This is classic: Sunday Bloody Sunday (1971)

...

Γράφει ο Αχιλλέας Βασιλείου

large_lb2gIOWDJIWgmd5cBmGYHgCkLNU1971: Στην σκιά της απροσδόκητης και αναπάντεχης επιτυχίας του »Midnight Cowboy» o βραβευμένος με Oscar σκηνοθέτης John Schlesinger θα επιστρέψει στην γενέτειρα του την Αγγλία και θα κάνει μια ταινία που ακόμα και σήμερα άνετα χαρακτηρίζεται »μοντέρνος κινηματογράφος». Κυρίες και κύριοι ήρθε η ώρα να ξανά-ανακαλύψετε το »Sunday Bloody Sunday» (Καταραμένη Κυριακή).

Ενα ερωτικό τρίγωνο με φόντο την σκυθρωπή ατμόσφαιρα του Λονδίνου που αποτελείτε από τον Peter Finch, έναν σαραντάρη ιατρό ,την Glenda Jackson μια τριαντάρα διαζευγμένη και τον Murray Head, έναν νεαρό καλλιτέχνη με τον οποίο και οι δυο προηγούμενοι είναι ερωτευμένοι και διατηρούν ερωτικές σχέσεις. Η ιστορία όμως επικεντρώνεται στις οχτώ τελευταίες ημέρες αυτού του τριγώνου, λίγο πριν την φυγή του νεαρού εραστή για την Νέα Υόρκη προκειμένου να κατακτήσει το όνειρο του σαν νέος καλλιτέχνης και σημάνει έτσι το τέλος της σχέσης. Κοινότυπο; Όχι όταν πρόκειται για τον Schlesinger και για το υποψήφιο για Oscar σενάριο της Penelope Gilliat που θα ανατρέψει κάθε συμβατικό όρο σχέσεων, βάζοντας τους πρωταγωνιστές τους να γνωρίζουν ο ένας την ύπαρξη και το ρόλο του άλλου και απλά να το αποδέχονται (εποχή της αμφισβήτησης), και να μοιράζονται αγάπη και πρόσωπα μεταξύ τους. Ο επιτυχημένος ιατρός και η ανεξάρτητη τριαντάρα μοιράζονται τον ίδιο εραστή με συμβιβασμό και υποχωρήσεις διότι απλά φοβούνται ο καθένας από την πλευρά του να πολεμήσει για το 100% με τον φόβο της απώλειας. Όταν έρθει η ώρα του τέλους κανείς δεν θα πολεμήσει για τίποτα και για κανέναν και θα αποδεχτούν τo αποκαρδιωτικό φινάλε. Χαρακτηριστική ατάκα της ταινίας δια στόματος Glenda Jackson που λέει ότι…»Some people believe Something is better than nothing but I’m beginning to believe that nothing can be better than anything».

sundaybloodysunday_wide2O Schlesinger παρουσιάζει την ιστορία του ως ένα δράμα σχέσεων και όχι ως ένα gay ή bisexual δράμα. Αντιστρέφοντας τους ρόλους, αντιμετωπίζει τα συγκεκριμένα προβλήματα του τριγώνου του ως απόλυτα φυσιολογικά ανθρώπινα στοιχεία και φωνάζει ακράδαντα πως gay ή straight, μια σχέση είναι σχέση και όπως παρουσιάζεται εδώ όλοι αντιμετωπίζουν ακριβώς τις ίδιες δυσκολίες. Ο περίγυρος τους,τους έχει δεχτεί,τους έχει αγκαλιάσει αλλά το πρόβλημα πηγάζει τελικά από τους ίδιους και τον φόβο τους να τολμήσουν να κρατήσουν ζωντανό αυτό που ζουν αλλά γνωρίζουν την ημερομηνία λήξης του.

Το »Sunday Bloody Sunday» είναι μια ταινία που για την εποχή της ήταν έτη φωτός μπροστά από πολλές απόψεις το σενάριο της και τις ιδέες που υποστήριζε, μέχρι και την lounge σκηνοθετική ματιά του σκηνοθέτη και την εκπληκτική δουλειά στην φωτογραφία. Ο Schlesinger ήθελε να γυρίσει την ταινία εξ’ολοκλήρου σε ασπρόμαυρη φωτογραφία αλλά το studio ήταν αντίθετο. Η εις διπλούν βραβευμένη με Oscar Glenda Jackson είναι αδιαμφισβήτητα ένα ιερό τέρας υποκριτικής με τον λόγο χείμαρρο και το εκφραστικό της πρόσωπο, δίπλα της ο Peter Finch με μία απίστευτη συγκρατημένη ερμηνεία και με το θάρρος του να γυρίσει gay σκηνές το 1971 (πέντε χρόνια αργότερα θα κέρδιζε το Oscar για το »Δίκτυο») και ο Murray Head που αντιπροσωπεύει την νιότη, το πάθος, το sex και την εξάρτηση.

sundaybloodysundayΗ ταινία ανήκει και στην κατηγορία celebrity searching καθώς αποτελεί την παρθενική για δευτερόλεπτα εμφάνιση του τότε δεκατετράχρονου Daniel Day Lewis στον ρόλο νεαρού hooligan που βανδαλίζει παρκαρισμένα αυτοκίνητα. O ίδιος δήλωσε μετέπειτα πως αυτή η συμμετοχή του, ήταν ότι πιο αυθεντικό έχει βιώσει ως ηθοποιός!

Πληθώρα βραβείων από ενώσεις, υποψήφιο για τέσσερα Oscar (Σκηνοθεσίας ,Α΄ανδρικού,Α’ γυναικείου και σεναρίου),σπάνια ταινία, δυσεύρετη αλλά absolute classic και αγαπημένο, το »Sunday Bloody Sunday» είναι η ταινία που πολλοί ακόμα και σήμερα θα έτρεμαν από φόβο να γυρίσουν, πρόγονος του σινεμά που κάνει τώρα ο Xavier Dolan αλλά δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα του ακόμα, μια »μοντέρνα» κινηματογραφική απόλαυση από το παρελθόν, αντιπροσωπευτικότατο δείγμα μίας από τις καλύτερες δεκαετίες που γνώρισε ως τέχνη, και τονίζω την έκφραση »ως τέχνη», ο κινηματογράφος. Της δεκαετίας του ’70. Καιρός να αρχίσεις να αμφισβητείς ξανά….

Δείτε παρακάτω το trailer

Δείτε τα προηγούμενα This is Classic

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ