THIS IS CLASSIC : ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΘΥΡΑ ΝΕΥΡΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ (1988)

Μια στιλάτη, ηθελημένα κιτς και αξιολάτρευτη κωμωδία.

1988 : O Pedro Almodovar με την όγδοη μεγάλου μήκους ταινία του, καταφέρνει να φτάσει στα Oscar και να κερδίσει την πρώτη του υποψηφιότητα στην κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας. Γράφει ο ίδιος το σενάριο και με αφετηρία την ιστορία μίας ηθοποιού που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης περιμένοντας ένα τηλεφώνημα απο τον εραστή της, θα ξετυλίξει τις ιστορίες μερικών γυναικών που και οι ίδιες βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. Το δράμα γίνεται μια στιλάτη, ηθελημένα κιτς αλλά αξιολάτρευτη κωμωδία. Κυρίες και Κύριοι, ‘‘Γυναίκες Στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης» (Mujeres Al Borde De Un Ataque De Nervios).women

Το σαρωτικό χιούμορ του αγαπημένου Ισπανού σκηνοθέτη ξεκινάει απο το πρώτο λεπτό για να σαρώσει όλες τις δραματικές καταστάσεις που θα ακολουθήσουν. Η Πέπα ( Carmen Maura ) και ο εραστής της Ιβάν που είναι παντρεμένος, μεταγλωτίζουν ταινίες. Όταν ο Ιβάν θα της ανακοινώσει πως θέλει να χωρίσουν αφήνοντας της ένα μήνυμα στον τηλεφωνητή της, η ίδια θα θελήσει να τον συναντήσει για να της δώσει εξηγήσεις. Κάνοντας την έρευνα της, ανακαλύπτει πως η γυναίκα του Ιβάν , η οποία μόλις έχει βγει απο το ψυχιατρείο θέλει να τον δολοφονήσει. Η ίδια θα προσπαθήσει να τον σώσει ,ακολουθώντας τον μέχρι και το αεροδρόμιο που βρίσκεται προκειμένου να φύγει με την νέα του ερωμένη. Στο μεταξύ στο διαμέρισμα της Πέπα, συγκεντρώνονται κάθε λογής άνθρωποι. Απο την φίλη της που η αστυνομία την κυνηγάει επειδή είχε σχέση με έναν σιίτη τρομοκράτη, την σύζυγο του Ιβάν με τα δύο πιστόλια, μια γυναίκα που τραυλίζει και επιμένει να νοικιάσει το διαμέρισμα . Όλες σε απόγνωση και στα πρόθυρα της κρίσης. Στο πολύχρωμο και ηθελημένο κιτς σινεμά του Pedro όμως και με την βοήθεια ενός gazpacho όλα αποκτούν την απαιτούμενη κωμικοσουρεαλιστική διάσταση.women2

Η αρχή της ωρίμανσης για το σινεμά του Almodovar ξεκίνησε απο τις »Γυναίκες…» και ολοκληρώθηκε στο »Όλα Για Την Μητέρα Μου». Η ανάμειξη μελοδράματος και κωμωδίας, η υπερβολή των συναισθημάτων, η εξύμνηση του κιτς και η εξέλιξη για ένα νέο είδος στιλάτης φαρσοκωμωδίας αποτελούν τα κύρια στοιχεία της ταινίας. Ξεκαρδιστικές ατάκες ( -Δεν είδα τίποτα..Είμαι μάρτυρας του Ιεχωβά!) και ακραίες καταστάσεις- η βύθιση της Rossy De Palma μετά το gazpacho- τόσο υπερβολικές που δεν μας αφήνουν ούτε λεπτό να βαρεθούμε. Και το ταλέντο του σκηνοθέτη, υπερπηδά κάθε θεατρικότητα της ταινίας.

Πληθώρα βραβείων απο Φεστιβάλ και Ενώσεις για την ταινία αλλά και για την Carmen Maura, η οποία ήρθε σε σύγκρουση με τον σκηνοθέτη στα γυρίσματα (η ίδια αποκάλεσε κόλαση την εμπειρία ) και χρειάστηκαν 18 χρόνια για να συνεργαστούν ξανά στο »Volver». Tο πρώτο μεγάλο βήμα του Antonio Banderas προς την διεθνή αναγνώριση και φυσικά υποψήφιο για Oscar Ξενόγλωσσης Ταινίας ( έχασε απο τον Πέλε ο Κατακτητής ) αυτές οι »Γυναίκες…» αν και στα πρόθυρα νευρικής κρίσης αποτελούν το υπόδειγμα του προσωπικού ύφους , ενός ιδιαίτερου σκηνοθέτη που απο τότε και μετά είχε μόνο ανοδική πορεία, λατρέψαμε το σινεμά που πρεσβεύει και γίναμε μέρος του σουρεαλιστικού σύμπαντος του.

Λίγο gazpacho ;

Αχιλλέας Βασιλείου

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν οτι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τρίωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ