THIS IS CLASSIC : THE OTHERS (2001)

Όταν η Nicole Kidman περπάτησε στα πιο σκοτεινά κινηματογραφικά μονοπάτια.

2001: O Alejandro Amenabar σε ηλικία 29 ετών και τρία χρόνια πριν φτάσει στο Oscar ξενόγλωσσης ταινίας με το » Η Θάλασσα μέσα μου » , κατατρόμαξε κοινό και κριτικούς με μια ταινία που δίκαια κρατάει τα ηνία της πιο τρομαχτικής ταινίας της δεκαετίας του 2000. Σκηνοθέτησε και έγραψε το σενάριο στα Ισπανικά (το οποίο μετέπειτα μεταφράστηκε ) , πήρε την Nicole Kidman κατευθείαν απο το Moulin Rouge και την έριξε στα πιο σκοτεινά μονοπάτια που μπορούσε να περπατήσει κινηματογραφικά.  Κυρίες και Κύριοι , ένα καθηλωτικό και ατμοσφαιρικό ψυχολογικό θρίλερ που ξεκινάει αναπάντεχα με την κραυγή απόγνωσης της πρωταγωνίστριας του. »The Others» ( Οι Άλλοι) .others1

Το 1945 , στη Νήσο Τζέρσεη , η Grace Stewart ( Nicole Kidman ) κατοικεί με τα δύο παιδιά της σε μια απομονωμένη Βικτωριανή έπαυλη, απομονωμένη απο τον έξω κόσμο εφόσον μια παράξενη ασθένεια τα αναγκάζει να παραμένουν μακριά απο το φως της ημέρας. Περιμένοντας την επιστροφή του συζύγου απο τον πόλεμο ( Christopher Eccleston ) , τα πράγματα θα αρχίσουν να γίνονται ακόμα πιο δύσκολα όταν η Grace θα ανακαλύψει πως στο σπίτι υπάρχουν »οι άλλοι», που θέλουν να τους εκδιώξουν.  O ερχομός τριών μυστηριωδών υπηρετών ( με επικεφαλή την εξαιρετικά scary Fionnula Flanagan ) θα δώσουν το τελειωτικό χτύπημα στην οικογένεια και στο κοινό την ευκαιρία να απολαύσει έναν τρομαχτικό γρίφο που αδυνατεί να λύσει μέχρι και το τελευταίο πεντάλεπτο.

Ανθρώπινες φιγούρες που προσπαθούν να επιβιώσουν και να αποφύγουν την δυστυχία της μοναξιάς και της άγνοιας , η οικογένεια της Grace στα χέρια του ικανότατου Amenabar περιβάλλεται απο μια απειλητική ατμόσφαιρα που λεπτό με λεπτό γίνεται όλο και πιο δυσβάσταχτη.  Φωτισμοί, σκιές, ομίχλη, ήχοι και και ανθρώπινες (;) φιγούρες στήνουν χορό σε μια υπέροχη δουλειά στην φωτογραφία και στο art direction της ταινίας. Σκηνές ανθολογίας όπως αυτή με την κόρη της Grace , το ρυτιδιασμένο  πρόσωπο του μέντιουμ και την απειλή των υπηρετών έξω απο το σπίτι, δίνουν στην ταινία την απαραίτητη μεταφυσική διάσταση.  Η σεναριακή ανατροπή απλά λυτρώνει τον θεατή απο τον φόβο που του έχει δημιουργήσει η ταινία στα 100 λεπτά διάρκειας της.others3

Μία απο τις καλύτερες ερμηνείας της Nicole Kidman, η οποία μάταια προσπαθούσε να αποφύγει την ταινία πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, θεωρώντας την πολύ σκοτεινή. Με παραγωγό τον Tom Cruise, αποτέλεσε την τελευταία συνεργασία του ζεύγους, εφόσον με την κυκλοφορία της ταινίας επισημοποιήθηκε το διαζύγιο τους.  Κέρδισε 8 βραβεία Goya , ως Ισπανική παραγωγή (αν και είναι η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του σκηνοθέτη), διαγωνίσθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας, συγκέντρωσε πληθώρα βραβείων αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει την εύνοια της Αμερικανικής Ακαδημίας που το αγνόησε στην Οσκαρική κούρσα της χρονιάς.others2

Οι φόβοι που γεννιούνται και τρέφονται απο μας τους ίδιους, ο φόβος του θανάτου και τα ψυχολογικά τραύματα απο την απώλεια αγαπημένων προσώπων έδωσαν στον Alejandro Amenabar ένα πρώτης τάξεως υλικό για να κάνει ένα instant classic ψυχολογικό θρίλερ που προκαλεί ταχυκαρδίες χωρίς να καταφεύγει σε εύκολες λύσεις, αντιθέτως μας βάζει στον κινηματογραφικό του εφιάλτη και μας αφήνει στην τύχη μας να βρούμε την έξοδο.

Μαζί με την ηρωίδα του.

Αχιλλέας Βασιλείου

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ