This is Classic: Who’s Afraid of Virginia Woolf? (1966)

Για γερά νεύρα, για δυνατούς λύτες, για θεατές που δεν φοβούνται να αναμετρηθούν με τα εσώψυχα τους βλέποντας σινεμά

1966: O Mike Nichols ρισκάρει με την βοήθεια των Warner Brothers να μεταφέρει στο σινεμά την μεγάλη θεατρική επιτυχία του Edward Albee, που είχε σημειώσει τεράστια επιτυχία στο Broadway απο τις αρχές της δεκαετίας του ’60. Σύμφωνα με τον κώδικά Χέιζ, το έργο είχε θεωρηθεί ήδη υπερβολικά βίαιο »λεκτικά» αλλά και από πλευράς θέματος για να μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη. Απο το 1965 όμως και μετά το Hollywood εγκατέλειψε τον κώδικα Χέιζ και υιοθέτησε ένα σύστημα αξιολόγησης που επέτρεπε την προβολή »περίεργων» ταινιών. Κυρίες και Κύριοι υποδεχθείτε μία από τις πρώτες ταινίες που προβλήθηκαν με το σύστημα αξιολόγησης »Noone under 18 will be admitted» με πρωταγωνιστές το πιο θυελλώδες ζευγάρι του Hollywood σε μία εξαντλητική μονομαχία.»Ποιός Φοβάται Την Βιρτζίνια Γουλφ».

Ο σκηνοθέτης, διαπιστευμένος ήδη τότε και στο θέατρο διατήρησε ακέραιο τον πυρήνα του έργου με την βοήθεια του σεναρίου του Ernest Lehman, ο οποίος κράτησε μεγάλο μέρος των θεατρικών διαλόγων. Σε συνδυασμό με ένα απο τα καλύτερα casting που έχουμε δει σε ταινία, η ταινία αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της τάσης που επικράτησε στο hollywood απο τα μέσα των ’60’ς έως και την δεκαετία του ’70, δηλαδή την απομάκρυνση απο την παραδοσιακή ψυχαγωγία. Richard Burton και Elizabeth Taylor ως George και Martha, των οποίων οι λεκτικοί και διανοητικοί διαξιφισμοί αποτελούν το κεντρικό θέμα. Αυτός καθηγητής Ιστορίας και αυτή η κόρη του διευθυντή του. Καλούν ένα απόγευμα στο σπίτι τους ένα νεαρότερο συνάδελφο του George, μαζί με την γυναίκα του-εξαιρετικοί George Seagal και Sandy Dennis-για να επιδοθούν σε ένα ανελέητο πνευματικό παιχνίδι.

Who-s-Afraid

Το πρώτο μέρος του παιχνιδιού έχει τίτλο »Ταπεινώστε τον Οικοδεσπότη» ενώ στο δεύτερο μέρος, η κατάσταση θα ξεφύγει απο κάθε έλεγχο με τίτλο »Περιλάβετε τους Καλεσμένους». Η έκβαση του παιχνιδιού είναι η αναπάντεχη διάλυση του νεαρού ζευγαριού με την αποκάλυψη των αρνητικών πλευρών του γάμου, τον νέο άνδρα βαθιά κλονισμένο και οι οικοδεσπότες βυθισμένοι και καταδικασμένοι ο ένας δίπλα στον άλλον.

Το ζευγάρι Burton-Taylor στην πιο δημιουργική του στιγμή, σε μια ταινία που η διαχωριστική γραμμή της ερμηνείας τους με την πραγματικότητα τους είναι δυσδιάκριτη. Ο Nichols κατάφερε να αποσπάσει την καλύτερη ερμηνεία της Taylor-η οποία αναγκάστηκε να πάρει 15 κιλά για τον αγαπημένο της ρόλο όπως ανέφερε η ίδια- αλλά το κυριότερο να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο το ζεύγος στην μεγάλη οθόνη. Στον χειμαρρώδη over the top χαρακτήρα της Taylor, ο Richard Burton υποδύεται με απόλυτο ρεαλισμό έναν ανίσχυρο άνδρα, αλλά με μεγάλα αποθέματα αγάπης και τεράστια συναισθηματική δύναμη. Το νεαρό ζευγάρι θα πέσει στην παγίδα που θα στήσουν οι οικοδεσπότες, και ως νεόνυμφοι θα έρθουν αντιμέτωποι με την χειρότερη μορφή του έγγαμου βίου και θα προσπαθήσουν ανεπιτυχώς να αποδράσουν ακέραιοι απο το κελί που έχουν εγκλωβιστεί κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά.

Who-s 3

Στα παρασκήνια της ταινίας, η Sandy Dennis βίωσε μια αποβολή στην εγκυμοσύνη της κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, η Marlene Dietrich επισκέφθηκε το set της ταινίας αγνοώντας επιδεικτικά την Taylor προκαλώντας την μήνη της τελευταίας . Το κόστος της ταινίας ήταν τέτοιο που ακόμα κρατάει το ρεκόρ της πιο ακριβής ασπρόμαυρης ταινίας με κόστος 7,5 εκ. δολάρια εκ των οποίων 2,3 εκ. δολάρια ήταν ο μισθός της Taylor και 750 χιλιάδες δολάρια του Burton.

Αν και βασισμένο σε θεατρική επιτυχία, το »Ποιός Φοβάται Την Βιρτζίνια Γουλφ»-η τέταρτη απο τις έντεκα ταινίες που γύρισε το ζεύγος μαζί-είναι η τεράστια αξίας παρακαταθήκη τους στην 7η Τέχνη. Η Αμερικανική Ακαδημία κινηματογράφου χάρισε στην ταινία 13 υποψηφιότητες για Oscar και το βράβευσε με 5 συνολικά: A’ Γυναικείου ρόλου για την Elizabeth Taylor, β’ γυναικείου για την Sandy Dennis ( αμφότερες έλειπαν απο την απονομή), ασπρόμαυρης φωτογραφίας, κοστουμιών και καλλιτεχνικής διεύθυνσης.

Whos 2

Για γερά νεύρα, για δυνατούς λύτες, για θεατές που δεν φοβούνται να αναμετρηθούν με τα εσώψυχα τους βλέποντας σινεμά και ταυτόχρονα ένα υπόδειγμα, μία απο τις καλύτερες μεταφορές θεατρικού έργου στην Μεγάλη Οθόνη.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ