THIS IS CLASSIC : Η ΣΕΙΡΗΝΑ ΤΟΥ ΜΙΣΣΙΣΙΠΗ (1969)

Ο Truffaut και ο φόρος τιμής του στον Ρενουάρ, η απέραντη ομορφιά των Catherine Deneuve και Jean-Paul Belmondo

1969 : Ο Φρανσουά Τριφό μετά το » Η Νύφη φορούσε Μαύρα» και τρία χρόνια πριν την Οσκαρική επιτυχία του »Αμερικάνικη Νύχτα» σκέφτηκε να αποδώσει τιμές στο σινεμά που αγάπησε και στον μεγάλο Ζαν Ρενουάρ. Έτσι του αφιερώνει την ταινία και απαλλάσσεται από κάθε είδους συμβατικού τρόπου κινηματογράφησης και αφήγησης κάνοντας ένα φιλμ, ίσως το πιο υποτιμημένο στην εποχή του για την καριέρα του. Ακροβατώντας ανάμεσα στο πολύχρωμο φιλμ νουάρ, στο ρομάντζο και στο κοινωνικό σχόλιο, δημιούργησε ένα μελόδραμα με επίκεντρο μια ερωτική ιστορία τόσο αφύσικη που μόνο στο σινεμά θα μπορούσαμε να πιστέψουμε. Και δεν είναι άλλη από την » Σειρήνα του Μισσισιπή» ( La Sirene Du Mississipi).

Πλούσιος κτηματίας σε εξωτικό νησί, περιμένει την νύφη δι’αλληλογραφίας. Όταν εκείνη θα καταφθάσει με το πλοίο ονόματι »Η ΣΕΙΡΗΝΑ ΤΟΥ ΜΙΣΣΙΣΙΠΗ»  θα δει οτι δεν έχει καμία σχέση με την γυναίκα της φωτογραφίας που είχε. Θα την παντρευτεί αλλά σύντομα εκείνη θα εξαφανιστεί παίρνοντας μαζί της μεγάλη μερίδα της περιουσίας του. Και ενώ οι ντετέκτιβ δεν μπορούν καν να την εντοπίσουν, ο ίδιος θα προσπαθήσει να την εντοπίσει και να μάθει για την ταυτότητα της, όντας όμως τρελά ερωτευμένος μαζί της.sirene

Το φάντασμα του Χίτσκοκ σε συνδυασμό με την σουρεαλιστική ατμόσφαιρα που προσδίδει η Catherine Deneuve κάθε φορά που εμφανίζεται στην ταινία αντισταθμίζει την ομορφιά του Jean-Paul Belmondo που φέρνει μαζί του κάτι απο τον χαρακτήρα του Τρελό Πιερό αλλά στο πιο ερωτευμένο. Το love story μεταξύ των δύο πανέμορφων ηθοποιών βυθίζεται  στο σκοτάδι που κουβαλάει ο χαρακτήρας και τα τραύματα της Deneuve. H διπλή της υπόσταση μαζί με το φυλακισμένο καναρίνι που κουβαλάει, ακόμα και το χτένισμα της και η τροπή της ταινίας μετά το πρώτο μισάωρο αποτελούν ευθείες αναφορές σε ταινίες του Χίτσκοκ, με την διαφορά όμως πως ο Τριφό αγαπάει τους ήρωες του και τους δίνει συνέχεια την ευκαιρία να ζήσουν έναν έρωτα που από την αρχή είναι καταδικασμένος.

Το πάθος και η ηθική που κοντράρονται συνέχεια στην ταινία, είναι ένα κατάλοιπο της nouvelle vague . Τα σχόλια πάνω στην έννοια του γάμου, της οικονομικής εξάρτησης και της καταστροφικής αναζήτησης της αγάπης στην οποία επιδίδεται ο Belmondo είναι αυτά που έκαναν τον  Τριφό να μιλάει για άλλη μια ταινία αντρικής ενηλικίωσης. Βασισμένο εν μέρει στο βιβλίο του Cornell Woorlich , o σκηνοθέτης διάλεξε να κινηματογραφήσει το βιβλίο σε απόλυτη χρονολογική σειρά , δίνοντας έτσι έμφαση στο πόσο φυσικά εξελίχθη sirene2 ο καταραμένος έρωτας των ηρώων του.

Με την Yves Saint Laurent γκαρνταρόμπα της Catherine Deneuve και το αφοπλιστικό παιδικό πρόσωπο του Jean Paul Belmondo, ο Τριφό έφερε σε σύγκρουση το πάθος και τον έρωτα με τον υλισμό και την ηθική. Χωρίς ίχνος χημείας μεταξύ τους και φωτισμένοι απο μία φωτογραφία τόσο φανταχτερή που θυμίζει φωτορομάντζο,  πεπεισμένοι όμως εμείς ως θεατές πως ο σκηνοθέτης κάπου στην γωνία μας κλείνει το μάτι λέγοντας μας πως αυτό που βλέπουμε θα μπορούσε να συμβεί μόνο στο σινεμά του. Ή μήπως όχι;

 

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ

SAE Digital Film Making