Το Μυστικό της Μέιζι – What Maisie Knew

...






 

Γράφει ο Γιάννης Μόσχος


Σκηνοθεσία: Scott McGehee, David Siegel
Σενάριο: Nancy Doyne, Carroll Cartwright, Henry James(βασισμένο στο βιβλίο του)
Πρωταγωνιστούν: Julianne Moore, Alexander Skarsgard, Steve Coogan
Διάρκεια: 99’
Χώρα: ΗΠΑ
Διανομή: Seven

 

What-Maisie-Knew-posterΤα τελευταία χρόνια είναι της μόδας οι μοντέρνες διασκευές κλασικών μυθιστορημάτων στο σινεμά. Και κάπου αυτό είναι λογικό αφού σε μια εποχή που οι πρωτότυπες ιδέες όλο και φθίνουν, αποτελεί μια έξυπνη λύση για να φτιάξεις κάτι καινούριο έστω και αν ουσιαστικά στηρίζεται σε παλιά συστατικά. Μια τέτοια περίπτωση ειναι και το «What Maisie Knew», βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Henry James από το 1897, το οποίο βγήκε το 2012 σε σκηνοθεσία Scott McGehee και David Siegel. Και αφού αγαπήθηκε από σημαντικό μέρος του κοινού στο εξωτερικό, τώρα έρχεται και στην Ελλάδα.

Κεντρικό πρόσωπο της υπόθεσης που τοποθετείται στη Νέα Υόρκη του σήμερα είναι η 7χρονη Maisie (Onata Aprile), η οποία βρίσκεται στο κέντρο της διαμάχης των γονιών της για την κηδεμονία της. Η μητέρα της (Julianne Moore) είναι μια ροκ σταρ που αντιμετωπίζει κρίση μέσης ηλικίας και ο πατέρας της (Steve Coogan) είναι ένας έμπορος εργών τέχνης, και οι δύο έχουν συνάψει σχέση με νεότερα άτομα. Ο Alexander Skarsgard βρίσκεται στο πλευρό της μητέρας της, και η Joanna Vvanderham δίπλα στον πατέρα της. Και καθώς το ζευγάρι σε διάσταση γίνεται όλο και πιο ψυχρό με την Maisie αντιμετωπίζοντάς την απλά ως τρόπαιο, οι δύο νέοι τους σύντροφοι αναλαμβάνουν το έργο να σταθούν δίπλα στην Maisie.

Αν δεις την πλοκή και το καστ, διαθέτει ακριβώς αυτά τα συστατικά για να γίνει χιτ. Πάντα οι συγκινητικές ισορίες βρίσκουν τον τρόπο να χτυπούν σε ευαίσθητες χορδές, και το ίδιο φαινεται να συμβαίνει και εδώ. Ή μήπως όχι; Το ότι το υλικό είναι φτιαγμένο για να προσελκύσει κόσμο είναι δεδομένο, η απόδοσή του όμως δεν είναι ακριβώς αυτή που θα μπορούσε. Καταρχάς οι χαρακτήρες των γονιών είναι τρομερά αντιπαθητικοί, και όχι τόσο με έναν τρόπο που να τους μισείς τόσο ώστε να μπαίνεις στο κλίμα της ταινίας στηρίζοντας έτσι την Maisie, αλλά περισσότερο ως αφόρητοι που σε πετάνε συνέχεια έξω και απλά δεν ενδιαφέρεσαι για τίποτα απ’ ό,τι τους συμβαίνει. Οι Moore και Coogan είναι κορυφαίοι ηθοποιοί και κάνουν ό,τι μπορούν, ωστόσο είναι οι οδηγίες τους τέτοιες που καταλήγουν καχέκτυπα. Υπάρχει διαφορά στο να βλέπεις κάτι που είναι δύσκολο και σκληρό αλλά να σε επιβραβεύει για την αντοχή σου, και στο να παρακολουθείς κάτι ενοχλητικά επιφανειακό που μένει στην απεικόνιση αρνητικών στερεοτύπων πιστεύοντας ότι έτσι θα κερδίσει την προσοχή σου.

Το βασικότερο πρόβλημα της ταινίας είναι ότι δεν οδηγεί κάπου και δεν καταφέρνει να χτίσει σωστά την ιστορία. Η σκηνοθεσία έχει προοπτικές, και το ίδιο και η φωτογραφία, αλλά τα πάντα αναλώνονται στην υπηρεσία ενός φθηνού μελό που επιχειρεί να κλέψει συναισθηματα αντί να τα κερδίσει, όπως και είχε τις δυνατότητες να κάνει. Από ένα σημειο και μετά η συνοχή χάνεται και μένει μονάχα το στιλιζάρισμα, σε μια ταινία που αυτο που χρειαζόταν είναι ωμός ρεαλισμός. Το μόνο που σου μένει στο τέλος είναι η μικρή Aprile και η χημεία της με τον Skarsgard, αλλά υπάρχουν τόσες καλές ταινίες στις αίθουσες αυτή την εποχή που μπορείτε σίγουρα να βρείτε κάποια καλύτερη επιλογή για να πάτε σινεμά.

 

 

 

Δείτε όλες τις ταινίες της εβδομάδας

 

 

 

Παναγιώτης Μήτσικας

Ο Παναγιώτης Μήτσικας είναι το νόθο παιδί του Woody Allen και του Fox Mulder. Τα τελευταία 5 χρόνια έχει ξεκινήσει ένα indie coming-of-age road trip, ώστε να ανακαλύψει τον εαυτό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

*

*

ΣΧΕΤΙΚΑ