Shame δεν σημάινει μόνο Fassbender

...

Γράφει ο Δημήτρης Ασπρολούπος

Την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε στους κινηματογράφους η εξαιρετική ταινία Shame. Με ένα πολύ καλό promotion, ένα βραβείο ανδρικής ερμηνείας στο φεστιβάλ της Βενετίας και την περιβόητη full frontal σκηνή του νέου αγαπημένου του σινεμά Micheal Fassbender, η ταινία είχε ήδη καλά στρωμένο έδαφος.

Παρότι όλοι προσηλώθηκαν στην ομολογουμένως εξαιρετική ερμηνεία του Fassbender, στην ταινία πρωταγωνιστεί επίσης η Carey Mulligan. Η Αγγλιδούλα που ξεκίνησε την καριέρα της από την τηλεοπτικές σειρές του BBC, πέρασε με ιδιαίτερη επιτυχία στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητα μέσω της υποψηφιότητας της για Oscar στο αγγλικό δράμα An education.

Το buzz και τα media είδαν στο πρόσωπο της, λόγω και της στιλιστικής προσέγγισης της ταινίας, μια νέα Audrey Hepburn. Αναφερόταν από τα γυναικεία περιοδικά ως το it girl της νέας μετά hipster εποχής. Όλα αυτά όμως είναι marketing και ένας νέος ηθοποιός είναι εύκολο να καεί από τέτοιες βιαστικές αναλογίες και χαρακτηρισμούς.

Η Carey Mulligan όμως φάνηκε ψύχραιμη και αποφασιστική. Δούλεψε με προσεκτικούς σκηνοθέτες  όπως ο Micheal Mann,  ο Nicolas Winding Refn και  τώρα o Steve McQueen, επιλέγοντας ρόλους και ερμηνεύοντας τους με ευαισθησία και δυναμισμό ταυτόχρονα.

Πρωταγωνίστησε επίσης στην μεταφορά του πολυδιαβασμένου μυθιστορήματος του Kazuo Ishiguro, Never let me go και άφησε την Keira Nightly στο παρασκήνιο με την αισθαντικότητα και τη ζεστή της μελαγχολία.

Πριν από την  άκρως συναισθηματική και συγκινητική σκηνή του Shame όπου τραγούδησε το εμβληματικό “New York, New York”, είχε συνεργαστεί και με τους  Belle and Sebastian στο τραγούδι Write about Love από τον ομώνυμο δίσκο.

Με τις μετρημένες επιλογές της δίνει ένα μάθημα σε όλες τις starletίτσες της νέας εποχής που ξεπηδάν από τηλεοπτικές σειρές και σερβίρει ένα καυτό μάθημα στους ειδήμονες τους Hollywood marketing. Με χαμηλόφωνη αλλά στέρεα παρουσία της, τους μαθαίνει ότι οι star της νέας εποχής δεν χρειάζεται να παίξουν απαραίτητα σε ταινίες του Gary Marshall και της Nora Ephron για να κάνουν εξώφυλλα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που έχει ήδη υπογράψει για τις καινούργιες ταινίες των Cohen, του Baz Luhrmann, και Spike Jonze.

Δημήτρης Ασπρολούπος

Αγαπώ τον Χίτσκοκ, τον Φιντσερ, τον Χάνεκε, τον αγγλικό ρεαλισμό και το σκανδιναβικό σινεμά αλλά παράλληλα έχω και ένα soft spot για τον Γουές Αντερσον.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ