This is Classic: Όλα είναι Δρόμος (1998)

Μια μεγάλη στιγμή του Ελληνικού κινηματογράφου

1998: Ο Παντελής Βούλγαρης,ο σημαντικότερος Έλληνας σκηνοθέτης εν ζωή μέχρι και σήμερα και υπεύθυνος για μια πλειάδα ταινιών που τιμά το σινεμά της Ελλάδας αποφασίζει να κάνει μια σπονδυλωτή ταινία, με τρεις ιστορίες διαφορετικού ύφους μεταξύ τους αλλά με έναν κοινό παρανομαστή. Τον φόβο και τον πόνο της απώλειας, τον άνθρωπο που τσακίζεται σωματικά και ψυχολογικά μέσα απο τα βάσανα και τις δυστυχίες που του φέρνει ο δρόμος της ζωής, την μοναξιά και το απροσδόκητο. Μια μεγάλη στιγμή του Ελληνικού κινηματογράφου,που ο χρόνος που περνάει την τοποθετεί στο Πάνθεον του cult αλλά και του κλασσικού.»Όλα Είναι Δρόμος» του Παντελή Βούλγαρη.

Τρεις ιστορίες, τρεις μεγάλοι ηθοποιοί. Στην πρώτη ιστορία ο Δημήτρης Καταλειφός ο αρχαιολόγος που θρηνεί εσωτερικά για τον χαμό του παιδιού του. »Χαρώνειο Νόμισμα» ο τίτλος και μια συναισθηματική ιστορία,που παίρνει δύναμη απο την κινούμενη κάμερα του Βούλγαρη που δεν μένει ούτε λεπτό στάσιμη,μένοντας πιστή ακόμα και αυτή στον τίτλο της ταινίας. Η ιστορία αποκαλύπτεται σιγά συνδυάζοντας μυστήριο και κινηματογραφική ομορφιά απο πλάνα μακρινά αλλά και γκρο πλάν του πρωταγωνιστή.

1998-Ola-Einai-Dromos

Στην δεύτερη ιστορία ο Θανάσης Βέγγος. »Η Τελευταία Νανοχήνα’‘ και η φύση αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης υπόστασης και της τραγωδίας της. Η βία και η αυτοδικία στα υγρά μονοπάτια του ποταμού Έβρου με τον άνθρωπο ως φυσιολάτρη και την ευαίσθητη ψυχή να τσακίζει την τελευταία στιγμή και να δημιουργεί το απρόβλεπτο. Αριστοτεχνικά πλάνα και το μεγάλο εκτόπισμα του μεγάλου ηθοποιού ξαφνιάζει και τον πιο υποψιασμένο θεατή στην μεγάλη του »ευαίσθητη» στιγμή. Όλα όμως είναι δρόμος, και όπως κάθε δρόμος οδηγεί κάπου, η κινηματογραφική διαδρομή του Βούλγαρη οδηγεί στο μεγάλο ατού της ταινίας που είναι η τρίτη και πιο δυνατή ιστορία της ταινίας.

Ola_Einai_Dromos_02

»Βιετνάμ» με τον Γιώργο Αρμένη. Η τρίτη ιστορία που απογειώνει στην κυριολεξία την ταινία. Τα παστέλ χρώματα των δύο προηγούμενων ιστοριών δίνουν την θέση τους στα φαντασμαγορικά έντονα κόκκινα και μπλε της νύχτας των σκυλάδικων και του επαρχιακού πρόχειρου μπουζουξίδικου,που δεν μπορεί να χωρέσει τον »νταλκά» και τον πόνο του παρατημένου συζύγου απο την προδοσία της γυναίκας του. Η εσωτερική αγανάκτηση που χαρακτήριζε τον Καταλειφό και τον Βέγγο, θα εξωτερικευτεί με τον πλέον αναπάντεχο τρόπο απο τον ήρωα του »Βιετνάμ», σταδιακά όλα γίνονται ηχηρά, και η επιθυμία για καταστροφή θα νικήσει κάθε δισταγμό και σκέψη. Η αυθεντική συγκίνηση στο φινάλε και η απαξίωση των πάντων και κυρίως των χρημάτων μπροστά στην δίψα για ικανοποίηση και καταστροφή,αποτελεί απλά μια μεγάλη στιγμή του σύγχρονου ελληνικού cult σινεμά. Σουρεαλισμός και λούμπεν συνδυάζονται αριστοτεχνικά μέσα απο την ματιά του Βούλγαρη και την ερμηνεία του Γιώργου Αρμένη που τιμήθηκε με το βραβείο Ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

m7xxfxmUed4qaWEQYWdue2WbXWP

Ο Παντελής Βούλγαρης ο σκηνοθέτης που ασχολείται με τον πιο όμορφο τρόπο με κάθε πτυχή της ελληνικής πραγματικότητας αλλά και του Έλληνα ως μέρος ενός προβληματικού συνήθως περιβάλλοντος –Το Προξενιό της Αννας, Τα Πέτρινα Χρόνια, Η φανέλα με το 9, Ακροπόλ, Οι ήσυχες Μέρες του Αυγούστου, Οι Νύφες, Ψυχή Βαθιά και η πρόσφατη Μικρά Αγγλία-αποδεικνύεται μεγάλος γνώστης της ελληνικής πραγματικότητας στο πέρασμα του χρόνου και μάλιστα αυτή μπορεί να τον εμπνεύσει και να την μετουσιώσει σε κινηματογραφικό έργο.

Κυρίως όμως στο »Όλα Είναι Δρόμος» , στην πιο αυθεντική και αντιπροσωπευτική του στιγμή απέδειξε την δύναμη του ως κινηματογραφικός ψυχαναλυτής για τις ανθρώπινες ενοχές και το αδιέξοδο στον δρόμο που ακολουθεί ο άνθρωπος.
Απο την πρώτη σειρά εμείς υποστηρικτές…και από τον μαλάκα στο πρώτο τραπέζι.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ