί έναν ισχυρό ανταγωνιστή των παραπάνω ταινιών.

Τα westerns δεν έχουν απογοητεύσει (ή απογοητευτεί από) τα Βραβεία της Ακαδημίας τα τελευταία χρόνια, αν πάρουμε ως παράδειγμα το “3:10 to Yuma” ή το “True Grit” ή το “Django Unchained.” Επομένως, το τελευταίο western δημιούργημα του Quentin Tarantino, The Hateful Eight,” που περιλαμβάνει φυσικά την συνήθη ομάδα του στο τμήμα του ήχου, δεν θα ήταν καθόλου έκπληξη αν συμμετείχε και αυτό ως υποψηφιότητα σε μια από τις δύο κατηγορίες στα Βραβεία της Ακαδημίας. Πρόκειται άλλωστε για ένα πολύ ωραίο μείγμα από χορταστικούς ήχους σπιρουνιών πάνω σε ξύλινα δάπεδα, τρίξιμο φωτιάς και ανατριχιαστικούς ήχους όπλων, όπως και ήχοι της φύσης στην πολύ χιονισμένη τοποθεσία που η ταινία γυρίστηκε. Ο mixer Michael Minkler  εν τω μεταξύ, έχει κερδίσει ήδη τρία Όσκαρ (για το «Black Hawk Down«, «Chicago» και «Dreamgirls«) και στη συγκεκριμένη ταινία, εργάστηκε με το γιο του, Christian.

Οι παραπάνω πέντε ταινίες είναι οι πιο δυνατές, πιστεύουμε, για τις κατηγορίες του ήχου, με διαφορετικούς τρόπους και για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι θα βρισκόμασταν προ εκπλήξεων, αν κάποια από τις παραπάνω πιθανές υποψηφιότητες αντικαθιστόταν από ταινίες όπως το «Everest«, το «Sicario«, το «Bridge of Spies» ή ακόμα και το τρομερά επιτυχημένο «Inside Out».

Αλλά όλα αυτά είναι απλές υποθέσεις μέχρι και τις 14 Ιανουαρίου οπότε και θα γίνει η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων.

Μαρίνα Βερλέκη

Η Μαρίνα είναι ένας αποτυχημένος κλώνος stormtrooper, επομένως περιορίζεται στο να γράφει και να σχολιάζει συνεχώς. Αλλά κατά βάθος θα ήθελε να είναι το σκισμένο all-star του Mark Renton.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*