Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ – The Best Exotic Marigold Hotel (2011)

...






 

Γράφει η Bάσω Γκαγκά

Σκηνοθεσία: John Madden
Σενάριο: Ol Parker βασισμένο στο βιβλίο της Deborah Moggach
Πρωταγωνιστούν: Maggie Smith, Bill Nighy, Judi Dench, Tom Wilkinson, Dev Patel, Penelope Wilton, Celia Imrie, Ronald Pickup
Διάρκεια: 124’
Χώρα: Ηνωμένο Βασίλειο

 

Επτά ηλικιωμένοι συνταξιούχοι, με ένα ινδικό ξενοδοχείο για background είναι η βρετανική επιλογή γι’ αυτή την εβδομάδα, όσο περίεργο κι αν ακούγεται σαν ιδέα. Διαβάζοντας μόνο τα ονόματα που συμμετέχουν στην ταινία, ξεπερνάει κανείς εύκολα τους αρχικούς του ενδοιασμούς και είμαι σίγουρη πως επισκεπτόμενος το ξενοδοχείο Μάριγκολντ, δε θα ζητήσει τα λεφτά του πίσω. Πρόκειται για μια καλογραμμένη – αν και μερικώς υπερβολική – ταινία, που συνδυάζει την αφρόκρεμα του βρετανικού κινηματογράφου σε έναν ερμηνευτικό διαγωνισμό και ένα αποτέλεσμα που δύσκολα δε θα σου φτιάξει τη διάθεση.

Οι ιστορίες επτά διαφορετικών ανθρώπων συναντώνται για πρώτη φορά στην αίθουσα αναμονής ενός αεροδρομίου. Η Έβελιν (Τζούντι Ντένς) είναι μια χήρα που έχασε προσφάτως τον άντρα της και αναγκάζεται να πουλήσει το σπίτι της για να ξεπληρώσει τα χρέη που της μεταβιβάστηκαν. Ο Ντάγκλας (Μπιλ Νάιγκι) και η Τζέιν (Πενέλοπε Γουίλτον) μετά από μια επιτυχημένη καριέρα αλλά κακή οικογενειακή, οικονομική διαχείριση βρίσκονται στη δεινή θέση να αδυνατούν να αγοράσουν μία αξιοπρεπή κατοικία. Η Μιούριελ (Μάγκι Σμιθ) χρειάζεται επειγόντως εγχείρηση γοφού και εγγράφεται σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που της προσφέρει μια γρηγορότερη και οικονομικότερη εξυπηρέτηση. Ο Γκράχαμ (Τομ Γουίλκινσον) αποσύρεται από το δικαστικό του αξίωμα και αποφασίζει να γυρίσει στη χώρα που έζησε αρκετά χρόνια της ζωής του, για δικούς του, προσωπικούς λόγους. Και τέλος, ο Νόρμαν (Ρόναλντ Πίκαπ) και η Ματζ (Σίλια Ίμριε) είναι δύο εργένηδες, που δεν έχουν ποτέ σταματήσει να αναζητούν τον έρωτα στη ζωή τους, βλέποντας με ανησυχία την ηλικία να στέκεται εμπόδιο στα σχέδιά τους. Αυτή η αλλοπρόσαλλη παρέα έχει τον ίδιο προορισμό, ένα εξωτικό ξενοδοχείο στη μακρινή Ινδία που συνδυάζει φτηνή διαμονή και πολυτέλεια για ηλικιωμένους ή τουλάχιστον αυτό αφήνεται να εννοηθεί από τα διαφημιστικά φυλλάδια. Η καινούργια όμως ζωή που είχαν όλοι κατά νου, δυστυχώς γι’ αυτούς είναι απλά μια επεξεργασμένη εικόνα του μέλλοντος, στο μυαλό του νεαρού ιδιοκτήτη Σάνι (Ντεβ Πάτελ), με την πραγματικότητα να απέχει πολύ.

Δε γίνεται να μη συμπαθήσεις αυτή την ταινία, με τόσο χιούμορ, αυτοσαρκασμό και όλη αυτή την ενέργεια που βγάζει. Βασισμένο στη νουβέλα της Ντέμπορα Μόγκαχ «These Foolish Things» το σενάριο προσπαθεί να μπει στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων που βρίσκονται πιο κοντά στη δύση της ζωής τους, αλλά ποτέ δε σταματούν να αναζητούν τη νέα αρχή, γιατί για καμία ηλικία δεν είναι αργά για μια νέα αρχή. Από κει και πέρα παίρνει τη σκυτάλη ο σκηνοθέτης Τζον Μάντεν που έχει ξανασυνεργαστεί στο παρελθόν τόσο με τη Τζούντι Ντενς όσο και με τον Τόμ Γουίλκινσον και στην ουσία αφήνει τους ηθοποιούς να δώσουν καθένας το δικό του ρεσιτάλ, για το δικό του χαρακτήρα. Η μεγάλη του επιτυχία έγκειται στην αίσθηση του βομβαρδισμού κουλτούρας και χρωμάτων που μας δίνει μέσα από μερικά πολύ ωραία πλάνα, μεταφέροντας όσο πιο ωραιοποιημένα γίνεται τους χαοτικούς ρυθμούς μιας χώρας ξένης στα δικά μας δεδομένα.

Μάγκι Σμιθ, μια στριμμένη ρατσίστρια σε μεγάλα κέφια, Μπιλ Νάιγκι επίσης απολαυστικός ως σύζυγος που προσπαθεί με όλες του τις δυνάμεις να αντιμετωπίσει το γάμο του και τις καινούργιες συνθήκες, ενώ μια αξιαγάπητη Τζούντι Ντενς δίνει τη δική της συγκινητική ερμηνεία, χωρίς ούτε μία στιγμή να χάνει το δυναμισμό που έχουμε συνηθίσει. Τι να πούμε, ήταν όλοι τους υπέροχοι με τις κοφτερές ατάκες να πέφτουν σύννεφο, τον Γουίλκινσον σε έναν επίσης πολύ συναισθηματικό ρόλο, τη Γουίλτον να εμπνέει περίφημα ένα μόνιμο αρνητισμό για όλους και για όλα. Αλλά και ο Ντεβ Πάτελ ακολουθεί εξιοπρεπέστατα το cast βετεράνων στην πιο ανάλαφρη νότα όλης της ιστορίας.

Το ξενοδοχείο Μάριγκολντ είναι απάτη στα μάτια των ηρώων μας, όπως απάτη για κάποιους είναι και η ίδια η χώρα, όπως απάτες κρύβει πολλές φορές και η ίδια η ζωή. Όλοι όμως μέσα από τις καταστάσεις αναπροσαρμόζονται, αναδιοργανώνονται και ξεκινούν απ’ την αρχή, υπό τις νέες συνθήκες. Ίσως η ταινία να εμπεριέχει σημεία υπερβολής, είναι όμως για καλό σκοπό. Η ζωή στην Ινδία είναι σουρεαλιστική από μόνη της. Ο κάθε ήρωας έχει να αντιμετωπίσει τους δικούς του δαίμονες και τελικά τα καταφέρνει μόνο εκείνος που το θέλει πραγματικά. Μόνο έτσι βρίσκει την ηρεμία πρώτα με τον εαυτό του και μετά με τους υπόλοιπους. Και όλα αποκτούν έναν ανώτερο στόχο όπως το όραμα του Σάνι για το υπέρτατο ξενοδοχείο που τόσο ωραία είχε φτιάξει στο κεφάλι του.

Ολόκληρη η ταινία έχει τον αέρα της αλλαγής, της ανανέωσης, της ελπίδας που διαθέτει έμφυτη η ανθρώπινη φύση. Και κατ’ επέκταση όλη αυτή η συμπεριφορά έχει αντίκτυπο και στις ανθρώπινες σχέσεις. Αν τώρα αφήσεις όλους αυτούς τους καλλιτέχνες μαζί να δημιουργήσουν φαντάσου το αποτέλεσμα σε ένα τόσο ευαίσθητο μήνυμα, με μεσολαβητές ανθρώπους πιο προχωρημένης ηλικίας, όπως είδαμε πολλές φορές τώρα τελευταία. Κρατάμε τα 3 καλύτερα σημεία απ’ αυτήν την ταινία που είναι το καλό βρετανικό χιούμορ, οι αξεπέραστοι ηθοποιοί και η ζωντάνια των χρωμάτων και της ίδιας της ιστορίας. Όλα μαζί αυτά υπόσχονται 2 απολαυστικές, χαλαρωτικές ωρίτσες, που αν μη τι άλλο σου φτιάχνουν τη διάθεση.

 

 

Πού παίζεται

Ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής (29 Μαρτίου – 4 Απριλίου 2012)

ΚΟΛΩΝΑΚΙ

ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210 7215944, Τηλ. κρατ. 210 6786000, 8011160000
Πεμ-Τετ 17:10, 19:45, 22:30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ

ΔΑΝΑΟΣ
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 210 6922655
ΔΑΝΑΟΣ 1
Πεμ, Παρ, Σαβ, Κυρ, Τρι, Τετ 17:30, 20:00, 22:30 / ((ώρα 20:30 – Μυστική πρεμιέρα)) Δευ 17:30, 22:30

ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΠΛ. ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πατησίων 77-79 (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210 8219298 Τηλ. κρατ. 210 6786000
Πεμ-Τετ 18:00, 20:15, 22:30

ΔΑΦΝΗ

ΑΤΛΑΝΤΙΣ 3D Digital
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210 9711511, 210 9750936
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 01 DOLBY DIGITAL SRD EX
Πεμ, Παρ, Κυρ, Δευ, Τρι, Τετ 17:30, 20:00, 22:20 / Σαβ 20:00, 22:20

 

Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ